تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 اردیبهشت 1397 - 5:30
کد خبر : 32061

اصفهان| مسئولان در حمایت از کالای ایرانی شرایط را برای تقویت تولیدکنندگان داخلی فراهم کنند

اصفهان| مسئولان در حمایت از کالای ایرانی شرایط را برای تقویت تولیدکنندگان داخلی فراهم کنند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از مبارکه، امسال توسط مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است و بر همین اساس مسئولان و مردم تمام تلاش خود را برای به ثمر نشستن این شعار انجام می‌دهند. حمایت از کالای ایرانی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از مبارکه، امسال توسط مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است و بر همین اساس مسئولان و مردم تمام تلاش خود را برای به ثمر نشستن این شعار انجام می‌دهند. حمایت از کالای ایرانی نه تنها یک شعار است بلکه سبب ایجاد اشتغال برای جوانان ایرانی شده و هزاران شغل ایجاد خواهد کرد .

به همین منظور نمایشگاه‌های بسیاری برای حمایت از کالای ایرانی در سراسر کشور برپا می‌شود.

نمایشگاه حمایت از کالای ایرانی، سوغات و هدایا نیز با حضور ۸۰ تولیدکننده از ۱۶ استان کشور و تولیدکنندگان بومی از شهرستان مبارکه تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در حسینیه مرکزی در حال برگزاری است.

این نمایشگاه شامل غرفه‌های فرهنگی، واحدهای تولیدی و عرضه لوازم‌خانگی، پوشاک، صنایع‌دستی، مواد غذایی و محصولات بهداشتی است.

عدم تعدیل نیروی انسانی، تثبیت و توسعه اشتغال اولویت در مبارکه

سرپرست فرماندار مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه شعار حمایت از کالای ایرانی که امام خامنه‌ای فرمودند، سه مخاطب اصلی دارد، گفت: دولت، مردم و تولیدکنندگان هستند و وظیفه هرکدام از بخش‌ها وظایف مهمی است و دولت مهم‌ترین رکن حمایت از کالای ایرانی به‌حساب می‌آید.

جواد سلطانی با بیان اینکه این نمایشگاه در غرفه‌های متفاوت کالاهای ایرانی را به مردم معرفی می‌کند، اظهار داشت: نمایشگاه حمایت از کالای ایرانی، سوغات و هدایا باهدف حمایت از تولیدات و کالاهای ایرانی برپاشده و تمام کالاهای موجود ، صرفاً تولید داخل بوده و فرصت عرضه این کالاها در نمایشگاه به وجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و فرهنگ‌سازی خرید کالای ایرانی، برپاشده است، گفت: امیدواریم در سال ۹۷ بتوانیم اقدامات مؤثری برای حمایت از کالای ایرانی انجام دهیم و نقشه راه رهبر معظم انقلاب را به‌صورت عملیاتی دنبال کنیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان مبارکه افزود: این نمایشگاه به همت اتاق اصناف، اداره‌های صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی شهرستان در حسینیه مرکزی مبارکه به مدت ۲۰ روز برپاشده است.

وی با بیان اینکه تمام ادارات و دستگاه‌های شهرستان را ملزم به استفاده از کالای ایرانی شدند، تصریح کرد: اعتبارات خوبی در اواخر سال گذشته در بخش‌های مختلف برای صنایع کوچک و بزرگ، مشاغل روستای شهرستان ابلاغ شد، طرح‌ها ارائه و بسیاری از طرح مورد تائید استانداری قرارگرفته و منتظر تأمین اعتبارات هستیم.

سلطانی ادامه داد: اولویت ما در شهرستان تثبیت اشتغال، عدم تعدیل نیروی انسانی و توسعه اشتغال است.

دولت، مردم و تولیدکنندگان ۳ مخاطب اصلی حمایت از کالای ایرانی هستند

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مبارکه در گفت‌وگو با تسنیم، بیان کرد: سال ۹۷ را در حالی شروع کردیم که بازهم رهبر معظم انقلاب اولویت کشور را اقتصاد مطرح کردند و اگر ۱۰ سال گذشته را مروری کنیم، امام خامنه‌ای بحث اقتصاد را در ابتدای سال مطرح می‌کنند تا محور دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی برای مردم شود.

جلیل حقیقی با اشاره به بدعهدی‌های متعدد آمریکا، اظهار داشت: برای حل مشکلات اقتصادی کشور و موانعی که در اقتصاد  وجود دارد، هیچ راهی جز مقاوم کردن اقتصاد در برابر تحرکات خارجی به نظر نمی‌رسد.

یکی از شاخصه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی، اتکا به توانمندی‌های داخلی دانست و گفت: شعار حمایت از کالای ایرانی که امام خامه‌ای فرمودند، سه مخاطب اصلی دارد که دولت، مردم و تولیدکنندگان هستند و وظیفه هرکدام از بخش‌ها وظایف مهمی است.

وی خاطرنشان کرد: دولت مهم‌ترین رکن حمایت از کالای ایرانی به‌حساب می‌آید و با حمایت خود از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت می‌تواند کمک شایانی به حمایت از کالای ایرانی داشته باشد.

حقیقی با بیان اینکه مردم می‌توانند با خرید و استقبال متعصبانه از کالای ایرانی، رشد اقتصادی را افزایش دهد، تصریح کرد: سومین مخاطب اصلی هم تولیدکنندگان هستند که با ارتقا کیفیت می‌تواند رقابت خوبی با کالاهای خارجی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ما به‌عنوان دستگاه اجرایی وظایف مهمی در تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های اقتصادی مقاومتی داریم، بیان کرد: یکی از وظایف مهم ما معرفی کالاهای ایرانی به مردم است که عزممان را برای برگزاری یک نمایشگاه جزم کردیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مبارکه ادامه داد: نمایشگاه حمایت از کالای ایرانی، سوغات و هدایا با همکاری و هماهنگی اداره میراث فرهنگی و صنایع‌دستی، اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان در حالی برگزاری است و ۸۰ غرفه را در اختیار متقاضیان قراردادیم.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه شامل غرفه‌های مختلف و هدفمان در معرض دید مردم قرار دادن محصولات و کالاهای ایرانی است، خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌ها در این نمایشگاه استفاده از مشاغل خانگی بود که از افرادی که در منازل خود محصولاتی تولید می‌کنند، استفاده کنیم.

حقیقی ادامه داد: قصد داریم نمایشگاه‌های آتی را به سمت صنعت و توانمندی‌های صنعتی شهرستان ببریم.

وی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها می‌توانند کمک‌های زیادی برای معرفی و تبیین کالای ایرانی کنند، گفت: برخی از تولیدکنندگان همه سرمایه خود را درراه تولید گذاشته‌اند و هزینه و سرمایه‌ای برای تبلیغات ندارند و رسانه‌ها باید در زمینه تبلیغ کمک کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مبارکه گفت: بعد از ماه مبارک رمضان تصمیم داریم که یک نمایشگاه مشاغل خانگی ایجاد کنیم که فقط مشاغل خانگی شهرستان در آن حضور داشته باشند.

مسئولان برای حمایت از کالای ایرانی باید شرایط را برای تقویت تولیدکنندگان داخلی فراهم کنند

رئیس اتاق اصناف شهرستان مبارکه در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه حمایت از تولیدکننده همان حمایت از کالای ایرانی است، اظهار داشت: امسال چندین نمایشگاه با توجه به شعار سال که حمایت از کالای ایرانی است، در سطح شهرستان برگزار کنیم که پل ارتباطی بین تولیدکنندگان چه ازلحاظ صنفی و چه ازلحاظ کارخانه‌ها تولیدی و اصناف و مردم باشیم.

رضا مختاری با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی نیازمند عزم مردم است، افزود: مردم محوری‌ترین نقش را در تحقق شعار سال دارند و باید خرید کالاهای داخلی را در اولویت خرید خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر مردم، دولت و دستگاه‌های دولتی هم باید حمایت و استفاده از کالای ایرانی را در دستور کار خود قرار دهند، بیان کرد: برای اجرا و عملیاتی شدن شعار حمایت از کالای ایرانی مسئولان باید شرایط را برای تقویت تولید داخلی و همچنین حمایت از تولید‎کننده ایرانی فراهم کند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه حمایت از کالای ایرانی، سوغات و هدایا در مبارکه در حال برگزاری است، گفت: شناسایی محصولات داخلی به مردم و آگاهی بخشی نسبت به مصرف کالاهای قاچاق و تبعات آن از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

مختاری تصریح کرد: سوغات و هدایا که از نقاط دیگر کشور به مبارکه می‌آمدند، تنها مزیت نمایشگاه‌های قبلی بود اما نمایشگاه امسال با حضور تولیدکنندگان بومی شهرستان جذاب و متفاوت‌تر از نمایشگاه‌های قبلی است.

وی ادامه داد: با هماهنگی با اداره صنعت، معدن و تجارت و اطلاع‌رسانی به ۲۷ اتحادیه شهرستان این نمایشگاه با حضور ۸۰ تولیدکننده که ۲۰ تولیدکنندگان بومی هستند، از ۱۶ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در حسینیه مرکزی مبارکه در حال برگزاری است.

رئیس اتاق اصناف مبارکه بابیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌های می‌تواند بهترین فرصت برای شناساندن و معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های شهرستان و حمایت از کالای ایرانی باشد، اضافه کرد: این نمایشگاه برگزار شد تا دلگرمی برای کارخانه‌ها و تولیدکنندگان شهرستان مبارکه برای حضور بیشتر در این‌گونه نمایشگاه‌ها باشد.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها در این زمینه نقش مهم و حیاطی دارند، افزود: فرهنگ‌سازی در جامعه باید به‌گونه‌ای باشد که مردم به خاطر مصرف کالای ایرانی افتخار کنند و تولیدکنندگان با توجه به این افتخار مردم، کیفیت و خدمات پس از فروش بالا ببرند.

گزارش از محمدرضا باقری

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد