تاریخ انتشار : یکشنبه 23 اردیبهشت 1397 - 7:00
کد خبر : 31703

ضرورت استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه برای ترویج فرهنگ مطالعه

ضرورت استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه برای ترویج فرهنگ مطالعه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی احدی، امام جمعه موقت کاشمر، ۲۲ اردیبهشت‌ماه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی کاشمر که در محل کتابخانه چهارده معصوم برگزار شد، گفت: موضوع کتاب و کتابخوانی و آنچه مربوط به این مجموعه می‌شود، نیاز

پوششی// ضرورت استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه برای ترویج فرهنگ مطالعه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی احدی، امام جمعه موقت کاشمر، ۲۲ اردیبهشت‌ماه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی کاشمر که در محل کتابخانه چهارده معصوم برگزار شد، گفت: موضوع کتاب و کتابخوانی و آنچه مربوط به این مجموعه می‌شود، نیاز به یک نهضت عظیم و فراگیر دارد تا به جایگاه اصلی خود برسد.
وی با اعلام آمادگی جهت استفاده از ظرفیت حوزه علمیه به خصوص در فرصت‌های تبلیغی ماه مبارک رمضان برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، بیان کرد: صدها جلسه قرآن در منطقه ترشیز بزرگ داریم لذا باید برنامه‌ریزی شود تا در کنار جلسات تلاوت قرآن در حد چند دقیقه در خصوص اهمیت کتاب نیز صحبت شود.
امام جمعه موقت کاشمر با اشاره به اینکه از کسانی که در این جلسات حضور می‌یابند، خواسته شود در هر جلسه کتابی را معرفی کنند و تا پایان ماه مبارک مطالعه و جوایزی اهدا شود، اظهار کرد: در تمامی روستاها مبلغ داریم، علاوه براین تعدادی از مبلغان نیز از قم و مشهد می‌آیند و نیروهای بومی خوبی داریم.

لزوم توجه به موقوفات کتابخوانی

وی با تأکید بر توجه به موقوفاتی که در راستای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی باشند، افزود: اگر کتابخوانی فریضه‌ای واجب است که در تعبیرات رهبری آمده، نباید در این عرصه به آمار و کارهای ظاهری قانع باشیم.
حجت‌الاسلام احدی با بیان اینکه از ظرفیت نماز جمعه می‌توان بیشتر از این استفاده کرد، گفت: هر چند تاکنون در هر نماز جمعه کتاب‌های مفیدی معرفی شده است اما در این حد توجه به کتابخوانی کافی نیست.
وی با اشاره به اینکه از ظرفیت نماز جمعه، حوزه‌های علمیه و مبلغان باید استفاده بیشتری کرد، افزود: باید آنگونه که شایسته نظام مقدس جمهوری اسلامی است امور فرهنگی به پیش برد.
امام جمعه موقت کاشمر گفت: حوزه علمیه امام صادق یک کتابخانه با ۶ هزار کتاب تخصصی دارد که بیشتر کتب حوزوی است و این کتابخانه در خصوص دارا بودن کتاب‌های اهل سنت و تشیع در شهرستان بی‌نظیر است.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد