تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 دی 1395 - 20:02
کد خبر : 3207

کسانی که فکر می کنند باز هم می توانند با فریب رای مردم را بگیرند سخت در اشتباهند/آنهایی که مطیع قانون نیستند رد صلاحیت شوند

کسانی که فکر می کنند باز هم می توانند با فریب رای مردم را بگیرند سخت در اشتباهند/آنهایی که مطیع قانون نیستند رد صلاحیت شوند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از گلستان ما؛ آیت الله سید حبیب الله قدمی حافظ کل قران کریم و مدرس خارج فقه و اصول طی مطلبی با عنوان "مرز بین امر به معروف و نهی از منکر با دشمنی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از گلستان ما؛ آیت الله سید حبیب الله قدمی حافظ کل قران کریم و مدرس خارج فقه و اصول طی مطلبی با عنوان "مرز بین امر به معروف و نهی از منکر با دشمنی کجاست؟" نوشت :

بی‌شک امر به معروف و نهی از منکر و نیز اجرای قوانین، یکی از تکالیف مهمّی است که خدای حکیم اجرای آن را به عهده‌ی مردم گذاشته است.

اجرای امر به معروف و نهی از منکر و همچنین اجرای قوانین اگر چه نسبت به افراد عادی آن‌چنان سخت نیست امّا اجرای آنها نسبت افراد قدرت‌مند و وابستگان‌شان و نیز نسبت به افراد ثروت‌مند و وابستگان‌شان بسیار سخت یا غیر ممکن است!

شاهد سختی یا غیرممکن بودن اجرای امر به معروف و نهی از منکر و نیز اجرای قوانین، قرآن کریم و تاریخ است. انبیاء و اولیاء الهی – که موظف به اجرای این دو امر مهم بودند – همیشه  در مرحله‌ی اجرا با مقاومت اهل قدرت و ثروت  مواجه می‌شدند.

آنگاه که حضرت موسی (ع) موظف شد تا فرعون و قارون را به یکتاپرستی و اجرای قوانین الهی دعوت کند با اینکه آن دو نفر می‌دانستند که سخنان آن حضرت حق است ولی در مقابل اجرای دستورات و قوانین الهی مقاومت و مقابله کردند.

فرعون با اینکه می‌دانست حضرت موسی (ع) با او هیچ خصومتی ندارد برای اینکه از زیر بار قوانین الهی شانه خالی کند، اختلاف حضرت موسی (ع) را با خودش، از نوع اختلاف شخصی جلوه داد؛ او نبوّت حضرت موسی (ع) را نپذیرفت و دروغگو و جادوگرش خواند و او را دشمن مردم معرّفی کرد.

او حاضر شد برای جلوگیری از اجرای قوانینی – که فقط به منافع خودش و اطرافیانش آسیب می‌زد – فضای جامعه را متشنج کند و منافع همه‌ی مردم را به خطربیندازد، خون‌ها بریزد و در نهایت خودش و اطرافیانش را نابود کند.

تاریخ بشریت، مملو است از رفتارهای قدرت‌طلبان مستکبری که برای صیانت از منافع خود و اطرافیان‌شان مخالفان خود را متهم می‌کردند و امنیّت فکری و اجتماعی و اقتصادی را به خطر می‌انداختند.

امّا این نیرنگ‌های فرعونی، خیلی وقت است که برای ملّت غیور و فهیم ایران نخ‌نما شده است و کسانی که فکر می‌کنند با متشنج کردن جو جامعه می‌توانند جلوی اجرای قوانین را بگیرند و مردم را فریب دهند و باز هم از آنها رأی بگیرند سخت در اشتباه‌اند.

ملت ایران ثابت کرد که فهیم‌تر از همه‌ی ملت‌ها است و ثابت کرد منویات رهبرش را بر منویات هر کسی دیگر مقدم می‌دارد و اگر روزی شورای نگهبان به وظیفه‌اش عمل کند و کسانی را که ثابت کرده‌اند نمی‌توانند مطیع قوانین باشند را رد صلاحیت کنند با تمام وجود گوش به فرمان هستند.

انتهای پیام /

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد