تاریخ انتشار : جمعه 24 فروردین 1397 - 9:17
کد خبر : 28895

اجتهادی: تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قاچاق در سال ۹۷/ جذب ۴۰ قاضی به گشت‌های تعزیرات

اجتهادی: تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قاچاق در سال ۹۷/ جذب ۴۰ قاضی به گشت‌های تعزیرات

سیدعبدالمجید اجتهادی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، در خصوص اقدامات سازمان تعزیرات حکومتی در راستای حمایت از کالای ایرانی، گفت: مهمترین اقدام در بحث حمایت از کالای ایرانی، مبارزه با قاچاق کالا است. وی با بیان اینکه سازمان تعزیرات مرجع ذی‌صلاح برای رسیدگی به پرونده‌های تعزیراتی است، گفت: ۹۰ تا ۹۵ درصد پرونده‌هایی

سیدعبدالمجید اجتهادی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، در خصوص اقدامات سازمان تعزیرات حکومتی در راستای حمایت از کالای ایرانی، گفت: مهمترین اقدام در بحث حمایت از کالای ایرانی، مبارزه با قاچاق کالا است.

وی با بیان اینکه سازمان تعزیرات مرجع ذی‌صلاح برای رسیدگی به پرونده‌های تعزیراتی است، گفت: ۹۰ تا ۹۵ درصد پرونده‌هایی که در راستای شکایت از تولیدکنندگان و فروشندگان تشکیل می‌شود در تعزیرات مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

مدیرکل پیشگیری و نظارت مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی با بیان اینکه ما برنامه‌هایی برای تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها در سال ۹۷ داریم، گفت: بر همین اساس به دنبال ارتقای تعداد همکاران و منابع هستیم؛ در قانون مشخص شده است که رسیدگی به پرونده‌ها یک ماهه باشد که الان ۴۵ روز زمان می‌برد و ما تلاش داریم مدت زمان رسیدگی را براساس قانون پیش ببریم.

اجتهادی با اشاره به حضور تعزیرات در گلوگاه‌های قاچاق، گفت: تلاش ما بر این است تا با استقرار در گلوگاه‌ها به همراه نیروی انتظامی، کشف قاچاق را در همان محل انجام دهیم و پرونده‌ها همانجا مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی گفت: تاکنون حدود ۳۰ قاضی به همکاران ما اضافه شده که قرار است ۴۰ قاضی دیگر نیز اضافه شود.

انتهای پیام/

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد