تاریخ انتشار : شنبه 18 فروردین 1397 - 3:56
کد خبر : 28331

فکر و ایده ایرانی را حمایت کنیم

فکر و ایده ایرانی را حمایت کنیم

ولی الله شجاع پوریان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ « حمایت از کالای ایرانی » توسط رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: نامگذاری سال توسط ایشان در دو دهه اخیر با فلسفه خاصی صورت می گیرد که نشان از اهمیت موضوعی خاص و توجه دادن افکار

ولی الله شجاع پوریان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ « حمایت از کالای ایرانی » توسط رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: نامگذاری سال توسط ایشان در دو دهه اخیر با فلسفه خاصی صورت می گیرد که نشان از اهمیت موضوعی خاص و توجه دادن افکار عمومی، رسانه ها و مسئولان به آن است.
وی افزود: یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری در چند سال گذشته، با توجه به شرایط سخت اقتصادی کشور، موضوعات اقتصادی بوده است.
مدیر مسئول روزنامه همدلی یکی از مهمترین راهکارها برای بهبود وضعیت اقتصادی را توجه به ظرفیت و توانمندی های داخلی دانست که در قالب شعار «حمایت از کالای ایرانی» در سال ۹۷ مطرح شده است.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب علاوه بر پیام نوروزی، در سخنرانی خود در حرم مطهر رضوی تاکید کردند که این نام گذاری شکلی نیست بعبارتی ایشان راهبری کلان تصمیمات کشور را در سال ۹۷ تبیین کرده‌اند.
این فعال عرصه رسانه با بیان اینکه اقتصاد هر کشور دارای ابعاد متعدد و پیچیده ای است، اضافه کرد: کشورها بر اساس ظرفیت و شرایط خود، الگوهای اقتصادی متفاوتی را در پیش می گیرند بنابراین هریک از آنها برای حرکت در مسیر توسعه باید الگوی اقتصادی خود را پیدا و بر اساس آن حرکت کنند.
به گفته شجاع پوریان، کشور ما در شرایط خاصی قرار دارد و در چهار دهه گذشته، جنگ، تهدید و تحریم، بسیاری از فرصت های اقتصادی را از ما سلب کرده هرچند خودباوری، اتکا به خود و نگاه به درون را تقویت کرده است.

** از ایده ایرانی حمایت کنیم
مدیر مسئول روزنامه همدلی گفت: در صورتی که باورهای مثبت با برنامه ریزی دقیق همراه شود، بهبود شرایط اقتصادی دور از دسترس نیست زیرا ایران کشوری است که منابع اقتصادی مختلف، بازار مناسب، ایده، فکر و خلاقیت دارد.
به گفته وی، ایران دارای نیروی انسانی متخصص است اما از آنجا که در برنامه ریزی ها به این مولفه ها کم توجهی شده، امروز از نظر اقتصادی شرایط قابل قبولی ندارد.
شجاع پوریان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب افزود: حمایت از کالای ایرانی به معنای بستن مرزهای کشور نیست بلکه باید از کالای ایرانی در برابر کالای خارجی حمایت کرد؛ دو مسئله محوری که در شعار سال نهفته است.
وی ادامه داد: حمایت از کالای ایرانی فقط به معنای حمایت از یک محصول نیست، بلکه می توان فکر و ایده یک ایرانی را هم حمایت کرد، در سالهای گذشته بارها دیده و شنیده شد که بعضی از مخترعان و صاحبان ایده به دلیل بی توجهی، محصول خود را از بین برده و یا کشور را ترک کرده اند.
مدیر مسئول روزنامه همدلی اضافه کرد: مخاطب شعار سال فقط مردم و مصرف کنندگان نیستند، بلکه مسئولان و تولیدکنندگان هم باید با افزایش کیفیت و بالا بردن رضایت مشتری، زمینه استقبال مردم از کالای ایرانی را فراهم کنند.
شجاع پوریان اظهار داشت: اگر این عوامل در کنار هم قرار گیرند، حمایت از کالای ایرانی محقق و شرایط اقتصادی بهتری رقم می خورد.

** نقش رسانه ها در تحقق شعار سال
شجاع پوریان رسانه ها را از مهمترین مولفه ها در تبیین یک تصمیم در سطح جامعه دانست و گفت: تصمیمی در دستگاه سیاستگذاری اتخاذ و از زبان مسئولان یک یا چند بار مطرح می شود در حالیکه تبیین، پیگیری، آسیب شناسی و تبدیل آن به یک گفتمان مشترک و قابل قبول برعهده رسانه است.
به گفته وی، اگر قرار است رسانه ها حامی کالای ایرانی باشند، ابتدا باید صدا و سیما نقش خود را پررنگ تر کند.
ان فعال رسانه ای ادامه داد: شاهد تبلیغ شبانه روزی محصولات و کالاهای خارجی پرزرق و برق هستیم در حالیکه در این مسیر باید کالاهای ایرانی از امکان و تخفیف ویژه ای برخوردار باشند.
وی توضیح داد: کالای ایرانی شاید در تبلیغات هم توان رقابت با مشابه خارجی را نداشته باشند، اما مسئولان صدا و سیما باید بلندنظرانه، امکان ارائه و تبلیغ محصولات ایرانی را فراهم کنند.
شجاع پوریان با بیان اینکه رسانه ها می توانند زبان گویای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان باشند، گفت: همه ارکان حاکمیت باید زنجیروار برای تحقق این هدف در کنار هم قرار گیرند.
فراهنگ ** ۱۳۵۵ **۱۸۸۰

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد