تاریخ انتشار : شنبه 11 فروردین 1397 - 10:03
کد خبر : 27709

مقوله بنیادین چرخ منظومه تولید فرهنگ سازی شود

مقوله بنیادین چرخ منظومه تولید فرهنگ سازی شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر، ۱۰ فروردین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر که به همت کانون فرهنگی و هنری امام هادی(ع)

مقوله بنیادین چرخ منظومه تولید فرهنگ سازی شود به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر، ۱۰ فروردین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر که به همت کانون فرهنگی و هنری امام هادی(ع) برگزار شد، به مناسبت ۱۳ رجب به تشریح سبک زندگی علوی و ارکان آن پرداخت و اظهار داشت: دانش، دانایی و بصیرت بر زندگی غیر جاهلانه حاکم است.
نویسنده کتاب قرآنی «پایان دنیا» در ادامه به چهار ویژگی زندگی عاقلانه اشاره کرد و افزود: آن قدر انسان باید پرستش خدا را بکند که نیاز به خدا دارد و بدین جهت است که سر تا پای انسان نیاز به خداست و انسان در تمام وجودش و حیاتش نیاز به خدا دارد و اگر انسان می خواهد گناه کند، ببیند که چقدر شکیبایی دارد و می تواند آتش جهنم را تحمل کند و این در صورتی است که حتی انسان نمی تواند آتش دنیا را تحمل کند.
امام جمعه بوشهر اضافه کرد: انسان برای دنیا باید به اندازه عمر خود تلاش کند و اما برای آخرت به اندازه ای که آنجا می ماند، باید سعی کند.
عمل انسان، دوست همیشگی اوست
استاد درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر با بیان اینکه انسان سه دوست در دنیا دارد، گفت: یک دوست همیشگی این طور می گوید که من تو را رها نمی کنم چه زنده باشی و چه بمیری و رفیقی که انسان را رها نمی کند، عمل اوست.
آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: یک دوست دیگر می گوید که من با تو هستم تا تو زنده هستی و آن مال و ثروت دنیوی انسان است و یک دوست دیگر این طور به انسان خطاب می کند که من با تو هستم تا در قبر و بعد از آن تو را تنها می گذارم و آن فرزندان انسان هستند.
امام جواد الائمه(ع)؛ مکشوفه ای در بحث تولی و تبری
وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) فرمود «کسی شخصیت وجودی امیرالمومنین حضرت علی(ع) را نمی شناسد، جز من و خدا»، گفت: بسیاری از بزرگان عرصه تاریخ و دانشمندان او را یگانه دوران معرفی کردند و امام جواد الائمه(ع) نیز مکشوفه ای در بحث تولی و تبری است.
مؤلف کتاب «درآمدی بر مدیریت کارآمد اسلامی» به اشاره تحلیلی نامگذاری شعار سال ۱۳۹۷ پرداخت و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تمامی نگاه راهبردی و مدیریت اقتصادی خود را در نامگذاری شعار سال جدید در حوزه مسئولان و مردم معطوف به «حمایت از کالای ایرانی» کردند و بدین جهت است که مصرف کالای ایرانی یکی از چرخ های منظومه تولید در نظام اقتصادی است که اگر مورد حمایت قرار نگیرد، موجب ورشکستگی کارخانه های ایرانی و بیکاری کارگران می شود.
وی چرخ منظومه تولید را یک مقوله بنیادین در عرصه استراتژیک خواند و بیان داشت: مقوله بنیادین چرخ منظومه تولید باید از سوی مسئولان نظام فرهنگ سازی شود و مردم نیز حمایت کنند و تولید کننده نیز با صداقت اقتصادی این کالاها را به جامعه عرضه کنند و کارخانه های ایرانی سعی کنند که کیفیت کار و کالا را بالا ببرند و متناسب با ذائقه ایرانی کالا را تولید کنند و از آن طرف، مردم به شیوه صحیح استفاده و به قدر ضرورت و نیاز از کالای خارجی که مشابه تولید داخلی ندارد، استفاده کنند.
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با تاکید بر اینکه عدم حمایت از چرخ اقتصادی تولیدات داخلی موجب پدیده ورشکستگی و بیکاری در جامعه خواهد شد، اظهار کرد: کیفیت و کمیت کالاها دو محور در عرصه هر تولید است و ما می توانیم عمده ای از بیکاری ها را با حمایت از کالای ایرانی مرتفع کنیم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، استقلال، آزادی، خودباوری، ولایتمداری، تحقق اندیشه های اسلامی و مردم سالاری دینی را از باورهای ارزشی و اندیشه های شکوهمند انقلاب اسلامی ایران خواند و گفت: توان بخشی جامعه و مردم سالاری دینی نگاه سیاسی کشور است و این نشان از آن است که انقلاب اسلامی ایران بر روی ریل خود حرکت می کند و این هم در پرتو ولایتمداری مردم و هدایت های مقام معظم رهبری است.
امام جمعه بوشهر با ابراز بر اینکه مسئولان بر کارهای فرهنگی در حوزه فرهنگ عمومی اهتمام ویژه تری داشته باشند، تصریح کرد: عدالت اجتماعی باید با دیگر پیشرفت های علمی و عمرانی جامعه قابل ملموس باشد و همگام با دیگر بخش ها گام بردارد و این نکته زمانی محقق خواهد شد که مبارزه با فساد انجام شود و باید با فردی که موجب فساد اقتصادی می شود برخورد قانونی شود.
آیت الله صفایی بوشهری عنوان کرد: آمریکا به دنبال قطع نسل سیاسی در ایران است و آنها می خواهند نگاه انقلابی را از نسل ما بگیرند.
وی در پایان روز جمهوری اسلامی را روز اوج تاریخ ایران دانست و با گرامیداشت این مناسبت گفت: مردم با رای آری خود، تاریخ ایران را با یک نگاه هوشمند مبتنی بر بصیرت پایه گذاری کردند و جمهوریت، اسلامیت، عقلانیت دینی و مردم سالاری دینی از پایه های این نظام است.
حامد فکوری انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد