تاریخ انتشار : دوشنبه 13 فروردین 1397 - 4:50
کد خبر : 27833

توصیه به خرید کالای ایرانی مصداق امر به معروف است

توصیه به خرید کالای ایرانی مصداق امر به معروف است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از مشهد، سیدرضا حسینی مدیر گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، با اشاره به شعار سال تعیین شده توسط مقام معظم رهبری در مشهد مقدس اظهار کرد: نقش مردم دارای دو نقش هستند که یکی نقش مصرف

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از مشهد، سیدرضا حسینی مدیر گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، با اشاره به شعار سال تعیین شده توسط مقام معظم رهبری در مشهد مقدس اظهار کرد: نقش مردم دارای دو نقش هستند که یکی نقش مصرف کننده است و دیگری نقش تولید کننده است؛ اگر نقش تولید کننده مردم را بخواهیم بررسی کنیم، هر فرد و هر خانواده ای نسبت به خود و دیگران مسئول است.

حسینی افزود: افراد و خانواده ها در خصوص مصرف کالای ایرانی در دجه اول باید نسبت به خرید الای ایرانی تعصب داشته باشند و حتی الامکان سعی کنند تا زمانی که کالای ایرانی موجود است سراغ کالای خارجی نروند.

مدیر گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه البته خرید از کالای ایرانی باید از اجناس با کیفیت باشد، گفت: این به معنی آن نیست هر نوع کالای ایرانی که حتی کیفیت مناسبی ندارد را بخرند بلکه باید تولید کنندگان کالا کیفیت اجناس خود را بالا ببرند و مردم از کالا های با کیفیت ایرانی استفاده کنند.

وی ادامه داد: لازم است در همین کالاهای ایرانی نیز تحقیق و بررسی شود و از میان آن ها نمونه داخلی خریداری شود تا سایر کارخانه های داخلی در رقابت با یکدیگر کیفیت محصولات تولیدی خود را بالا ببرند.

حسینی با اشاره به وظایف مردم نسبت به دیگران یعنی اطرافیان و خانواده های خود، بیان کرد: در این مورد ضمن اینکه ما در رفتار خود جهت خرید کالای ایرانی مراقب هستیم باید کالاهای مناسب را به دیگران و اطرافیان خود نیز سفارش کنیم تا کالای ایرانی تهیه کنند زیرا این کار مصداق امر به معروف است که سبب تقویت نظام اسلامی می شود.

مدیر گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تاکید کرد: در آیات قرآن و روایات ما نیز توصیه شده است که افرادی که خود اعمال خوب دارند باید به دیگران نیز این خوبی ها را توصیه کنند و آن ها را هم دعوت بکنند به سمت خوبی ها، حمایت از کالای ایرانی نیز مصداق واقعی تقویت اسلام است.

وی با اشاره به نقش مردم به عنوان تولید کننده، عنوان کرد: هم کیفیت کالاهای خود را افزایش بدهند و هم قیمت کالای خود را پایین باورند تا بتوانند با کالاهای خارجی وارد رقابت شده و در این رقابت نیز پیروز شوند زیرا مردم به دنبال کالای با کیفیت و قیمت مناسب هستند.

حسینی با تاکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی با صرف توصیه و نصیحت به مردم رشد چندانی پیدا نمی کند، عنوان کرد: تولید کنندگان باید کیفیت کالاهای خود را بالا ببرند زیرا مهم ترین عاملی که سبب تقویت خرید مردم و حمایت از کالای ایرانی می شود همان کیفیت و قیمت مناسب است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد