تاریخ انتشار : یکشنبه 2 اردیبهشت 1397 - 4:06
کد خبر : 29684

حمایت از کالای ایرانی تقویت فرهنگ خودباوری است

حمایت از کالای ایرانی تقویت فرهنگ خودباوری است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تقویت این فرهنگ و استفاده از تولیدهای داخلی به عزت و استقلال کشورمان کمک شایانی می کنیم چرا که کیفیت کالاهای ایران

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تقویت این فرهنگ و استفاده از تولیدهای داخلی به عزت و استقلال کشورمان کمک شایانی می کنیم چرا که کیفیت کالاهای ایران از ۵۰ درصد کشورهای دیگر جهان بهتر است.
وی اضافه کرد: رسانه ها و متولیان امور فرهنگی نقش مهمی در تقویت باورهای اعتقادی مردم در این خصوص دارند چرا که با موج خرید کالاهای ایرانی، کارگری در کشورمان بیکار نخواهد ماند و وضعیت معیشتی مردم بهبود می یابد.
وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش نیز باید در این حوزه به فرهنگسازی بپردازد و درکتاب های مدارس در مقاطع مختلف به تبلیغ استفاده از کالاهای داخلی پرداخته شود.
نواب تاکید کرد: ترویج کالاهای غربی در جامعه باعث انتقال فرهنگ بیگانگان در کشورمی شود این در حالی است که ایران دارای فرهنگ غنی و صنایع مختلف بومی و سنتی است که باید از همه ظرفیت ها استفاده کرد.
وی به نقش مسئولان در کنترل کیفیت کالاها اشاره کرد گفت: هر بخش از حکومت از جمله قوه مقننه، قضایی و مجریه یک وظیفه حمایتی از کالای ایرانی را دارند، در همین راستا مراکز نظارتی، تحقیقاتی و پژوهشی باید مشوق ها را افزایش دهند وبر عملکرد تولیدکنندگان و صنعتگران نظارت کنند.
وی افزود: طی ۴۰ سال گذشته با سرطان قانون مواجه شده ایم و آنها فعالیت تولیدکنندگان را کند کرده است که باید قوانین تصحیح و موثر شود.
نواب با اشاره به این که باید کسانی که در مقابل تولید سنگ اندازی می کنند محاکمه شوند گفت: افرادی که در ادارات هستند که بر اساس سلیقه های شخصی و یا موارد دست و پا گیر جلوی راه اندازی واحدهای تولیدی را می گیرند این در حالی است که باید به دنبال حل مشکل و موانع موجود باشند.
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی به نقش حمایتی مردم پرداخت و گفت: ملت ایران طی ۴۰ سال گذشته نشان داده اند که از مدافع انقلاب و تابع ولایت فقیه و رهبری هستند این بار نیز به صحنه خواهند آمد و با خرید کالاهای ایرانی از تولیدکنندگان حمایت می کنند.
۸۱۳۸/ ۶۱۳۳/

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد