تاریخ انتشار : دوشنبه 13 فروردین 1397 - 4:03
کد خبر : 27827

حمایت از کالای ایرانی با آگاه سازی مردم میسر است

حمایت از کالای ایرانی با آگاه سازی مردم میسر است

مجید بلالی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به نامگذاری سال نو به نام «حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: ورود کالاهای مصرفی به کشور، فرصت های شغلی را به شدت از بین خواهد برد در صورتی که تولید این نوع کالاها در داخل بطور

مجید بلالی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به نامگذاری سال نو به نام «حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: ورود کالاهای مصرفی به کشور، فرصت های شغلی را به شدت از بین خواهد برد در صورتی که تولید این نوع کالاها در داخل بطور مستقیم برای شمار زیادی اشتغال زایی به دنبال خواهد داشت، به عبارتی دیگر در ازای هر دلار کالای وارداتی بجای اینکه از کالای مشابه داخلی آن استفاده شود، برای یک نفر در خارج از کشور شغل ایجاد می شود.
وی با بیان اینکه بخشی از کالاهای وارداتی مبتنی بر علم و تکنولوژی بالا هستند که می توانند به اشتغال منجر شوند، ادامه داد: سیاست های چندگانه ای در این زمینه وجود دارد که ایجاد تعادل میان آنها یک ضرورت است.
به گفته بلالی، اگر واردات به کالای سرمایه ای و اشتغال زا معطوف باشد، ثروت جامعه افزایش می یابد.
مدیر عامل انتشارات سروش با بیان اینکه میزان تکنولوژی و دانش برای ایجاد ثروت در کشور پایین است، اضافه کرد: صنعت کشور به توان داخلی متکی نیست، بطور مثال بخشی از صنعت خودرو با شروع تحریم ها مختل شد که این به معنای آن است دارای تکنولوژی نهادینه نیستیم.
به گفته وی، امروز بسیاری از الگوهای بیگانه در نوع پوشش، ‌تغذیه و اسباب بازی مردم به چشم می خورد تا جاییکه این تغییر ذائقه در محصولات فرهنگی ملموس است.
بلالی اظهار کرد: شاهدیم مطالعه کتاب، تماشای فیلم سینمایی و انیمیشن هم بر اساس الگوهای وارداتی شکل گرفته، به عبارتی این الگوها به آسانی در کشور پذیرفته می شود، بنابراین بر اساس نظریه های مختلف، در صورتی که بخواهیم کالای تجاری و اقتصادی خود را به کشوری صادر کنیم، فرهنگسازی در کشور مقصد، اولین گام است.
مدیر عامل انتشارات سروش گفت: مدتهاست فرهنگ غیربومی به جامعه القا شده و اندک اندک در حال نهادینه شدن است بطوری که بسیاری از محصولات که اکنون در سبد خانوارها قرار دارد در گذشته وجود نداشت.
این فعال عرصه نشر ادامه داد: بسیاری از جوانان هزینه های فراوانی را برای انواع پوشش و آرایش خود انجام می دهند، زیرا با بمباران تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی و ماهواره برای فروش کالاهایی برای کاهش وزن و زیبایی پوست متقاعد شده اند، از این اجناس استقبال کنند.
وی افزود: چنین تبلیغاتی در ابتدا یک نیاز را در افراد ایجاد می کند و بعد ناگهان بازار از محصولی که شاید قیمت بالایی هم نداشته باشد با چندین برابر اشباع می شود و جامعه هم با ناآگاهی آنها را خریداری می کند.
مدیر عامل انتشارات سروش، فرهنگ سازی در جامعه هدف را سیاستی دانست که سالها در همه جای دنیا اجرا می شود و ادامه داد: با افزایش آگاهی می توان مانع از این کار شد البته با این سیاست و فضای تبلیغاتی می توان کالاهای ایرانی را هم به کشورهای دیگر صادر کرد.
فراهنگ ** ۱۸۸۰ *۱۴۱۸

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد