تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 اردیبهشت 1397 - 8:10
کد خبر : 30756

خراسان جنوبی| استقبال ‌مردم فردوس از تحصیل در حوزه‌های علمیه

خراسان جنوبی| استقبال ‌مردم فردوس از تحصیل در حوزه‌های علمیه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از فردوس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد فردوسی‌پور در اجتماع بزرگ منتظران ظهور که در بارگاه امامزادگان شهرستان فردوس برگزار شد با اشاره به استقبال خوب مردم فردوس از تحصیل در حوزه‌های علمیه اظهار داشت: سه مدرسه علمیه فعال فردوس

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از فردوس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد فردوسی‌پور در اجتماع بزرگ منتظران ظهور که در بارگاه امامزادگان شهرستان فردوس برگزار شد با اشاره به استقبال خوب مردم فردوس از تحصیل در حوزه‌های علمیه اظهار داشت: سه مدرسه علمیه فعال فردوس سربازخانه‌های امام زمان(عج) در این شهرستان است و تمام تلاش طلاب علوم دینی نهادینه کردن ارزش‌های اسلامی در جامعه و حرکت در مسیر دین است.

وی افزود: امسال ۵۰ طلبه بومی شهرستان فردوس در حوزه‌های علمیه شهرستان ثبت نام کردهند و در چند سال گذشته نیز ۶۰ نفر از طلاب، ملبس به لباس روحانیت شدند.

مدیر حوزه‌های علمیه شهرستان فردوس، انتظار را به معنی زدودن پرده‌های ناپاکی، فریب و دروغ از مقابل چشمان منتظر برشمرد و تاکید کرد: منتظر واقعی همیشه به دنبال تحول در عرصه‌های فردی و اجتماعی به نفع دین است و دغدغه‌اش فراهم کردن زمینه ظهور امام زمان است که برترین عبادت است.

وی با اشاره به سخنی از پیامبر اکرم(ص) تصریح کرد: پیامبر اسلام امت آخرالزمان خود را به سبب صبر در برابر بلایا و سختی‌ها و ایمان محکم به ولایت و امامت برتر از مسلمانان صدر اسلام دانستند که علیرغم اینکه زمان پیامبر و امامان معصوم را درک نکردند اما در مسیر اسلام ثابت قدم هستند.

فردوسی‌پور وظایف منتظران ظهور را در عصر انتظار سخت و دشوار برشمرد و گفت: منتظر واقعی ارکان ظهور را باید بشناسد تا در برابر شبهه‌های دینی و سؤالاتی که درباره مهدویت مطرح می‌شود بتواند به درستی پاسخ دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه فردوس خاطرنشان کرد: انسان زرنگ کسی است که در برابر حرکت عمومی جامعه، مسیر درست که مورد رضایت امام زمان باشد را انتخاب کند.

مسئول ستاد اقامه نماز شهرستان فردوس نیز در این مراسم گفت: کتاب "هشت گام تا حضور قلب" با هدف ترویج فرهنگ نماز و تلاش برای بهره‌گیری بیشتر از حضور قلب در نماز، به تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ جلد با تخفیف ویژه برای مطالعه و شرکت در مسابقه کتبی بین مردم توزیع شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا کامجو افزود: یک هزار و ۸۰۰ نفر نیز در آزمون کتبی این کتاب که در ۱۱ نقطه شهرستان برگزار شد، شرکت کردند.

در حاشیه این اجتماع بزرگ، مراسم عمامه گذاری چهار نفر از طلاب حوزه علمیه آیت‌الله قزوینی فردوس انجام شد و این افراد ملبس به لباس روحانیت شدند.

قرعه کشی جوایز آزمون کتبی از کتاب "هشت گام تا حضور قلب" نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد