تاریخ انتشار : جمعه 17 فروردین 1397 - 8:16
کد خبر : 28276

حضور پر شور مربیان قرآنی تبلیغات اسلامی ملایر در اعتکاف

حضور پر شور مربیان قرآنی تبلیغات اسلامی ملایر در اعتکاف

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، ایرج یارمحمدی، کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر با اعلام این خبر ضمن تأکید بر اهمیت استفاده از فرصت سه روزه اعتکاف گفت: هدف اصلی از اجرای برنامه های قرآنی در این سه روز بهره

حضور پر شور مربیان قرآنی تبلیغات اسلامی ملایر در اعتکاف

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، ایرج یارمحمدی، کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر با اعلام این خبر ضمن تأکید بر اهمیت استفاده از فرصت سه روزه اعتکاف گفت: هدف اصلی از اجرای برنامه های قرآنی در این سه روز بهره برداری بهینه از فرصت استثنایی فضای معنوی اعتکاف جهت مؤانست و آشنایی عموم مردم به‌ ویژه نوجوانان و جوانان با قرآن و آموزه های حیات بخش آن بود.
مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت: با توجه به حضور گسترده معتکفان در مراسم معنوی اعتکاف، اداره تبلیغات اسلامی ملایر تعدادی از مربیان مجرب قرآن کریم را که دارنده گواهینامه تربیت معلم قرآن کریم از سوی سازمان دارالقرآن الکریم هستند، به منظور آموزش تجوید الصلاه، اذکار نماز، بخش خوانی، کلمه خوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم به مساجد اعزام کرد.
یارمحمدی از اجرای قرائت ترتیل قرآن کریم در ۶ مسجد این شهرستان در ایام اعتکاف خبر داد و گفت: در این جلسات سوره مبارکه لقمان و واقعه به صورت زنده تلاوت شد و معتکفین محترم به سوالات توزیع شده پاسخ دادند.
یارمحمدی در ادامه گفت: برای تلاوت ترتیل قرآن کریم در ایام اعتکاف از خواهران و برادران قاری و مجرب شهرستان ملایر استفاده شد و بحمدالله استقبال از این برنامه بسیار خوب بود.

برگزاری ۳۴ مجلس ختم قرآن در سه روز اعتکاف

ایرج یارمحمدی، کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر گفت: ۳۴ ختم کلام الهی در ایام اعتکاف در سال جاری در مساجد جامع شهری و روستایی شهرستان ملایر و با حضور اساتید قرآنی اعزامی از سوی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و ایجاد حلقه های معنوی برگزار شد.
یارمحمدی هدفف از برگزاری این طرح را مؤانست بیشتر معتکفین با قرآن برشمرد و گفت : ثواب این ختم قرآنها به ارواح ائمه اطهار (علیهم السلام) و شهدا اهداء شد.

این کارشناس قرآنی اداره شهرستان ملایر با اعلام خبرگزاری اعمال ام داود گفت: شب پانزدهم رجب و روز آن، یکی از شب ها و روزهای مهم سال است و برای عبادت پیشگان و عارفان، از ایام ویژه سال به حساب می آیند.

وی در ادامه افزود: در آخرین روز از مراسم معنوی اعتکاف قرائت حدود پنج جزء از قرآن کریم به روش ترتیل و پس از آن دعای معروف ام داوود از جمله برنامه های ساعات پایانی مراسم اعتکاف بود.
یارمحمدی گفت: در این مراسمات معنوی از قاریان برجسته قرآن شهرستان که با همانگی کانون قرآنی اداره شهرستان ملایر به مراسمات اعزام شده بودند استفاده شد.

کارشناس امور قرآنی تبلیغات اسلامی ملایر گفت: در مراسم اعتکاف امسال، ۴۰۰ نفر از طرح با قرآن در زلال اعتکاف که به همت این اداره برگزار شد، بهر‌ه مند شدند.
یارمحمدی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده در مراسم اعتکاف امسال، برنامه های فرهنگی، قرآنی و مذهبی ویژه ای برای معتکفین برگزار شد.
وی، از طرح با قرآن در زلال اعتکاف به‌ عنوان یکی از برنامه های شاخص قرآنی در ایام اعتکاف یاد کرد و افزود: این طرح چند سالی است که در ایام اعتکاف در مساجد میزبان معتکفین برگزار می‌شود.
کارشناس قرآن ملایر، ادامه داد: اعتکاف آثار و فواید بسیاری دارد و فرصت و برکات مراسم معنوی اعتکاف مثل ماه مبارک رمضان است که باید برای ترویج آن تلاش کرد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد