تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 اردیبهشت 1397 - 5:48
کد خبر : 30081

نرخ بیکاری در خراسان شمالی پایین تر از میانگین کشوری است

نرخ بیکاری در خراسان شمالی پایین تر از میانگین کشوری است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، محمدرضا صالحی چهارشنبه شب در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: در سال ۹۵ نرخ بیکاری خراسان شمالی ۱۱.۲ درصد به ثبت رسیده است و اکنون در جایگاه چهارم استان های کشور است.وی تصریح کرد: در

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، محمدرضا صالحی چهارشنبه شب در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: در سال ۹۵ نرخ بیکاری خراسان شمالی ۱۱.۲ درصد به ثبت رسیده است و اکنون در جایگاه چهارم استان های کشور است.
وی تصریح کرد: در سال ۹۶، ایجاد هشت هزار و ۶۸۰ شغل در استان تعهد شده بود و ما ایجاد ۱۰ هزار شغل را هدفگذاری کردیم اما در این مدت ۱۲ هزار و ۳۲۸ شغل ایجاد شد.
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه این میزان شغل توسط ۲۰ دستگاه اجرایی تعهد شده بود گفت: ۱۱ دستگاه بیش از تعهد و ۶ دستگاه کمتر از تعهد عمل کردند و سه دستگاه نیز شغلی ایجاد نکردند.
وی افزود: در سال ۹۶، یکهزار و ۱۴ نفر بیکار و مشمول بیمه بیکاری شدند و بر این اساس شغل خالص ۱۱ هزار و ۳۱۴ نفر به ثبت رسیده است.

*معرفی مفاخر استان
استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به برگزاری بزرگداشت آیت الله موسوی بجنورد در سال جاری گفت: تلاش داریم تا هر سال یکی از مفاخر استان در آیینی، معرفی شود.
وی با اشاره به تاثیر برجام در اقتصاد گفت: پس از برجام، فضا برای رونق اقتصادی بیشتر شده است و فضای پیش از برجام، سیر صعودی تورم و بیکاری و کاهش رشد اقتصادی بود اما پس از برجام شاهد کاهش تورم و بیکاری و افزایش رونق هستیم.

* رویکرد ایران تعامل سازنده با دنیا است
صالحی گفت: رویکرد ایران، تعامل سازنده با دنیا است و با آمریکا و یا بدون این کشور با قوت برنامه ها را ادامه می دهیم.
وی با اشاره به اینکه امسال سال حمایت از کالای ایرانی است گفت: حمایت از کالای ایرانی یعنی تلاش برای تقویت تولید است.
استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: تولید باید درون گرا و برون زا باشد و با ارتقای کیفت و کاهش قیمت تولید، توان رقابت با تولیدات خارج افزایش یابد.
وی با بیان اینکه از مردم انتظار می رود که از تولید داخل حمایت کنند تاکید کرد: دستگاه های دولتی موظف هستند که جنس ایرانی بخرند و صرفا در مواردی که جنس خارجی مشابه ایرانی ندارد و در صورت ضرور، نیازها باید از تولیدات خارجی تامین شود.
استاندار خراسان شمالی افزود: برای اینکه از کالای ایرانی به خوبی حمایت کنیم باید مبارزه با قاچاق کالا و ارز با قوت بیشتری انجام شود.

* دستگاه های نظارتی جرات کار را از مدیران نگیرند
صالحی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه دستگاه های نظارتی، قدرت و جسارت مدیران را نگیرند گفت: باید توجه داشت، یک دستگاهی که ۱۰ کار درست انجام می هد و یک کار غلط مرتکب شده را باید به راه بیاورند و نباید جرات کار از مدیر گرفته شود.

* لزوم مدیریت مصرف آب
استاندار خراسان شمالی به خشکسالی و تدوین برنامه سازگاری با کم آبی در استان اشاره کرد و گفت: همه وظیفه داریم تا مصرف آب در بخش های مختلف، مدیریت شود.
وی با تاکید بر توسعه اجرای سیستم های نوین آبیاری در زمین های کشاورزی گفت: برای جلوگیری از بحران کم آبی، چاه های غیرمجاز باید بسته شود و جلوی اضافه برداشت از چاه های مجاز گرفته شود.

* زمین بلااستفاده برای بازآفرینی شهری معرفی شود
صالحی با اشاره به اهتمام دولت در اجرای طرح بازآفرینی پایدار شهری اظهار کرد: دستگاه های اجرایی که زمین بلااستفاده دارند باید آن را معرفی کرده و در اختیار برنامه های بازآفرینی شهری قرار دهند.
وی افزود: باید تلاش کنیم تا با کمک به اجرای برنامه های بازآفرینی شهری، بخش هایی از بافت ناکارآمد شهری بهسازی شود و علاوه بر آن، ساخت و ساز رونق گیرد.
استاندار خراسان شمالی گفت: رونق بازار مسکن و ساخت و ساز در رونق سایر بخش های اقتصاد تاثیر گذار خواهد بود.
۷۱۸۵ /۶۰۴۲

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد