تاریخ انتشار : دوشنبه 27 فروردین 1397 - 6:56
کد خبر : 29168

رشت|‌ تعرفه مواد اولیه وارداتی باید مورد ‌اصلاح و بازنگری قرار گیرند

رشت|‌ تعرفه مواد اولیه وارداتی باید مورد ‌اصلاح و بازنگری قرار گیرند

هادی تیزهوش تابان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ برای تحقق مناسب شعار حمایت از کالای ایرانی زیرساخت‌های لازم جهت تولید کیفی و مطلوب باید فراهم شود که مهم‌ترین آن در بحث تأمین مواد اولیه مورد نیاز به‌ویژه اصلاح تعرفه‌های مواد اولیه وارداتی به داخل کشور است. رئیس اتاق بازرگانی صنایع،‌ معادن

هادی تیزهوش تابان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ برای تحقق مناسب شعار حمایت از کالای ایرانی زیرساخت‌های لازم جهت تولید کیفی و مطلوب باید فراهم شود که مهم‌ترین آن در بحث تأمین مواد اولیه مورد نیاز به‌ویژه اصلاح تعرفه‌های مواد اولیه وارداتی به داخل کشور است.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع،‌ معادن و کشاورزی استان گیلان عنوان کرد:‌ شعار حمایت از کالای ایرانی که امسال توسط مقام معظم رهبری مطرح شد در واقع نشانگر نگاه نافذ ایشان در بحث مسائل کلان اقتصادی است به طوری‌که نسبت به این موضوع در شعارهای چند سال اخیر تأکید فراوانی داشته‌اند.

تیزهوش تابان با تأکید بر لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های لازم جهت اجرا و تحقق این شعار افزود:‌ دولت و مجلس باید در کنار هم مساعدت‌ها و برنامه‌های راهبردی ویژه‌ای را برای این امر پیاده کنند که از جمله آن، وضع و اجرای قوانینی در جهت اصلاح تعرفه مواد اولیه وارداتی به داخل کشور است.

وی ارزیابی در قوانین کسب‌ و کار را از جمله مهم‌ترین اقداماتی که باید انجام شود خواند و بیان داشت:‌ در سال‌های اخیر اگرچه حرکت‌هایی جهت اصلاح قوانین کسب‌ و کار انجام شد اما به‌هیچ عنوان کافی نبوده به‌طوری که مشکلات عدیده‌ای را برای تولیدکنندگان و تجار داخلی به‌وجود آورده است.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع،‌ معادن و کشاورزی استان گیلان تصریح کرد:‌ یکی دیگر از مسائل بغرنجی که به‌ویژه در سال‌های اخیر به سختی اقتصاد و تولید کشور را دچار بحران و التهابات شدیدی کرده است معضل و پدیده شوم قاچاق کالا به‌عنوان یک سد راه و دشمن اصلی تولید ملی است.

تیزهوش تابان با اشاره به واردات محصولات و کالاهایی که مشابه آنان در داخل کشور تولید می‌شود افزود:‌ باید قوانین به‌گونه‌ای مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد تا تعرفه کالاهای خارجی وارداتی که نمونه مشابه آن در داخل تولید می‌شود در جهت حمایت از تولیدکننده داخلی افزایش یابد.

وی زمینه‌های لازم جهت فرآیند تولید مطلوب و کیفی را برشمرد و خاطرنشان ‌کرد:‌ دو اصل قیمت و کیفیت از اصول بسیار مهمی است که ارتباط تنگاتنگی با میزان مقبولیت کالای تولیدشده در بازار مصرف دارند بنابراین ایجاد رغبت در مشتری نیازمند قیمت تمام شده مناسب محصول نهایی و کیفیت آن است.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع،‌ معادن و کشاورزی استان گیلان بیان داشت:‌ صنعت خودروسازی کشور آئینه تمام نمای محصولات تولید شده در داخل کشور است و به نسبت قیمتی که عرضه می‌شود نه‌تنها از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست بلکه مخاطرات بسیار زیادی نیز برای مصرف‌کننده ایجاد کرده است.

تیزهوش تابان با تأکید بر اینکه ایرانی شایسته استفاده از کالای مرغوب و استاندارد است گفت:‌ تولیدکنندگان با ارتقاء کیفیت محصولات خود می‌توانند بهترین مبلغ برای کالاهای تولید شده خود ‌در بازار هدف باشند و مسئولان ذیربط نیز باید در این راه خطیر با حذف موانع تولید حمایت لازم را از آنان داشته باشند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد