تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 فروردین 1397 - 5:31
کد خبر : 28141

موضوع قاچاق از دید مسئولین ناپیدا بوده است/ تبلیغ جنس خارجی در صداوسیما به پیکره تولید داخل ضربه می زند

موضوع قاچاق از دید مسئولین ناپیدا بوده است/ تبلیغ جنس خارجی در صداوسیما به پیکره تولید داخل ضربه می زند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین علی مهدی زاده در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه آرمان ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید در خصوص موضوع حمایت از کالای ایرانی به عنوان شعار سال تعیین شده توسط مقام

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین علی مهدی زاده در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه آرمان ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید در خصوص موضوع حمایت از کالای ایرانی به عنوان شعار سال تعیین شده توسط مقام معظم رهبری گفت: حقیقتا شعارهای تبیین شده از سوی رهبر، راهبردی برای پیروزی در مسائل اقتصادی و معیشتی است،؛ باتوجه به اینکه هدف استکبار نابودی نظام است.

امام جمعه شهرستان بافت تصریح کرد: چندین سال است اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخل و همت وتلاش توسط رهبری تبیین می شود که فرمانبرداری از فرامین رهبر اسلام امری ضروری بوده و این شعار مربوط به آحاد مردم است.

وی تاکید کرد: اولین مسئله این است که دولت باید جلوی کالاهای قاچاقی که در ایران تولید می شود، بگیرد؛ چندین سال درگیر این موضوع هستیم وشاهدیم سنگ پا و آب معدنی ما از کشورهای خارجی وارد می شود.

حجت الاسلام مهدی زاده با بیان اینکه نگاه دولت در این زمینه باید تغییر کند، ابراز کرد: ایران که می تواند موشک های قاره پیما را تولید کند و به تولید انبوه برساند، می تواند محصولات با کیفیت بالا تولید کند؛ چرا باید از هر ۴۰۰۰ کانتینری که از گمرک وارد می شود، ۱۵۰ تا بازبینی شود؟ چرا باید در هر ساعت کانتینرهای پوشاک وارد کشور شود؟

وی با انتقاد از اینکه مسئله قاچاق از دید مسئولین ناپیدا بوده و این امر کارخانه های ایرانی را فلج می کند، اذعان داشت: نمایشگاه کالای ایرانی در تهران برگزار می شود در حالی که ۹۰ درصد کالاها خارجی است؛ لذا باید در کنار حمایت از تولیدات داخلی، جلوی واردات کالاهای مشابه گرفته شود و دولت با قاطعیت بااین موضوع برخورد کند.

امام جمعه شهرستان بافت با اشاره به ضرورت نظارت دولت بر کیفیت کالای ایرانی بیان کرد: برخی مردم گله دارند که کیفیت بعضی محصولات پایین است؛ امروز که با اعتقاد راسخ دولت را به۴۰ سالگی رساندیم، باید استانداردهای داخلی را رعایت کنیم.

حجت الاسلام مهدی زاده در خصوص نقش مهم صدا و سیما در زمینه ترویج شعار سال و حمایت از کالای ایرانی گفت: متاسفانه در صدا و سیما اجناس خارجی را تبلیغ می کنند و این ضربه به پیکره تولید و بی کیفیتی کالای ایرانی می شود؛ تبلیغات نقش بسیار مهمی دارد و مثل مشهوری وجود دارد که با تبلیغات می شود در قطب شمال یخ فروخت لذا در فضای مجازی، بیلبوردها و قاب تلویزیون باید کالای ایرانی تبلیغ کرد.

 وی اظهار داشت: همچنین باید از سوی مسئولین دولتی دستورالعملی به تمام ادارات داده شود تا به هیچ وجه کالای خارجی خرید نکنند و این مسئله را برای خود حرام قانونی و شرعی بدانند؛ مسئولین و مردم این را بدانند آنچه کشور را به طرف نابودی می کشد وانقلاب را عقیم می کند، بی توجهی به سرمایه های عظیم انقلاب است که استکبار روی آن دست گذاشته است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی زاده مطرح کرد: غرب می خواهد تمام کشور ما بازار کشور های خارجی شود لذا مردم باید توجه داشته باشند ثروت و پول کشور را در جیب ملت خودشان قرار بدهد؛  اگر کالای داخلی تولید شود چرخه زندگی عده ای می چرخد.

امام جمعه بافت با اشاره به دلدادگی مردم ایران به مقام معظم رهبری که موجب ایجاد ۲۲ بهمن تماشایی شد، خاطرنشان رد: می توانند با بصیرت افزایی و یک نه بزرگ به کالای خارجی مشکلات کشور را حل کنند؛ امیدواریم کالای ایرانی در خانه همه ایرانی ها باشد؛ کسی که دلداده نظام و رهبری است باید در این زمینه پیشقدم باشد.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد