تاریخ انتشار : جمعه 24 فروردین 1397 - 5:48
کد خبر : 28845

دلالی و واسطه‌گری مهم‌ترین مانع حمایت از کالای ایرانی است/ضرورت ایجاد ذهنیتی مثبت در مردم

دلالی و واسطه‌گری مهم‌ترین مانع حمایت از کالای ایرانی است/ضرورت ایجاد ذهنیتی مثبت در مردم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛ ابراهیم احمدی عصر امروز در جمع طلبه های حوزه علمیه خواهران نطنز با اشاره به نامگذاری سال از طرف رهبر معظم انقلاب به «حمایت از کالای ایرانی»، اظهار کرد: خیل جوانان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛ ابراهیم احمدی عصر امروز در جمع طلبه های حوزه علمیه خواهران نطنز با اشاره به نامگذاری سال از طرف رهبر معظم انقلاب به «حمایت از کالای ایرانی»، اظهار کرد: خیل جوانان مومن و انقلابی و دانش آموختگان در مقاطع مختلف تحصیلی، جمعیت، منابع طبیعی در اختیار کشور، وسعت سرزمینی، آب های آزاد و بسیاری از نعمت های خدادادی دیگر از جمله ظرفیت های مهم کشور هستند که توجه ویژه به آن ها، انقلاب را از سوء قصدهای دشمن در حوزه اقتصادی مصون می دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی توجه ویژه به موضوع کالای ایرانی با در نظر گرفتن تمام محورهای آن را برای حرکت رو به رشد و توسعه مهم خواند و افزود: افزایش تولید با اهمیت دادن به کیفیت، بازاریابی مناسب، مدیریت جهادی در حوزه واردات و صادرات و مبارزه با قاچاق کالا، از الزام های حمایت از کالای ایرانی است.

وی تاکید کرد: ایجاد یک ذهنیت مثبت در مردم که همان تعصب داشتن نسبت به استفاده از کالای ایرانی در بین اقشار مختلف مردم و مسئولان است، اولین گام اساسی در راه حمایت از کالای ایرانی خواهد بود.

احمدی همچنین تعلیم و تربیت و ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در مدارس، اصلاح بعضی از عملکردها در حوزه سیاست داخلی و خارجی و هم چنین از بین بردن دلالی و واسطه گری که خود از عوامل مهم فساد اقتصادی است را گام دوم حمایت از کالای ایرانی عنوان کرد.

وی اضافه کرد: تحقق شعار سال بسیاری از بن بست های موجود در حوزه اقتصادی را باز می کند و این مهم به ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی آن هم با قیمت و کیفیت درخور توجه نیاز دارد، بنابر این برای تحقق این سیاست ها هم باید دولتمردان به جد وارد میدان شوند و هم مردم و هم کارآفرینان ضرورت آن را درک کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: تولید کننده ها ضمن این که باید کالای با کیفیت و با قیمت مناسب تولید کنند، رسانه‌های گروهی، مسئولان فرهنگی فرهنگی، آموزش و پرورش، نهادها و سازمان های مردم نهاد، مراکز دانشگاهی و حتی هنرمندان نیز در کنار آن می توانند به عنوان یک عامل در آگاهی بخشی و ایجاد یک ذهنیت مثبت در مردم برای خرید کالای ایرانی نقشی بسیار پررنگ را ایفا کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد