تاریخ انتشار : یکشنبه 30 اردیبهشت 1397 - 9:34
کد خبر : 32361

رشد فضایل اخلاقی و انسانی بزرگترین معروفی که باید در جامعه ترویج یابد

رشد فضایل اخلاقی و انسانی بزرگترین معروفی که باید در جامعه ترویج یابد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از کردستان، جلال قلعه‌شاخانی، رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، امروز ۳۰ اردیبهشت ماه  در اولین جلسه این شورا در سال جاری در مجتمع فجر سنندج اظهار کرد: فلسفه

رشد فضایل اخلاقی و انسانی بزرگترین معروفی که باید در جامعه ترویج یابد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از کردستان، جلال قلعه‌شاخانی، رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، امروز ۳۰ اردیبهشت ماه  در اولین جلسه این شورا در سال جاری در مجتمع فجر سنندج اظهار کرد: فلسفه وجودی و رسالت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رشد فضایل اخلاقی و انسانی است.
وی با تاکید بر ترویج همه زمینه‌های امر به معروف و نهی از منکر، افزود: هنر خارج از تعالی انسانی هدفی ندارد و رشد فضایل اخلاقی و انسانی بزرگترین معروفی است که بایستی در جامعه ترویج داده شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: متأسفانه در جامعه امروز ذهنیتی که از شورای امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، برخوردهای ایجابی است و عامه مردم این شورا را عنوان گشت ارشاد می شناسد که لازم این ذهنیت تغییر کند.
وی با بیان اینکه جامعه به فضای بانشاط نیاز دارد، اعلام کرد: انجام کار فرهنگی با زبان هنر در راستای فراهم کردن فضای بانشاط در جامعه بایستی در اولویت برنامه های فرهنگی و هنری قرار گیرد تا جذب حداکثری مخاطب در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی تحقق یابد.
رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تاکید بر به کار گیری زبان هنر در جهت ترویج معروفات گفت: متولیان عرصه فرهنگ و هنر باید برای تمامی معضلات و منکرات نسخه فرهنگی داشته باشند.
وی به رسالت اصلی شورای امر به معروف و نهی از منکر اشاره و بیان کرد: لازم است این شورا در ادارات منکراتی چون دروغ، ریا، غیبت، … را شناسایی و با برخورد اقناعی در صدد رفع آن اقدام کند.
قلعه‌شاخانی، احساس مسئولیت در کار را نمونه بازر امر به معروف در سازمان‌ها دانست و افزود: امر به معروف فقط ظاهر افراد نیست و کارمندان بایستی نسبت به حقوقی که از بیت‌المال می‌گیرند در قبال کار خود احساس مسئولیت داشته باشند.
وی با بیان اینکه متولیان عرصه فرهنگ و هنر باید برای تمامی معضلات و منکرات نسخه فرهنگی داشته باشند، بیان کرد: بعضی از منکرات آنقدر در جامعه تکرار شده که قبح خود را از دست داده است و به صورت عام دامنگیر جامعه شده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تولید محتوا برابر با اقتضای فرهنگی جامعه را گوشزد و اضافه کرد: مسئولان فرهنگی باید بدانند که می توان با تولید محتوای فرهنگی تاثیرگذار در حوزه فیلم، تئاتر، موسیقی، عکس و … در جهت رسالتی که بر عهده دارند، حرکت کرد.
وی تاکید کرد: همه ما بایستی از حالت شعار خارج شویم و به این جایگاه برسیم که تاثیرگذاری کار فرهنگی و اثر هنری در راستای ترویج معروفات و نهی از منکرات بیش از جلسات سخنرانی کاربرد دارد.
قلعه‌شاخانی در پایان یادآور شد: لازم است منکرات آسیب رسان به جامعه و معروفات نیاز جامعه امروز را شناسایی و درجهت رفع آن ها تلاش کنیم.
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد