تاریخ انتشار : یکشنبه 12 فروردین 1397 - 4:13
کد خبر : 27732

تولید ملی باید بازار ۳۰۰ میلیونی را هدف قرار دهد

تولید ملی باید بازار ۳۰۰ میلیونی را هدف قرار دهد

مجید فراهانی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره نامگذاری سال ۱۳۹۷ به عنوان «سال حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: رویکرد شعار امسال یعنی نگاه به تولید ملی در بر دارنده یکی از کلیدی ترین عناصر برای توسعه کشور است.وی ادامه داد: اگر کشورهای توسعه یافته توانستند

مجید فراهانی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره نامگذاری سال ۱۳۹۷ به عنوان «سال حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: رویکرد شعار امسال یعنی نگاه به تولید ملی در بر دارنده یکی از کلیدی ترین عناصر برای توسعه کشور است.
وی ادامه داد: اگر کشورهای توسعه یافته توانستند رفاه و پیشرفت را برای ملت خود به ارمغان بیاورند نتیجه توجه به تولید ملی و بعد صادرات آن است. تولید زمانی می تواند در کشور موفق باشد که با رویکرد صادراتی دنبال شود. یعنی طیف وسیعی از مصرف کنندگان فراملی را هدف قرار دهد.
این عضو شورای شهر تهران با بیان این که شعار اصلی امسال سه مخاطب اصلی یعنی تولیدکنندگان، مسوولین و مردم را در بر می گیرد گفت: تولید کنندگان اگر بخواهند در حوزه تولید موفق باشند باید کیفیت کالاهای خود را بالا ببرند.
فراهانی افزود: نمی شود که مرتب از مصرف کنندگان انتظار داشته باشیم که کالای بی کیفیت خریداری کنند؛ بنابراین در گام اول تولیدکنندگان باید در جهت ارتقاء کیفیت محصولات خود بکوشند.
این عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان ادامه داد: بحث دوم بحث قیمت است، تولید کنندگان باید هزینه های تولید را به نحوی پایین بیاورند که قابل رقابت با نمونه های خارجی خود به خصوص هندی و چینی باشد.
وی گفت: بحث سوم، تنوع در محصولات است. محصولات ایرانی باید از تمایز و تنوع خوبی در محصول برخوردار باشند که بتواند رضایت مشتری را حاصل کند و در کنار آن، خدمات پس از فروش و مشتری مداری است که اگر مشتری ایرانی احساس کند تولید کننده خدمات خوبی بعد از فروش خواهد داشت حتما به محصول ایرانی وفادار خواهد بود.
فراهانی در ادامه به صادرات محصولات اشاره کرد و گفت: محصولی می تواند موفق و پایدار تولید شود که به جای رویکرد ملی، رویکرد فرا ملی داشته باشد و محصول فقط نه برای بازار داخل بلکه برای مصرف کننده و بازار خارج تولید شود و به جای بازار ۸۰ میلیون نفری بازار ۳۰۰ میلیونی را هدف قرار دهند تا بتوانند موفق شوند.
این عضو شورای شهر تهران در ادامه خطاب به مسوولین گفت: مسوولین باید زیرساخت های لازم را برای حمایت از تولید ملی فراهم کنند؛ یعنی اگر قرار است وامی داده شود این وام ها به سمت شرکت های کوچک و متوسط تولید کننده هدایت شود و از این طریق، با حمایت هایی که صورت می گیرد از نیروی بازار کار و نیروی کارگر مناسبی که در ایران است حداکثر استفاده صورت گیرد.
وی افزود: مسوولین باید خود مصرف کننده کالای ایرانی باشند تا بتوانند مبلغ کالای ایرانی باشند؛ چرا که اگر مردم ببینند مسوولان خودشان در استفاده از کالاهای ایرانی پیشتاز هستند در آن صورت مردم تشویق می شوند که از کالای ایرانی استفاده کنند .
این عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: امروز کشور چین بازار دنیا را فتح کرده است و ما باید از روش های آنها مطلع شویم ، از کشورهای موفق الگو برداری کنیم تا قدرت حمایت از تولید خود را داشته باشیم.
وی در ادامه خطاب به مردم هم گفت: مردم باید توجه کنند که اگر بخواهیم مشکل بیکاری حل شود و توسعه اقتصادی اتفاق بیفتد و اگر همه دنبال رفاه نسبی هستیم ، این اتفاق زمانی می افتد که از تولید ایرانی حمایت کنیم.
فراهانی افزود: اگر کالای ایرانی بخریم، کارگر ایرانی سرکار می رود، چرخه تولید فعال می شود و گردش پول به خود ما بر می گردد، ضرر اقتصادی استفاده از کالاهای خارجی در نهایت به خود ما بر می گردد .
وی یادآور شد: در شورای شهر نیز چندی پیش طرحی ارائه شد که به زودی به صحن شورا می رود که در آن شهرداری ملزم به استفاده از کارگران و کالاهای ایرانی در پروژه ها و فعالیت های خود می شود.
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی نوروزی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷ سال جدید را سال « حمایت از کالای ایرانی» نام‌گذاری کردند.
سیام**۱۰۵۸**۱۴۴۹

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد