تاریخ انتشار : دوشنبه 4 اسفند 1399 - 6:51
کد خبر : 94982

گرامیداشت یاد شهید رودکی با نامگذاری ناو اقیانوس پیما

گرامیداشت یاد شهید رودکی با نامگذاری ناو اقیانوس پیما

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری مهر، سردار مرتضی زارع در آئین پگاه خاطره یادمان شهید عبدالله رودکی که به همت واحد ادبیات پایداری حوزه هنری و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس برگزار شد، گفت: شخصیت شهید رودکی ارجمند و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری مهر، سردار مرتضی زارع در آئین پگاه خاطره یادمان شهید عبدالله رودکی که به همت واحد ادبیات پایداری حوزه هنری و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس برگزار شد، گفت: شخصیت شهید رودکی ارجمند و بی نظیر بود و نامگذاری ناو اقیانوس پیما به نام شهید حاج عبدالله رودکی فرصتی برای تکریم یاد و نام این شهید عزیز بود که در دوران دفاع مقدس نقش ارزنده‌ای در رزم و حضور ارزنده نیروی دریایی داشت.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در ابتدای کار این ناو برخی از نیروهای مستقر در ناو که برای مأموریتی یک ماهه اعزام شده بودند، در ابتدا شناخت چندانی از شهید رودکی نداشتند.

وی افزود: در ناو لوح یادبودی نصب شده که حاوی اطلاعاتی از زندگی، خدمات و رشادت‌های این شهید عزیز است؛ نیروها که به تدریج این اطلاعات را مطالعه کرده وبه شناخت نسبی رسیده و کم کم ارادت خاصی پیدا کردند.

سردار زارع ادامه داد: پس از این مأموریت چنان علاقه‌ای در این افراد به وجود آمد که مجدداً خواستار اعزام با این ناو هستند و معتقدیم روح متعالی شهید رودکی همراه این عزیزان است و شوقی که در وجود وی برای رزم و رشادت بود در نسل‌های بعد نیز امتداد خواهد یافت.

همچنین سردار مهدیار مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس و از همرزمان شهید رودکی نیز در سخنانی اظهار کرد: شهید رودکی اهل محله آستانه بود و زیر سایه مهر و مرحمت حضرت سیدعلاءالدین حسین علیه السلام رشد و پرورش یافته بود.

وی افزود: نگاه خاص و راهبردی شهید رودکی نقشی تعیین کننده در دفاع مقدس داشت و امروز تأثیر اندیشه‌های اوست که در سراسر منطقه و دریای سرخ و مدیترانه جبهه مقاومت را پیش می‌برد.

سردار مهدیار ادامه داد: شهید حاج عبدالله رودکی شخصیتی چند بعدی داشت و نمی‌توان او را در یک سطح محدود کرد. او هم نماد عقلانیت بود، هم الگوی رشادت و هم اسوه مهر و محبت.

همچنین سردار محمدباقر رنجبر نیز در سخنانی به بیان خاطراتی از شهید رودکی و نقش وی در حماسه دفاع مقدس پرداخت.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد