تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 فروردین 1397 - 5:20
کد خبر : 28139

سمنان| کاتب: کنترل واردات کالا باید از سوی مسئولان و دولت در دستور کار قرار گیرد

سمنان| کاتب: کنترل واردات کالا باید از سوی مسئولان و دولت در دستور کار قرار گیرد

غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان اظهار داشت: مردم اعتقاد ندارند که تولیدکنندگان ایرانی می‌توانند تولیدات باکیفیت هم داشته باشند و تفکر ملی در ایران نسبت به سایر جوامع کمرنگ‌تر است و باید فرهنگ منافع ملی در کشور نهادینه شود. وی با بیان اینکه روحیه خودباوری در ایرانیان تضعیف و کمرنگ شده

غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان اظهار داشت: مردم اعتقاد ندارند که تولیدکنندگان ایرانی می‌توانند تولیدات باکیفیت هم داشته باشند و تفکر ملی در ایران نسبت به سایر جوامع کمرنگ‌تر است و باید فرهنگ منافع ملی در کشور نهادینه شود.

وی با بیان اینکه روحیه خودباوری در ایرانیان تضعیف و کمرنگ شده است افزود: عدم خودباوری مردم مانع از تحقق شعار سال در کشور می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان بخشی از این عوامل را مربوط به کیفیت کالاهای ایرانی دانست و گفت: تولیدکنندگان باید نسبت به ارتقای سطح کیفی کالاهای ایرانی توجه بیشتری داشته باشند و کالاهای باکیفیت را برند سازی کنند.

وی با تأکید بر اینکه این عوامل نقش مؤثری در حمایت از کالای ملی ایفا می‌کند خاطرنشان کرد: این فرهنگ باید در جامعه جایگزین شود تا در آینده نیازی به استفاده از کالای خارجی در کشور احساس نشود.

کاتب با بیان اینکه دولت و مسئولان نظام نیز باید به‌عنوان الگو در کشور نسبت به این مقوله اهتمام ویژه‌ای بورزند و از خریداری کالای خارجی پرهیز کنند تصریح کرد: مجلس نیز باید در این عرصه ظرفیت‌های نظارتی را به‌کارگیری کند و در دستگاه‌های دولتی کالاهای ایرانی را جایگزین کنند.

وی ابراز داشت: کنترل واردات کالا به کشور باید از سوی مسئولان و دولت در دستور کار قرار گیرد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی راهکارهای لازم برای معرفی محصولات ایرانی در سطح جهان یادآور شد: برند سازی محصولات یکی از مهم‌ترین راهکارهای معرفی کالاهای ایرانی به دنیا است و از این طریق باید نسبت به توسعه صادرات در سال جدید اقدامی اساسی انجام دهیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد