تاریخ انتشار : سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 6:17
کد خبر : 29906

رادیو اقتصاد در تلاش برای تحول

رادیو اقتصاد در تلاش برای تحول

علیرحم علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا درباره رویکرد رادیو اقتصاد در سال جدید اظهار کرد: در سال ۹۷ در تمامی برنامه‌ها برای تغییر نگرش در مخاطبان خود و سوق دادن آن‌ها به سمت خرید کالای ایرانی گام برمی‌داریم. او گفت: ما در سال جدید در تدارک هشت برنامه هستیم که این برنامه‌ها از اردیبهشت‌ ماه

علیرحم علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا درباره رویکرد رادیو اقتصاد در سال جدید اظهار کرد: در سال ۹۷ در تمامی برنامه‌ها برای تغییر نگرش در مخاطبان خود و سوق دادن آن‌ها به سمت خرید کالای ایرانی گام برمی‌داریم.

او گفت: ما در سال جدید در تدارک هشت برنامه هستیم که این برنامه‌ها از اردیبهشت‌ ماه پخش خود را آغاز خواهند کرد.

او به تشریح این برنامه‌ها که توسط گروه کشاورزی تهیه شده است، پرداخت و گفت: برنامه «گلستانه» با موضوع صادرات گل به روی آنتن خواهد رفت. این برنامه با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشور و آمایش سرزمین تدارک دیده شده است.

«شاخه طلایی» عنوان برنامه‌ای است که با پرداختن به باغبانی و روش‌های نوین باغبانی به روی آنتن خواهد رفت. با توجه به وضعیت بارندگی‌های امسال و خشک بودن کشور این برنامه تدارک دیده شده است که آن هم با توجه به آمایش کشور تلاش می‌شود روش‌های نوینی برای باغبانی مطرح شود.

برنامه «صدای زندگی» که با رویکرد پرداختن به بحران کمبود آب به روی آنتن خواهد رفت قرار است به نحوه درست مصرف کردن و ارائه الگوهای صحیح مصرف آب در زندگی، صنایع، باغبانی و کشاورزی بپردازد.

علیزاده در ادامه گفت: «سفره ایرانی» از دیگر برنامه‌های جدید رادیو اقتصاد است که به ترویج غذاهای ایرانی، آداب و رسوم مناطق مختلف کشور درخصوص پخت و سرو غذاهای ایرانی و نوع غذاهایی که از لحاظ بیوفیزیولوژیک طبیعی هستند، پرداخته خواهد شد.

***

علیزاده از تدارک ویژه‌برنامه‌هایی با عناوین «آن روی سکه»، «شب آفتابی» و «لحظه‌های اجابت» که در گروه اقتصاد جامعه ساخته شده‌اند خبر داد و گفت: برنامه «آن روی سکه» قرار است با پرداختن به موضوع سیاست‌های بین‌المللی و منطقه‌ای آمریکا و جهان غرب و خنثی‌سازی تبلیغات آن درخصوص مسائل اقتصادی به روی آنتن برود. بنیان‌های فکری و اندیشه‌های غرب و اسلام درخصوص مسائل اقتصادی در این برنامه مورد تحلیل قرار خواهد گرفت.

او درباره‌ی برنامه «شب آفتابی» نیز توضیح داد: این برنامه به تبیین روش‌های درست کسب و کار و پرداختن غیرمستقیم به توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره سبک زندگی، با محوریت خانواده می‌پردازد. این برنامه با حضور کارشناسان، روش‌های نوین راه‌اندازی کسب و کار را لحاظ می‌کند.

بر «لحظه‌های اجابت» عنوان ویژه برنامه ماه مبارک رمضان شبکه اقتصاد که مدیر گروه اطلاعات و برنامه‌ریزی رادیو اقتصاد درباره این برنامه توضیح داد: در این برنامه سعی خواهد شد نشاط و شادابی معنوی هنگام اذان مغرب به مخاطبان القا شود. این برنامه از یک قبل از شروع ماه مبارک رمضان در ۳۱ قسمت به صورت زنده به روی آنتن خواهد رفت. در این برنامه قرار است به روش‌های درست الگوی مصرف، صرفه‌جویی، بررسی آداب و رسوم استان‌ها در ایام مبارک رمضان، فرهنگ‌ها و خرده‌فرهنگ‌های مردم پرداخته شود.

علیزاده برنامه‌های گروه صنعت و بازرگانی رادیو اقتصاد را نیز تشریح کرد و گفت: سه برنامه برای سال ۹۷ تدارک، طراحی و تدوین شده است. برنامه «یاد ایام» قرار است به گفت‌وگوی اختصاصی با فعالان اقتصادی از قبل و بعد از انقلاب بپردازد. در این برنامه به تجربیات فعالان اقتصادی برای کسب روزی حلال و نحوه تعامل با مشتریان خود در جامعه و نوع تعامل در فضای کسب وکار با رقبا پرداخته خواهد شد.

او گفت: برنامه «فولاد ایرانی» نیز قرار است با مشارکت فولاد مبارکه اصفهان به روی آنتن برود. این برنامه به بیان دیدگاه‌های مسؤولان درباره فولاد، چالش‌ها و معضلاتی که برای تولید فولاد در مسیر راه وجود دارد و همچنین فرهنگسازی در این خصوص بپردازد که با توجه به حمایت کالای ایرانی، فولاد ایران بتواند جایگاه خود را در بین مشتریان حفظ کند.

مدیر اطلاعات و برنامه‌ریزی رادیو اقتصاد در ادامه از پخش برنامه‌ای با عنوان «گردشگری» در رادیو اقتصاد خبر داد و گفت: این برنامه در آینده نزدیک به روی آنتن می‌رود و در آن قرار است به بحث گردشگری با توجه به سوابق تاریخی کشور، اکوسیستم منطقه و جغرافیایی و همچنین راه‌های کسب درآمد در این حوزه و صادرات صنایع دستی کشور از طریق ورود گردشگران خارجی به ایران با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در مناطق مختلف کشور پرداخته شود.

علیزاده در پایان از ساخت ویژه برنامه مناسبتی نور آل محمد ویژه نیمه شعبان که کاری از گروه کشاورزی است، خبر داد و گفت: این برنامه همزمان با ولادت حضرت قائم (عج) از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ به روی آنتن می‌رود و در آن قرار است به ویژگی‌های اقتصادی منتظران ظهور، شرایط اقتصادی جامعه اسلامی و نحوه آمادگی منتظران ظهور پرداخته شود.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد