تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 دی 1395 - 20:02
کد خبر : 3193

بدحجابی جلوه منکر در جامعه است

بدحجابی جلوه منکر در جامعه است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رفسنجان اظهار داشت: در خصوص حجاب اگر بخواهیم حرف اول و آخر را بزنیم باید به آخر نامه ۳۱ نهج البلاغه مراجعه کنیم که هفده قسمت است و در

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رفسنجان اظهار داشت: در خصوص حجاب اگر بخواهیم حرف اول و آخر را بزنیم باید به آخر نامه ۳۱ نهج البلاغه مراجعه کنیم که هفده قسمت است و در قسمت هفدهم آمده است؛ باید زنان در پوشش خوب از خانه خارج شوند تا نامحرمان آنان را نبینند و آنان نیز نامحرمان را نبینند. اگر می خواهیم در حجاب موفق شویم باید این دستور را به کار ببندیم.

وی با اشاره به  پیامدهای بدحجابی، بدحجابی را جلوه منکر در جامعه دانست و افزود: سقوط ارزش زن، افت تحصیلی و آموزشی، افزایش بیماری های جسمی و روانی، بی علاقگی به ازدواج، ناهنجاری های خانوادگی، ایجاد زمینه جنایت، روی آوردن به درآمدهای نامشروع، تیرگی رابطه زن با فرزندان از جمله این پیامدها است.

وی ادامه داد: به فرموده امام راحل (ره) نقش زن در جامعه انسان سازی است نه اینکه شی یا کالایی برای هوسرانی باشد که متاسفانه در برخی جوامع غربی این قضیه وجود دارد.

امام جمعه رفسنجان با تبریک فرا رسیدن میلاد امام حسن عسکری (ع)، گفت: فردا این میلاد همزمان با روز رفسنجان است روزی که مردم رفسنجان در سال ۱۳۵۷ مجسمه شاه خائن را به زیر کشیدند و فردا شب در مسجد امام جشن میلاد و گرامیداشت این روز برگزار می شود.

حجت الاسلام رمضانی پور با گرامیداشت ۱۹ دی سالروز قیام مردم قم علیه رژیم پهلوی، افزود: ۱۹ دی ۱۳۵۶ سرآغاز قیام خونین مردم قم علیه مقاله ساواک علیه امام راحل (ره) است که بازار قم ۱۳ ماه تعطیل بود و رهبری فرمودند عامل مهم پیروزی مردم قم بصیرت، احساس تکلیف و حضور بود که با پیروزی مساوی شد.

امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایش مقام معظم رهبری درباره برجام اشاره و اظهار کرد: دولت موظف است طبق مصوبه مجلس فعالیتهای برجام را متوقف کند چون طرف مقابل بدعهدی کرده و از طرفی تحریم های جدید هم در راه است و تمام زحمات تیم مذاکره کننده را آمریکایی ها بر باد دادند و فقط باید عبرت شود.

حجت الاسلام رمضانی پور ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند آمریکایی ها بدعهد هستند و نمی توان به آنها اعتماد کرد اما مسئولان توجهی نداشتند ماه ها وقت صرف کردند تا اینکه چیزی از برجام دربیاید مشاهده کردید چیزی از برجام درنیامد و اگر از توانمندی های داخل استفاده کرده بودند بیشتر مشکلات معیشتی مردم حل شده بود.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با نخبگان دانشگاه صنعتی شریف، گفت: محور مهم سخنان ایشان این بود که جوانان انقلابی را دوست دارند و از آنها حمایت می‌کنند، اما همین جوانان انقلابی از سوی برخی افراد تندرو خوانده می‌شوند.

امام جمعه رفسنجان در ادامه به تقابل دولت با قوه قضائیه اشاره و تصریح کرد: به عنوان نصیحت عرض می‌کنم این مناقشات به زیان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام رمضانی پور تصریح کرد: در رابطه با حقوق های نجومی دولتمردان می گویند این کار دیوان محاسبات است آیا دیوان محاسبات پس از بررسی نباید گزارش خود را به دستگاه قضایی بدهد.

امام جمعه رفسنجان همچنین رحلت شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه(س) در ۱۰ ربیع الثانی ۲۰۱ هجری قمری، سالگرد شهادت امیرکبیر به دستور ناصرالدین شاه در ۱۲۳۰شمسی، سالگرد ترور شهید دانشمند هسته ای مصطفی احمدی روشن در سال ۱۳۹۰و تشکیل شورای انقلاب به فرمان امام در ۲۲ دی ماه ۱۳۵۷ را گرامی داشت.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد