تاریخ انتشار : سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 6:06
کد خبر : 29902

صیرفی: مصرف کننده کالای ایرانی بیش از کالا، حس خوب می‌خواهد

صیرفی: مصرف کننده کالای ایرانی  بیش از کالا، حس خوب می‌خواهد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، نشست تخصصی «رسانه‌ها و حمایت از کالای ایرانی» دوشنبه ۳ اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در محل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار شد.  ** مصرف کننده ما بیش از کالا، حس خوب می‌خواهد «صفا

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، نشست تخصصی «رسانه‌ها و حمایت از کالای ایرانی» دوشنبه ۳ اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در محل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار شد. 

** مصرف کننده ما بیش از کالا، حس خوب می‌خواهد

«صفا صیرفی» رئیس هیأت مدیره شرکت نماآهنگ در ادامه این نشست گفت:‌ هر مصرف‌کننده ایرانی به صورت مشخص به سمت کالای ایرانی نمی‌آید. مصرف‌کننده ما حس می‌خواهد نه کالا که بخشی از آن در خط تولید و کیفیت اتفاق می‌افتد همین می‌شود که کالای ایرانی نیاز به حمایت پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: آن چیزی را که تجربه منتقل می‌کند بخش عمده‌ای از آن را تبلیغات انجام می‌دهد با این دیدگاه اگر بگوییم تبلیغات جزیی از محصول است و اگر تولیدکننده ایرانی و تبلیغ‌کننده با نگاهی دیگر به موضوع بنگرند این دو از یکدیگر منفک نمی‌شوند.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی شرکت نماآهنگ در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: رسانه‌ها با تبلیغ محصول در یک بستر قرار می‌گیرند و تجربه باعث خرید آن محصول می‌شود.

صیرفی با در دست داشتن قاب معدنی با برند خارجی خطاب به حضار گفت: همه موارد موجود در این کالا که در دست من است ایرانی است. اما ما پول برند خارجی آن را می‌دهیم و در عوض محصول ایرانی می‌خریم. ما در شرایطی هستیم که حس می‌کنیم محصولات خارجی به ایرانی اولویت دارند و معتقدیم که درصد نیترات در این آب معدنی کمتر از آب‌های معدنی ایرانی است. مردم ما پول تجربه می‌دهند که آن هم جزیی از محصول است.

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: اگر رسانه‌های اجتماعی بتوانند با این رویکرد جلو روند مطمئناً در فضای امروز رشد قابل توجهی خواهند داشت. مردم ما تلویزیون نگاه می‌کنند اما اینترنت بعد از تلویزیون در دسترس مردم قرار دارد و در ابتدا فضای مجازی برای آنها اولویت دارد. مردم از تلویزیون برای دیدن ویدیوهای‌شان استفاده می‌کنند و اینترنت جای تلویزیون را خواهد گرفت.

** تکرار مطالبه‌های رسانه‌ها در جهت تحقق آنها 

«سعید تقی‌پور» صاحب امتیاز روزنامه جهان اقتصاد درباره راه‌اندازی کمپینی به نام کالای ایرانی می‌خریم، گفت: یکی از مشکلات ما این است که از زمان ملی شدن نفت می‌گوییم که در مقطع حساس کنونی قرار داریم و همین موضوع آسیب‌های جبران‌ نشدنی به کشور ما زده است. ما اقتصاد قوی می‌خواهیم و دوست نداریم به دیگران اتکا کنیم. به اقتضای اینکه در شرایط سیاسی هستیم رویکردهای ما در لایه‌های بالا خلاف تولید ملی است.

وی ادامه داد: سؤالی پیش می‌آید که زمانی که می‌توانیم کالایی را بخریم چرا باید آن را تولید کنیم و این اضطراری است که از آن زمان تا امروز ادامه داشته است. سیستان، انبار گندم و آذربایجان بازار قلعه بود و ما الان همه آنها را صادر می‌کنیم. همین موارد می‌تواند به اقتصاد ما لطمه بزند زمانی که رئیس جمهور به خوزستان می‌رود و آب ایران را به کویت می‌فروشد دیگر باید متوجه شویم که مسئولین کشور تا چه میزان به مسائل کشوری تا این میزان ساده‌انگارانه نگاه می‌کنند و می‌آیند آب ایران را با سیب‌زمینی پاکستان عوض می‌کنند. نمی‌دانم باید عصبانی باشم یا ناراحت اما این را می‌دانم که مردم به دست کسی نگاه می‌کنند که قدرت دارد.

صاحب امتیاز روزنامه جهان اقتصاد در ادامه بیان داشت: مسئولین باید به این فکر باشند که محصول ایرانی قیمت داشته باشد. تولیدکنندگان عامل بسیار مهم در این بخش هستند و تشکل‌های صنعتی نیز باید برای رسیدن به این هدف ما را کمک کنند. رسانه‌ها نیز باید مطالبه‌های‌شان را آنقدر تکرار کنند که به نتیجه برسد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد