تاریخ انتشار : سه شنبه 14 فروردین 1397 - 5:30
کد خبر : 27976

قائم‌شهر با ایده‎های گردشگری به‌دنبال جذب توریست و رونق اقتصاد

قائم‌شهر با ایده‎های گردشگری به‌دنبال جذب توریست و رونق اقتصاد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از قائم آنلاین، جاذبه‌های تاریخی و گردشگری قائم‌شهر، نوازشگر چشمان مسافران نوروزی است، جاذبه‌های تاریخی و گردشگری با قدمت پنج هزار ساله شهرستان قائم‌شهر استان مازندران، چشم مسافران نوروزی مشتاق دیدن صحنه‌های زیبا

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از قائم آنلاین، جاذبه‌های تاریخی و گردشگری قائم‌شهر، نوازشگر چشمان مسافران نوروزی است، جاذبه‌های تاریخی و گردشگری با قدمت پنج هزار ساله شهرستان قائم‌شهر استان مازندران، چشم مسافران نوروزی مشتاق دیدن صحنه‌های زیبا را خیره می‌کند.

قائم‌شهر، با کشف شهر باستانی پنج هزار ساله، در تپه گردکوه به عنوان یکی از شهرهای کهن و با قدمت مازندران بشمار می‌رود و در مسیر دو جاده ترانزیتی و مواصلاتی استان مازندران به استان تهران و دیگر استان‌های کشور یعنی جاده‌های فیروزکوه و هراز، قرار دارد.

دو رودخانه تلار و سیاهرود، در دو سوی شهر قائم‌شهر، جاری و عبور خط راه آهن سراسری کشور و قرار گرفتن در جاده مواصلاتی پایتخت با شمال و شرق بر اهمیت این شهر اضافه کرد.

شهرستان قائم‌شهر، براساس شواهد و قرائن از جمله اماکن مذهبی همانند امامزاده یوسف رضا و یا آرامگاه علامه فقیه شیخ طبرسی، از سابقه دیرینه تمدن و فرهنگ قبل از قرن ششم هجری خبر می‌دهد و با توجه به سوابق موجود، بنای اولیه این شهر در دوران قاجاریه با نام علی آباد گذاشته شد که شامل قریه‌ای با واحدهای تجاری و مسکونی در حوالی میدان طالقانی امروزی و محله‌هایی در اطراف و روستاهای بزرگ نظیر چمنو (جمنان فعلی)، قادیکلا و کوچکسرا در حاشیه بوده‌ که پس از انقراض دوران قاجاریه و آغاز حکومت رضا خانی به لحاظ موقعیت خاص منطقه‌ای (محل عبور کاروانهای تجارتی و زیارتی از استان‌های همجوار مانند تهران گیلان و خراسان) و حکومت آن زمان را به این فکر انداخت که در شهر واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ از قبیل کارخانجات نساجی و گونی بافی و چوب بری و شالیکوبی احداث کنند.

مهدی محمدی فرماندار قائم‌شهر درباره خدمات ستاد سفر نوروزی به مسافران در گفت‎وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در چند روز گذشته از تعطیلات نوروزی دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف توانمندی‌های خود را در جذب گردشگر به کار گرفتند تا این نگاه که در قائم‌شهر جایی برای تفریح و گردش و ماندن مسافرین وجود ندارد تغییر کند.

وی افزود: امسال تورهای گردشگری آفرود و جنگل‌نوردی برای علاقه‌مندان برگزار و هماهنگ شد که شوراها و دهیاری‌هایی که در مسیر این تور قرار دارند صنایع دستی و غذاهای محلی مردم شهر خود را به مسافران معرفی کنند و در آینده‌ای نزدیک بحث بوم‌گردی و ایجاد کلبه موقت را در دستور کار داریم.

فرماندار قائم‌شهر به شعار سال که از سوی مقام‌معظم رهبری اعلام شد اشاره و تصریح کرد: باید تلاش کنیم امسال برای تحقق منویات رهبری حمایت از کالای ایرانی را با برگزاری نمایشگاه‌های صنایع مختلف، تولید داخلی، خودکفایی و همچنین گردشگری را سرلوحه کار خود قرار دهیم تا بتوان توریست را برای قائم‌شهر جذب کرد.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: کمربندی ساری به قائم‎شهر یکی از جاده‌های پررفت‌وآمد کشور معرفی می‌شود باید برای جذب این مقدار مسافر کاری درست و با برنامه انجام دهیم تا بتوان آن‎ها رو جذب کنیم و اقتصاد شهر را با گردشگری رونق ببخشیم.

محمدی بیان کرد: مسافران جهت تفریح در کنار ساحل به مازندران سفر می‌کنند و از انجایی که قائم‎شهر ساحل ندارد باید با برنامه‌های مختلف تفریحی و گردشگری بتوان این افراد را در قائم‌شهر جذب کرد.

محسن باستانی رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قائم‌شهر در گفت‎و‎گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه از مسافران نوروزی در شهرستان قائم‌شهر از طریق سه کمپ نوروزی در پارک سراج، شهید ابراهیمی و سیارود استقبال شد، اظهار کرد: در شهرستان قائم‌شهر سه هتل آپارتمان و یک مهمانپذیر آماده پذیرایی از مسافران بودند و برخی از مسافران نیز از هتل مازرون و ماسوله استفاده کردند و نیز آموزش و پرورش تا کنون هزار و ۱۷۶ نفر و اقامتگاه‌های چادر مسافرتی حدود ۲۱ هزار و ۹۰ نفر و پارک جنگلی تلار ۳۳ هزار و ۲۵۰ نفر و پارک سراج ۴۶ هزار و ۹۵۰ نفر و سید ابوصالح هشت هزار و ۷۵۰ نفر مسافر را را پذیرا بودند.

وی افزود: برای انجام پذیرایی بیشتر از مسافران، تیم آفرود در سطح شهرستان تورهایی دایر کرد و از آنجایی که شهرستان قائم‌شهر بیشترین ظرفیت ماشین‌های آفرود را در سطح استان دارد با هیئت اتومبیل رانی آفرود و سافاری نشستی برگزار و تور آفرود و سافاری در منطقه جنگلی چپی و گل‌افشان در طی چهار مرحله در ایام نوروز برگزار شد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قائم‌شهر، بیان کرد: هر چند برگزاری تورهای آفرود و سافاری در مرحله نخست دارای نواقصی بود اما در حال رفع این نواقص و برگزاری چنین تورهایی در طول سال هستیم که در این زمینه فرماندار شهرستان بسیار همراهی کرد.

این مسئول یادآور شد: پرواز پاراموتور نیز در شهر ارطه فعالیتش آغاز و تورهای آفرود نیز در آنجا مستقر شدند که امیدواریم بتوانیم ارطه را پایگاه هوایی خود در سطح شهرستان قرار دهیم و هدفمان نیز برای جذب گردشگر و نگهداری مسافران در قائم‌شهر داشته باشیم و همگان به دنبال اسکان موقت مسافران هم در مناطق روستایی و نیز در مناطق شهری هستیم.

جذب توریست و گردشگر در جهان امروز به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تجارت‎ها و جذب منابع اقتصادی معرفی می‌شود که باید به این امر توجه کرد تا مردم ایران برای گردش خارج از کشور را انتخاب نکنند و پول این کشور در شهرهای مختلف ایران خرج شود و مردم بتوانند از کشور خود حمایت کنند تا چرخه اقتصاد در ایران نیز بچرخد.  

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد