تاریخ انتشار : جمعه 21 اردیبهشت 1397 - 5:48
کد خبر : 31483

ایسپا برای شرکتها و تولیدکنندگان ایرانی تخفیف خدمات در نظر گرفت

ایسپا برای شرکتها و تولیدکنندگان ایرانی تخفیف خدمات در نظر گرفت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، غلامرضا نسرانی با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی گفت: حمایت از کالای داخلی سبب رونق چرخه اقتصاد و ارتقای درآمد ملی می‌شود و از این جهت همواره

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، غلامرضا نسرانی با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی گفت: حمایت از کالای داخلی سبب رونق چرخه اقتصاد و ارتقای درآمد ملی می‌شود و از این جهت همواره بر تحقق این امر تاکید شده و آن را مسیر برون رفت از بسیاری از چالش‌ها و مسایل کشور عنوان می‌کنند.

نسرانی با اشاره به اینکه استفاده از کالای ایرانی و حمایت از تولید داخلی یکی از مهم‌ترین محورهای اقتصاد مقاومتی است، افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد کشور در برابر تکانه‌های داخلی و خارجی مقاوم شود تا به هنگام تهدیدهای مختلف اقتصادی، دچار تزلزل و فروپاشیدگی نگردد و به این منظور یکی از روش‌های مرسوم برای استفاده بیشتر کالاهای ایرانی معرفی نام‌های تجاری یا همان برندهای داخلی است.  

 نسرانی با تاکید بر این مطلب که وقتی محصول جدیدی معرفی می‌شود، ممکن است در ابتدا میزان فروش، کمی پایین باشد افزود، اما وقتی آگاهی بازار افزایش می‌یابد، این میزان بالاتر می‌رود.

وی تصریح کرد:  معرفی یک برند می‌تواند دو شکل کاملاً مختلف داشته باشد. یکی توضیحاتی که خود برند برای تبلیغ و معرفی خود مطرح می‌کند و یکی برداشت و ادراک مشتریان و مخاطبان از برند است. اینکه وقتی یک کالا را می خرید، وعده این برند برای شما چیست؟ در حوزه‌ی عملکرد چه وعده‌هایی به شما می‌دهد؟ در واقع برند تجربه‌ای است که مشتریان از یک محصول به دست می‌آورند. در دنیای امروز سازمان‌ها  با به کارگیری استراتژی‌های نوین، کسب و کار خود را رونق می‌بخشند. یک برند تجاری وجه تمایز محصولات و خدمات شرکت از سایر رقباست. امروزه برندها به نمادهای سرمایه‌داری بین‌المللی تبدیل شده‌اند و ارزیابی شرکت‌ها از سوی مشتریان را امکان‌پذیر می‌کنند به گونه‌ای که اغلب مشتریان حتی حاضرند برای یک برند تجاری قدرتمند بهای بیشتری بپردازند.

معاون اداری – مالی ایسپا گفت: یکی از طرح‌هایی که ایسپا انجام داده سنجش نگرش مردم نسبت به کالاهای داخلی و میزان مصرف آنها در سال ۱۳۹۱ در سطح شهر تهران می‌باشد که برخی از اهداف آن مواردی همچون بررسی میزان مصرف کالاهای ایرانی و خارجی و برندهای مورد استفاده مردم و دلایل استفاده مردم از کالاهای خارجی و تمایل به خرید کالاهای ایرانی بوده است. همچنین در فروردین ماه سال جاری(۱۳۹۷) از طرف ایسپا نظرسنجی در خصوص شعار سال انجام گرفت که نشان می‌دهد بیش از ۶۳ درصد مردم در سال جدید آماده حمایت از کالای ایرانی هستند؛ اما این حمایت مشروط به کیفیت خوب و قیمت مناسب کالاها است. در عین حال، بررسی‌ها نشان می‌دهد ۲۵ درصد مردم نیز در هر صورت کالای ایرانی را ترجیح می‌دهند. طبق یافته‌های نظرسنجی در خصوص میزان مصرف تولیدات ملی، بیشترین استقبال از مصرف کالای داخلی به مواد غذایی اختصاص داشته است؛ اما در مقابل مردم به کالاهایی که در گروه لوازم برقی و خانگی قرار می‌گیرند، نمره پایینی داده‌اند.

وی افزود: بدیهی است هر کشوری بر پایه مؤلفه‌های ارزشی که دارد باید برای تولید داخلی و ملی خویش ارزش قائل باشد و با توجه به این که ایران در یک شرایط حساس و خاص قرار دارد می‌توان با تشویق و ترغیب جامعه و ارتقای فرهنگ استفاده از کالای ایرانی از تولید داخل حمایت و بدین ترتیب به رشد اشتغال و ریشه کنی فقر در کشور کمک کرد.

معاون اداری- مالی ایسپا، نهادینه شدن فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را نیازمند انجام فعالیت‌های فرهنگی در این ارتباط مطرح کرد و گفت: نام تجاری از هویت و خصوصیات منحصر به ‌فردی برخوردار است در واقع یک نام تجاری باید به اندازه‌ای در ذهن‌ها نقش ببندد که با شنیدن نام آن کالا یا سرویس، سریعاً برای ما تداعی شود.

نسرانی خاطرنشان کرد: در این زمینه می‌توان طرح‌های نظرسنجی به صورت طولی تعریف کرد که تصویر ذهنی برند برای هر محصول سنجش شود.  لذا این مرکز با توجه به سابقه فعالیت‌های بسیار در زمینه افکار سنجی و همچنین انجام چند نظرسنجی در حوزه «برند» و «جایگاه ذهنی برند» برای برخی شرکت‌ها و بانک‌ها مانند شرکت پاکسان، مانا، بانک دی، بانک صنعت و معدن، تصمیم دارد به منظور ارتقای فرهنگ استفاده از کالای ایرانی و در جهت نیل به این هدف ملی با ارائه تخفیف ۱۵ درصدی در انجام نظرسنجی از برندها و محصولات تولیدکنندگان کالای داخلی ضمن معرفی آنها گامی در جهت حمایت از تولید ملی بردارد.

همچنین ایسپا در راستای بهبود مستمر کیفیت و خدمات و عملکرد، از سال۱۳۹۵ خود را از دیدگاه کارفرمایان مورد ارزیابی قرار می‌دهد که این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد کارفرمایان بیش از ۷۵ درصد از ارایه خدمات ایسپا رضایت داشته‌اند.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد