تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردین 1400 - 13:57
کد خبر : 105651

ساخت مسجد “هفت در” در مشهد آغاز شد

ساخت مسجد “هفت در” در مشهد آغاز شد

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد در این مراسم گفت: با توجه به انتقاداتی که سالها در زمینه طرح نوسازی منطقه ثامن مشهد مطرح بود، کمیسون ماده پنج و شورای عالی معماری و شهرسازی اصلاحاتی در راستای رفع دغدغه های موجود در این طرح اعمال و طرح جدید را ابلاغ کرد. رضا خواجه‌نائینی افزود: شهرداری مشهد

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد در این مراسم گفت: با توجه به انتقاداتی که سالها در زمینه طرح نوسازی منطقه ثامن مشهد مطرح بود، کمیسون ماده پنج و شورای عالی معماری و شهرسازی اصلاحاتی در راستای رفع دغدغه های موجود در این طرح اعمال و طرح جدید را ابلاغ کرد.

رضا خواجه‌نائینی افزود: شهرداری مشهد به اجرای طرح جدید نوسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی پایبند است و این طرح مبنای عمل قرار گرفت.
وی ادامه داد: ساخت مسجد “هفت در” که چندی قبل در اجرای طرح ثامن تخریب شده ‌بود، از دغدغه ساکنان این منطقه بود لذا با دستور شهردار مشهد و تاکید بر رفع دغدغه ساکنان محل، ساخت این مسجد در دستور کار قرار گرفت.

معاون مالی شهرداری مشهد گفت: این مسجد با توجه به طرح جدید نوسازی بافت پیرامونی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در نزدیکترین محل به مسجد قبلی و در زمینی به مساحت ۱۸۰ متر با زیربنای ۱۵۰ متر ساخته می شود.

وی افزود: مساحت این مسجد ۵۰ درصد نسبت به مسجد قبلی بیشتر است و طبق زمانبندی در نظر گرفته شده با طراحی شکیل ظرف سه ماه احداث می شود و عید قربان تحویل مردم منطقه خواهد شد.

خواجه‌نائینی ادامه داد: دغدغه مدیریت شهری در این دوره توجه به دغدغه‌های مردم در اجرای پروژه‌هاست لذا سعی شد در ساخت مسجد “هفت در” طرح تفصیلی و  دغدغه ساکنان محل مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار امیدواری کرد در طرح‌های شهرسازی که از سوی نهادهای قانونی ابلاغ می‌شود تمام موارد در نظر گرفته شود تا در اجرا چالش و مشکلی پیش نیاید و هویت فرهنگی ،دینی و ملی محلات حفظ گردد.

مسجد “هفت در” واقع در منطقه ثامن مشهد مهر ماه پارسال توسط شهرداری ثامن تخریب شد که حاشیه‌هایی به همراه داشت.

شهردار وقت منطقه ثامن مشهد در خصوص تخریب این مسجد گفته بود: این مسجد روز ۱۳ مهر ماه امسال به همراه نماینده اداره اوقاف، نماینده هیات امنای مسجد و نمایندگان شهرداری و اجرائیات منطقه ثامن تحویل گرفته و تخلیه شد و با لیست کردن اموال و جابه‌جایی آنها به محل امن، این مسجد تحویل شهرداری گردید.
سید مصطفی نعمتی افزود: عصر همان روز ساختمان مسجد در اختیار کارگاه قرار گرفت و نسبت به تخریب آن اقدام شد.

وی ادامه داد: مسجد “هفت در” در مسیر سواره رو پروژه بولوار شارستان قرار داشت لذا برای اجرای پروژه و تخریب این مسجد خرداد ماه سال ۹۷ با اداره کل اوقاف خراسان رضوی توافق کردیم که مسجد را در اختیار بگیریم و به ازای آن زمین و پروانه واگذار کنیم و ساختمان معوض مسجد نیز ساخته شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد