تاریخ انتشار : شنبه 29 اردیبهشت 1397 - 9:52
کد خبر : 32275

خرید کالای ایرانی سبب کاهش وابستگی اقتصاد به نرخ ارز می شود

خرید کالای ایرانی سبب کاهش وابستگی اقتصاد به نرخ ارز می شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیژن عبدی در گفتگو با صبح توس؛ ضمن اشاره به نوسانات قیمت دلار و ارتباط عبور از این مشکل با  خرید کالای ایرانی اظهار کرد: بخشی از کالاهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیژن عبدی در گفتگو با صبح توس؛ ضمن اشاره به نوسانات قیمت دلار و ارتباط عبور از این مشکل با  خرید کالای ایرانی اظهار کرد: بخشی از کالاهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود که می تواند به اقتصاد داخلی کمک کند اما بخش هایی نیز وجود دارد که نیاز به واردات وجود دارد.

 

وی افزود: از جمله آن ها ماشین آلات و مواد اولیه است، منطق در اقتصاد این است که تا امکانش هست در بخش فناوری، تولیدات برویم به سمت اینکه اگر در داخل منابع معدنی وجود دارد به سمت فرآوری آن ها برویم.

 

مدیر کمیته راهبردی اقتصاد مقاومتی رسانه ملی با تاکید بر اینکه برخی از موادی که در داخل تولید نمی شود باید از خارج وارد شود، گفت: لذا زمانی که دلار گران شود هزینه تمام شده را افزایش می دهد و این سبب ضربه و فشار اقتصادی بر مردم می شود که باید توسط دولت برنامه ریزی شود.

 

وی ادامه داد: اگر مردم عزیز در مواردی که کالاها نمونه مشابه داخلی آن وجود دارد استفاده کنند، تولید ملی رونق یافته و وابستگی کشور به دلارهای نفتی کاهش پیدا خواهد کرد و شاید دیگر از رکود و بی ثباتی اقتصادی در کشور اثری باقی نماند.

 

عبدی با تاکید بر اینکه این موضوع یک برنامه جامع و منطقی نیاز دارد، بیان کرد: متاسفانه برنامه ها و سیاست های دولت ها افراط و تفریط است و هیچ گاه با منطق شفافی حرکت نکرده ایم و می بینیم که دستگاه های دولتی در مقابل کالاهایی که ارزش ورود ندارند نمی ایستند.

 

وی تصریح کرد: لذا این بی تدبیری باعث ناراحتی تولید کنندگان داخلی می شود، آیا دولتی که مصوبه می دهد، گمرکی که اجازه ورود به کشور می دهد نمی تواند با آن ها مقابله کند؟ چرا دولت هیج عکس العملی نشان نمی دهد؟

 

استاد اقتصاد دانشگاه با بیان اینکه باید در مقابل این واردات بی رویه ایستاد و آن را مهار کرد، عنوان کرد: نمی شود که از یک طرف مقابل سیاست های غلط سکوت کرد و به مردم بگویند کالای داخلی بخرید و این اصلاحات جزو وظایف دولت است.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد