تاریخ انتشار : یکشنبه 23 اردیبهشت 1397 - 7:46
کد خبر : 31711

کاری بزرگ از مردان کوچک

کاری بزرگ از مردان کوچک

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، این دانش آموزان سمنانی با امضا طوماری در حمایت از کالای ایرانی، کاری کردند کارستان. آنان با این اقدام کوچک اما بزرگ به همه آموختند که هر ایرانی می تواند در هر کجا و در هر شرایطی تا دیر

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، این دانش آموزان سمنانی با امضا طوماری در حمایت از کالای ایرانی، کاری کردند کارستان. آنان با این اقدام کوچک اما بزرگ به همه آموختند که هر ایرانی می تواند در هر کجا و در هر شرایطی تا دیر نشده برای پیشرفت سرزمینش گام بردارد.
‘ ما دانش آموزان کلاس هشتم ب دبیرستان دوره اول علامه امینی سمنان برای حمایت از تولیدات ایرانی از لوازم تحریر ساخت ایران استفاده می کنیم تا به سهم خود در پیشرفت کشور سهم باشیم’
این طومار را ۲۰ نفر دانش آموز امضا کردند، اگرچه متنش کم است اما آنقدر ارزشمند، حماسی و هشدار دهنده است که همه از مسوولان گرفته تا قشرهای مردم باید برای تحقق راهبرد شعار سال تلاش مضاعف کنیم.
آری ، این دانش آموزان نوجوان هم پیمان شدند که دیگر لوازم تحریر خارجی نخرند اما پیام های دیگری هم از طومار آنان می توان دریافت کرد:
‘با خرید کالای ایرانی بابای من بیکار نمی شود، ایران را همه با هم بسازیم، بیکاری با خرید کالای داخلی کاهش می یابد، کارخانه ها با تولیدات کیفی حماسه بیافرینند، به ایران و کالای ایرانی افتخار کنیم’ و …
رهبر معظم انقلاب سال جاری با سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند که در واقع همه باید با اتخاذ تدابیر دست در دست هم دهیم تا با خرید کالای داخلی،ایران را از گزند معضل بیکاری و مشکلات فرارو نجات دهیم.

**دانش آموزان سفیران ترویج خرید کالای ایرانی هستند
استاندار سمنان در گفت و گو با ایرنا گفت: دانش آموزان سفیران فرهنگ حمایت از کالای ایرانی جهت تحقق منویات رهبری در میان خانواده ها هستند.
سید شهاب الدین چاوشی افزود: رهبری در سال‌های اخیر بر حمایت از تولید ملی و اشتغال تمرکز داشتند و امسال هم با شعار حمایت از کالای ایرانی بر لزوم اجرای این طرح تأکید کردند.
وی اظهارداشت: ماموریت دانش آموزان استان سمنان ترغیب خانواده ها و دیگر اقشار جامعه برای خرید کالای ایرانی است.
چاوشی ادامه داد: یکی از بزرگترین مشکلات عمده تولیدات ایرانی وجود دلالان است، و واسطه ها میان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و از طرفی بازشدن مسیر ورود قاچاق به کشور از مشکلات عمده تولیدکنندگان است.
استاندار سمنان اضافه کرد : اقدام دانش آموزان مدرسه علامه امینی سمنان در سوق دادن اقشار جامعه به خرید کالای ایرانی قابل تقدیر است و باید با دانش آموزان با خرید کالای ایرانی در اشتغال جوانان این دیار سهیم هستند.
وی با اشاره به این که ایران هم همانند دیگر کشورها نیاز به واردات و صادرات دارد، یادآور شد: وارد کردن، اسباب بازی ها و نوشت افزارها ضروری نیست، بلکه نیاز به وارد کردن فناوری و تجهیزات و دستگاه های تولید نوشت افزار و اسباب بازی داریم.

**دانش آموزان مصرف کالای ایرانی را فرهنگ سازی کنند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان در گفت وگو با ایرنا گفت: فرهنگ مصرف کالای ایرانی باید با همکاری آموزش و پرورش و دانش آموزان به جامعه تسری یابد.
سعید ناجی افزود : آموزش و پرورش زیربنای توسعه کشور است و می تواند در تحقق شعار سال تاثیرگذار باشد.
وی ادامه داد: عنوان حمایت از کالای ایرانی که توسط رهبر انقلاب برای سال جدید انتخاب شده فقط یک شعار برای امسال نیست و راهبردی برای توسعه اقتصادی کشور است و برای تحقق آن باید همه مسوولان و مردم مشارکت کنند.
ناجی اضافه کرد : مدارس و دانش آموزان یکی از بخش های مهم و اثرگذار جامعه و معلمان و مربیان به عنوان آموزش دهندگان مصرف تولید داخلی نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند.

**طرح حمایت از کالای ایرانی در مدارس سمنان کلید خورد
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در گفت وگو با ایرنا گفت: طرح اقتصاد مقاومتی با عنوان حمایت از کالای ایرانی ویژه مدارس در قالب لباس یک شکل دانش آموزان در این استان کلید خورد.
محمد دستورانی افزود: این طرح مهم با توجه به شعار سال تاکید رهبر انقلاب مبنی بر ترویج فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی در مدارس سمنان تدوین و اجرایی شده است.
وی اظهارداشت: در این طرح دانش آموزان و خانواده ها به معنای اقدام عملی فرهنگ حمایت از تولید و اشتغال در مسیر فرآیند اقتصاد مقاومتی در کشور پی برده و گام بر می دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد : اجرای طرح ساماندهی لباس یک شکل مدارس با رویکرد حمایت از تولید کننده داخلی در استان عملیاتی شده است تا به الگویی برای خانواده ها در کشور برای خرید کالای ایرانی تبدیل شود.
دستورانی تصریح کرد : آیین نامه اجرایی و دستورالعمل این طرح به مدارس که مربوط به موضوع لباس فرم دانش آموزان در استان بوده، ارسال شده است.
دستورانی بیان داشت : تولید لباس یک شکل دانش آموزان سمنان به تولیدکنندگان مجاز داخل استان واگذار شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: حمایت از کالای ایرانی با اقدام ارزشمند دانش آموزان مدرسه علامه امینی سمنان نهادینه شده و باید سایر دانش آموزان استان هم در راستای حمایت از تولید ملی این طرح را در مدارس اجرایی کنند.
**بی کیفیت بودن کالا خریداران را دلسرد می کند
مدیر فروشگاه عرضه کننده نوشت افزار و سرگرمی در شهرستان سمنان در گفت و گو با ایرنا گفت: بزرگترین معضل تولید داخلی که باعث دلسردی شهروندان از خرید کالای ایرانی می‌شود بسته بندی نامناسب و در برخی موارد بی‌کیفیتی کالاست.
مهدی شاهی گفت: به عنوان مثال در کنار تولید عروسک های ایرانی، باید فیلم ها و پویانمایی‌هایی در این رابطه ساخته شود تا بعدها با نقش بستن بر روی نوشت افزارها شاهد فروش بیشتر و در نتیجه افزایش تولید شود.
شاهی با تاکید بر درنظرگرفتن تولیدات نوشت افزار همراه با محتوا و در نظر داشتن گروه سنی کودکان، بیان داشت: در گذشته دفترهای دولتی توزیع می شد که کاهی و بهداشتی نبود اما در زمان حاضر کیفیت آنها بهتر شده است.
وی خاطرنشان کرد: بی توجهی به تولید و کیفیت و مقایسه کالا خارجی و ایرانی از سوی مصرف کنندگان با توجه به نوع رنگ آمیزی و جذابیت آنها، در شرایط کنونی خریدار را به سمت و سوی کالای خارجی جذب می کند.
مدیر فروشگاه عرضه کننده نوشت افزار و سرگرمی در سمنان گفت: بازرسان اعزامی به واحدهای صنفی عرضه کالا دارای آموزش کافی نیستند و نیاز به آموزش متناسب با واحدهای صنفی دارند.

** لزوم نظارت بر سلامت و تناسب فرهنگی نوشت‌افزار
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در گفت وگو با ایرنا گفت: علاوه بر قیمت کالا، بر مسایل بهداشت نوشت افزارها و داشتن تناسب فرهنگی نوشت افزارها از نظر نوع تصاویر استفاده شده نظارت می شود.
رحمان اعرابی افزود: در کنار بالا بردن کیفیت کالای تولیدی، فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی با استفاده از رسانه ها برای مردم، منجر به فعال ماندن واحدهای تولیدی و تثبیت اشتغال مولد خواهد شد.
وی اظهارداشت : اگر زنجیره تولید با کیفیت بالا همراه باشد، زمینه صادرات و واردات را فراهم می کند و از سویی، ساختار بخش سازمان صنعت، معدن و تجارت وسایر دستگاهای مرتبط نظارت این است که دلالان را حذف کند.
وی با اشاره به این که اصناف نقش مهمی در تنظیم و توزیع کالا دارند، افزود: بیکاری ناشی از تعطیلی واحدهای تولیدی ضربه به اقتصاد و عامل ایجاد بسیاری از معضلات اجتماعی است.

** هزینه‌های بالای تولید گریبان‌گیر تولیدکنندگان
معاون برنامه ریزی شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان در گفت وگو با ایرنا گفت: وجود کالای قاچاق منجر به از بین رفتن رقابت بین تولیدکنندگان می شود.
سید علی پورحسینی افزود: در کنار ۲۷ هزار تن نوشت‌افزار، تعداد ۱۶۴ هزار عدد انواع کیف و چمدان نیز در استان سمنان سالانه در حال تولید است، فعالیت این سه واحد تولیدی منجر به اشتغال ۱۵۰ نفر شده است.
وی تصریح کرد : تولیدکنندگان ایرانی توان تولید کالای عالی با کیفیت را دارند اما به دلیل این که قیمت تمام شده آنان ۲ برابر کالای وارداتی می شود دست به این اقدام نمی زنند، نتیجه اینکه افزایش کیفیت برای تولیدکننده ایرانی ممکن است ولی نیاز به حمایت دارد.
پورحسینی یاد آور شد: رنگ، جذابیت، داشتن برندهای جذاب برای کودکان مانند شخصیت های کارتونی، باعث جذب کودکان به وی‍ژه در بخش نوشت‌افزار می شود.
معاون برنامه ریزی شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان یاد آور شد: در دولت دوازدهم و با ورود شرکت های دانش بنیان در فرآیندی مناسب، کاهش قیمت‌ تمام شده نسبت به کالای مشابه خارجی از طریق بهره‌گیری از توان علمی داخلی برنامه‌ریزی شده است.

** نظارت بر اصناف با نگاه اصلاحی
مدیر واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان سمنان در گفت وگو با ایرنا گفت: از سال گذشته بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی به اصناف واگذار شده و سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی در این روند همراهی می کند.
مریم عرب گفت: با توجه به قوانین فصل هشت قانون صنفی، اتاق اصناف موظف شده با متخلفان برخورد کند، اما نگاه اتاق اصناف اصلاحی است و تاکید بر فرهنگ‌سازی دارد، افرادی که در حال دریافت جواز کسب هستند دوره‌های آموزشی با تاکید بر فرهنگ خرید کالای ایرانی و مبارزه با قاچاق کالا را فرامی‌گیرند.
مدیر واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان سمنان گفت: ۸۰ درصد نوشت افزار موجود در ایران کالای خارجی است و از نظر فرهنگی و اقتصادی بهتر است به جای تصاویر خارجی از تصاویر مشاهیر ایرانی استفاده شود.
استان سمنان بیش از ۷۰۰هزار نفر جمعیت و دستکم ۱۲۰ هزار نفر دانش آموز دارد و گفته می شود با خرید حداقل یک میلیون ریال نوشت افزار به ازای یک دانش آموز، گردش مالی ۲۵۰ میلیارد ریالی برای تولید داخل در استان بوجود آید.
۷۳۳۹/۶۰۲۶

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد