تاریخ انتشار : یکشنبه 9 اردیبهشت 1397 - 8:42
کد خبر : 30412

آمریکا و اروپا دنبال سیاست «چماق و هویج» در برجام/ تنها راه حل مشکلات کشور به روایت حسن عباسی

آمریکا و اروپا دنبال سیاست «چماق و هویج» در برجام/ تنها راه حل مشکلات کشور به روایت حسن عباسی

حسن عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص آینده برجام و تصمیمات اتحادیه اروپا و آمریکا در این زمینه اظهار کرد: ترامپ چهار خواسته را در این زمینه مطرح کرده است که از جمله آن می‌توان به ابدی کردن مفاد برجام اشاره کرد. وی با بیان اینکه برجام دوم موشکی است، افزود:

حسن عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص آینده برجام و تصمیمات اتحادیه اروپا و آمریکا در این زمینه اظهار کرد: ترامپ چهار خواسته را در این زمینه مطرح کرده است که از جمله آن می‌توان به ابدی کردن مفاد برجام اشاره کرد.

وی با بیان اینکه برجام دوم موشکی است، افزود: برجام ۳ منطقه‌ای و برجام ۴ حقوق‌بشری است که برای برجام‌ها، سه سناریو تعریف شده است.

رئیس اندیشکده یقین افزود: در سناریو نخست ترامپ می‌خواهد برجام را پاره کند و روی مواضع خود ایستادگی کند، در سناریوی دوم ایران کوتاه بیاید و همه شروط سه‌گانه و چهارگانه آمریکا را بپذیرد و به نوعی به آمریکا امتیاز بدهد و در سناریوی آخر پادرمیانی اروپائیان مطرح است که همان قاعده «هویج و چماق» است.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی چماق به دست ترامپ و هویج در دست اتحادیه اروپاست، یادآور شد: سران اتحادیه اروپا برای آنکه آمریکا از برجام خارج نشود برای مسائل منطقه‌ای، موشکی و حقوق‌بشری ایران می‌خواهند تحریم‌های جدید وضع کنند.

عباسی با بیان اینکه معتقدم که رویه سوم (پادرمیانی اتحادیه اروپا و عدم خروج آمریکا) محقق خواهد شد، گفت: تا امروز به نظر می‌رسد سناریوی سوم اروپائیان عملی خواهد شد مگر آنکه در روزهای آینده آمریکائیان و یا ایرانیان حرف‌های جدیدی بزنند و ورق بگردد و تصمیم دیگری گرفته شود.

وی با بیان اینکه نباید این نکته را فراموش کرد که برجام آمده بود تحریم‌ها را رفع کند اما در حال حاضر خودش متوسل به تحریم‌های جدید شده است، عنوان کرد: چنین رفتاری نفی ذاتی آن را می‌کند و شاهدیم خود به خود از اعتبار آن کاسته می‌شود.

رئیس اندیشکده یقین با تأکید بر اینکه آینده روز بعد از ۲۲ اردیبهشت آینده مبهمی است و نمی‌توان امیدوار به یک سناریو بهتر بود، تصریح کرد: در هر سه سناریو هیچ تغییری در ماهیت کار برجام ایجاد نخواهد شد و در هر صورت مسئله تبدیل به باخت ما و برد ایالات متحده آمریکا شده است.

وی با بیان اینکه تنها راه حل مشکلات کشور در توجه به فرامین رهبری و حمایت از کالای ایرانی است، گفت: برجام، خیری برای ما نداشته و ندارد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد