اقدام و عمل مسئولان؛ گام اول برای فرهنگسازی حمایت از کالای ایرانی
حجتالاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آمورش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در گفتوگو با خبرنگار ایکنا درباره چگونگی فرهنگسازی برای تحقق شعار سال و عوامل و مؤلفههای مؤثر در این باره گفت: برای اینکه مصرف کالای ایرانی به یک فرهنگ تبدیل شود و به عبارتی در این خصوص فرهنگسازی صورت بگیرد باید به نحوی
حجتالاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آمورش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در گفتوگو با خبرنگار ایکنا درباره چگونگی فرهنگسازی برای تحقق شعار سال و عوامل و مؤلفههای مؤثر در این باره گفت: برای اینکه مصرف کالای ایرانی به یک فرهنگ تبدیل شود و به عبارتی در این خصوص فرهنگسازی صورت بگیرد باید به نحوی عمل کرد که مصرف کالای خارجی در جامعه یک ضد ارزش و کار ناشایست عرفی تلقی شود.
وی ادامه داد: در بسیاری از کشورها هم کسانی که کالای خارجی مصرف میکنند در نگاه عموم افراد جامعه، مرتکب کاری ناپسند شدهاند. در روایات هم داریم که «الناس علی دین ملوکهم»، و لذا این فرهنگسازی باید از رفتار و سبک زندگی مسئولان، حاکمان و متولیان امر در هر سطح و بخشی آغاز شود و نمود پیدا کند تا این فرهنگسازی عملیاتی شود.
سلیمی اظهار کرد: امام صادق(ع) میفرمایند که «مردم را با عمل خودتان دعوت کنید». اینکه مسئولان صرفا پشت تریبون، شعار بدهند و مردم را ترغیب به حمایت از کالای ایرانی کنند اما در عمل و در زندگی شخصی و خانوادگی، مصرفکننده اجناس خارجی باشند تأثیر منفی بر روی مردم میگذارد. در واقع گام اول برای فرهنگسازی حمایت از کالای ایرانی، اقدام و عمل مسئولان است که باید تجلی شعار سال باشد.
عضو کمیسیون آموزش مجلس عنوان کرد: مؤلفه دوم مؤثر در تحقق شعار سال، رسانهها هستند. اینکه در سالی که عنوان آن «حمایت از کالای ایرانی» است رسانهها به تبلیغ کالاها و برندهای خارجی بپردازند یک تناقض است و نمیتوان کشور را به این صورت اداره کرد. امروز در خیابانهای تهران که قدم بزنیم حجم بالایی از تبلیغ شرکتها و کالاهای خارجی قابل مشاهده است که این مسئله مردم را دچار سردرگمی میکند.
سلیمی در پایان ابراز کرد: عامل سوم تریبونداران و شخصیتهای مرجع در اقشار مختلف هستند که مردم به آنها اعتماد دارند. این افراد و جریانات با سخن، استدلال و تبلیغ منطقی باید به صحنه بیایند و دلایل حمایت از کالای ایرانی و تبعات منفی مصرف کالای خارجی را برای مردم تبیین کنند تا یک آگاهسازی و اقناعسازی عمومی نیز در جامعه شکل بگیرد تا مردم به سمت مصرف کالای داخلی سوق پیدا کنند.
انتهای پیام
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰