تاریخ انتشار : دوشنبه 17 اردیبهشت 1397 - 5:31
کد خبر : 31121

لزوم حمایت از کالای ایرانی با قطع واردات کالاهای مشابه تولید داخل

لزوم حمایت از کالای ایرانی با قطع واردات کالاهای مشابه تولید داخل

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ جعفرصادق اسکندری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، با اشاره به وجود تنها یک اتحادیه صادراتی در آذرباجان غربی، اظهار داشت: اتحادیه ملی محصولات کشاورزی استان تنها اتحادیه‎ای است که عهده‎دار بخش

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ جعفرصادق اسکندری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، با اشاره به وجود تنها یک اتحادیه صادراتی در آذرباجان غربی، اظهار داشت: اتحادیه ملی محصولات کشاورزی استان تنها اتحادیه‎ای است که عهده‎دار بخش صادراتی آذربایجان غربی است و در این زمینه فعالیت می‎کند.
وی به برنامه‎ها و فعالیت‎های اتحادیه ملی محصولات کشاورزی آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: اتخاذ جهت‌گیری‎های کاری و تخصصی، تدوین برنامه‎های راهبردی و عملیاتی برای محقق سازی اهداف تجاری و شناسایی موانع قانونی گسترش فعالیت‎های اقتصادی و تجاری و کمک به رفع آن‎ها از جمله اقدامات این اتحادیه است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ایجاد همبستگی و یکپارچگی بین بنگاه‎ها و جلوگیری از ایجاد رقابت مخرب بین آنان را از جمله وظایف اتحادیه‎های تجاری و اقتصادی خواند و گفت: اتحادیه‎ها در برابر اصلاح قوانین و کمک به بهبود کیفیت آن‌ها برای سرعت بخشیدن و کمک به امور نقش دارند.
وی ادامه داد: ارائه خدمات مشاوره‎ای و اطلاعاتی به روز در مورد کالاها، رقبا، قراردادها، بازاریابی، قواعد تجاری و سایر موارد مشابه به بنگاه‎ها و صادر کنندگان برای رونق صادرات محصولات کشاورزی تولید استان از جمله مسئولیت‎های اتحادیه ملی محصولات کشاورزی آذربایجان غربی است.
اسکندری با اشاره به شعار سال و لزوم حمایت از کالای ایرانی با قطع واردات کالا‌های مشابه تولید داخل، یادآور شد: سیاست‌گذاری ممنوعیت واردات کالا از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین و به استان‎ها ابلاغ شده و وظیفه استان‎ها اجرای بخشنامه‎های صادره است و در این زمینه بخش‎های استانی توان و اجازه فعالیت مستقل ندارند.
وی ارائه پیشنهادات و نظرات کارشناسی به وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه کاهش واردات انواع کالا را از جمله اقدامات بخش‎های استانی این وزارتخانه برای حمایت از کالای ایرانی عنوان و ابراز کرد: در زمینه تولید کالا‌های داخلی و توسعه صادرات محصولات تولید داخل باید تولیدکنندگان با توجه به نیازسنجی‎ها و بازاریابی صحیح و برنامه‎ریزی شده اقدام به تولید و عرضه محصولات خود کنند.
ایشان در نظر گرفتن قیمت تمام شده محصول، کیفیت، بسته‌بندی، رقبای موجود در بازار و سایر شاخصه‎های تولید و صادرات کالا را برای همه تولیدکنندگان داخلی الزامی دانست و افزود: رایزنی با کشور‌های همسایه برای تسهیل مبادلات تجاری دو طرف در قالب تفاهمنامه‌های تجاری به وسیله دستگاه‎های مربوطه از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: پیگیری برنامه اعزام و پذیرش هیئت‎های تجاری و بازاریابی برای آشنایی سرمایه‎گذاران، تجار و فعالین اقتصادی با ظرفیت‎ها و توانمندی‎های صادراتی هر دو طرف تجاری از جمله اقدامات حمایتی از بخش‎های تولیدی و تجاری این نهاد است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی بازدید از مناطق مرزی، گمرکات و بازارچه‎ها، احصا موانع و مشکلات تجاری و تلاش برای رفع موانع از جمله مسائل پیله‌وران و مرزنشینان را از دیگر اقدامات و وظایف این سازمان عنوان کرد و گفت: برای حمایت و تقویت تشکل‎های صادراتی تلاش‎هایی صورت گرفته است.
وی در ادامه به صادرات سیب تازه آذربایجان غربی اشاره و اضافه کرد: از عمده کالاهای صادراتی استان سیب است که ۱۶ درصد از کل صادرات را به خود اختصاص داده و محصولات فراوری شده سیب مانند آب سیب یا بریکس ۲۰ درصد با اختصاص ۷ درصد از صادرات کل را شامل می‎شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد