تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردین 1397 - 4:06
کد خبر : 28599

سمنان| محصولات تولیدی شاهرود معرفی و برند سازی می‌شود

سمنان| محصولات تولیدی شاهرود معرفی و برند سازی می‌شود

سید محمدرضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شاهرود با اشاره به شعار سال جدید اظهار داشت: حمایت از کالای داخلی یک نسخه نجات‌بخش برای مشکلات اقتصادی کشور است و برای ایستادگی در مقابل تحریم‌های اقتصادی باید توجه ویژه‌ای به تحقق این شعار در کشور داشته باشیم. وی با بیان اینکه تحقق شعار حمایت

سید محمدرضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شاهرود با اشاره به شعار سال جدید اظهار داشت: حمایت از کالای داخلی یک نسخه نجات‌بخش برای مشکلات اقتصادی کشور است و برای ایستادگی در مقابل تحریم‌های اقتصادی باید توجه ویژه‌ای به تحقق این شعار در کشور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی دستاوردهای زیادی برای این نظام به همراه دارد افزود: کاهش وابستگی به خارج از کشور، ایجاد اشتغال، کاهش آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین دستاوردهای تحقق شعار امسال است.

فرماندار شاهرود با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های فرهنگی برای ترویج فرهنگ خریداری کالای ایرانی از سوی دستگاه‌های اجرایی باید در دستور کار قرار گیرد خاطرنشان کرد: ارتقای سطح کیفی کالای ایرانی از سوی تولیدکنندگان از دیگر الزامات تحقق شعار سال است.

وی با تأکید بر لزوم تضمین بازار فروش محصولات داخلی برای حمایت از تولیدکنندگان اذعان کرد: هر شهرستان باید ظرفیت‌های داخلی را برای معرفی و برند سازی محصولات تولیدی خود معرفی و تبلیغ کند.

هاشمی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی نیز باید در راستای تحقق شعار سال از خریداری هر نوع کالای خارجی بپرهیزند یادآور شد: تا زمانی که کالای مشابه ایرانی تولید می‌شود از واردات کالای خارجی و یا خریداری آن جلوگیری کنند.

وی ابراز داشت: دولت در این عرضه موظف است از واحدهای تولیدی حمایت کند و در حوزه تزریق اعتبارات سرمایه در گردش این واحدهای تولیدی نیز اقدامات تقویتی را انجام دهد.

فرماندار شاهرود با اشاره به اینکه نقش مردم در تحقق شعار سال ۹۷ بیشتر است و این مهم‌ترین تفاوت شعار امسال با سنوات گذشته است تصریح کرد: دولت نیز موظف است زمینه لازم را در این عرصه فراهم کند.

وی با بیان اقدامات انجام‌شده و برنامه‌ریزی‌های فرمانداری شاهرود برای تحقق شعار سال اظهار داشت: بازدید از برخی واحدهای تولیدی در سطح شهرستان با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط انجام شد.

هاشمی راه‌اندازی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی با ۸۵ غرفه در ورودی شهرهای تابع شهرستان شاهرود در ایام نوروز از دیگر اقدامات این شهرستان برای تحقق شعار سال برشمرد و خاطرنشان کرد: این طرح برای افزایش ماندگاری مسافران و کاهش آمار تصادفات جاده‌ای که به سبب خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان رخ می‌دهد انجام شد.

وی با بیان اینکه معرفی کالاهای شهرستان شاهرود به مسافران نوروزی از دیگر اهداف راه‌اندازی نمایشگاه صنایع‌دستی است تأکید کرد: بالغ‌بر ۱۰ میلیارد ریال از محصولات تولیدی شهرستان شاهرود در این نمایشگاه‌ها به مردم ایران و گردشگران خارجی فروخته‌شده است.

این مقام مسئول در ادامه از راه‌اندازی نمایشگاه معرفی کانال‌های شهرستان شاهرود در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در این نمایشگاه از پتانسیل دانش آموزان به‌عنوان همیاران استفاده از کالای ایرانی نیز استفاده می‌شود.

به گفته وی این نمایشگاه در دهه نخست اردیبهشت‌ماه امسال راه‌اندازی می‌شود.

هاشمی بیان کرد: شهرستان شاهرود مرغوب‌ترین مواد لبنیاتی را تولید می‌کند که نیازمند معرفی بیشتر به عموم مردم است.

وی با بیان اینکه حتی بسیاری از مردم بومی این شهرستان نیز از محصولات مرغوبی که در شاهرود به تولید و عرضه در سطح کشور می‌رسد آگاهی ندارند اضافه کرد: این شهرستان ظرفیت تولید آب‌معدنی از قله‌های کوه شاهوار را دارد.

فرماندار شاهرود با اشاره به ظرفیت‌های بخش کشاورزی در این شهرستان اعلام کرد: شهرستان شاهرود خواستگاه تولید انگور است که در سطح بین‌المللی به‌عنوان یک محصول برند به سایر کشورها نیز معرفی‌شده است.

وی افزود: زردآلو بسطام از دیگر ظرفیت‌های تولید در این شهرستان است که بالغ‌بر ۱۰ درصد از زردآلو کشور از این منطقه تأمین می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه راه‌اندازی بازارچه دائمی فروش صنایع‌دستی برای حمایت از تولیدکنندگان در این عرصه در دستور کار است یادآور شد: گلم بافی، سفال‌گری و بسیاری از محصولات صنایع‌دستی در شاهرود نیز از دیگر ظرفیت‌های تولید داخلی این شهرستان است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد