تاریخ انتشار : شنبه 11 فروردین 1397 - 8:59
کد خبر : 27696

رشت|‌ مسئولان ‌دولتی اشتیاق به واردات کالاهای خارجی را کنار بگذارند

رشت|‌ مسئولان ‌دولتی اشتیاق به واردات کالاهای خارجی را کنار بگذارند

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام سال حمایت از کالای ایرانی نامگذا ی شده است انتظار داریم مسئولان دولتی نیز اشتیاق خود را به کالاهای خارجی کنار گذاشته و در راستای تحقق شعار سال حرکت مفیدی انجام دهند. رئیس مجمع نمایندگان

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام سال حمایت از کالای ایرانی نامگذا ی شده است انتظار داریم مسئولان دولتی نیز اشتیاق خود را به کالاهای خارجی کنار گذاشته و در راستای تحقق شعار سال حرکت مفیدی انجام دهند.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان تصریح کرد:‌ توجه به اقتصاد و تأکید ویژه مقام معظم رهبری به مسئولان و برنامه‌ریزان کشور جهت حرکت در مسیر رشد اقتصادی توسط ایشان، از موضوعاتی است که در سال‌های اخیر مسیر توسعه و چشم‌انداز آینده را به‌خوبی تبیین کرده است.

نماینده مردم رشت در مجلس بیان داشت:‌ حمایت از کالاها،‌ محصولات ایرانی و تولیدات ساخت داخل در واقع به معنای جلوگیری از واردات بی‌رویه و ورود کالاهای قاچاق به کشور در راستای تقویت هرچه بیشتر تولید ملی و کمک به رشد و خودکفایی اقتصادی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:‌ از جمله بحث‌های جدی بین دولت و مجلس در سال ۹۷ ضرورت ممانعت از واردات کالاهایی بود که نمونه مشابه آن در داخل کشور تولید می‌شود به طوری‌که مجلس همواره به دولت نسبت به اعطای مجوز برای ورود چنین کالاهایی به کشور معترض بوده است.

کوچکی‌نژاد با انتقاد شدید از عملکرد ضعیف مسئولان افزود:‌ با توجه به اینکه بسیاری از وزارتخانه‌ها با وجود تکنولوژی داخلی همچنان اشتیاق فراوانی به واردات کالاهای خارجی دارند مجلس نیز از ابزارهای قانونی خود نظیر تذکر،‌ تحقیق و تفحص و استیضاح در جهت احقاق حقوق مردم استفاده می‌کند.

وی به افزایش قیمت دلار و بی‌توجهی دولت در این خصوص اشاره کرد و ابراز داشت:‌ جای تأسف است در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است قیمت دلار از مرز ۵ هزار تومان فراتر می‌رود و دولت هیچ‌گونه عکس‌العملی از خود نشان نمی‌دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این بی‌توجهی دولت به افزایش قیمت ارز را غیر‌موجه خواند و افزود:‌ اگر چرخیدن چرخ‌های تولید واقعاً برای مسئولان دولت اهمیت دارد باید برای جلوگیری از نابودی آن و ممانعت از واردات بی‌حساب و کتاب کالاهای خارجی به داخل کشور فکری اساسی کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس به یکی از علل سکوت دولت در برابر افزایش قیمت دلار اشاره کرد و بیان داشت:‌ دولت جهت جبران چندین میلیارد تومان کسری،‌ با سکوت اختیار کردن به‌نوعی سعی در رفع مشکل خود در این زمینه دارد در حالی‌که برای سرنوشت تولید کشور هیچ اهمیتی قائل نیست.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان این رفتارها را زمینه‌ساز وقوع یک فاجعه در بخش تولید ملی دانست و عنوان کرد:‌ وقتی قیمت ارز به این حد می‌رسد و از آن طرف دولت هیچ‌گونه بسته تشویقی و یا یارانه برای تولید در نظر نمی‌گیرد آیا می‌توان حرف‌های شعارگونه آنان در حمایت از شعار امسال را باور کرد.

کوچکی‌نژاد یکی از زمینه‌های لازم جهت ارتقاء کیفیت کالای داخلی را دسترسی به مواد اولیه ارزان خواند و گفت:‌ حمایت از کالای ایرانی زمانی محقق می‌شود که مواد اولیه با قیمت مناسب به دست تولیدکننده داخلی برسد اما عدم تحقق این امر و افزایش قیمت ارز توان رقابت را از کالای داخلی ‌گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه دولت در سال حمایت از کالای ایرانی هیچ برنامه عملیاتی مشخصی ندارد ابراز دا‌شت:‌ به اعتقاد بنده افزایش قیمت ارز و بی‌توجهی دولت نسبت به آن، ‌اتفاق بسیار ناگواری است که در ابتدای سال به وقوع پیوسته است و ظاهراً دولت نیز هیچ اراده‌ای برای حل این مشکل ندارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر لزوم اهتمام ویژه همه مسئولان جهت مبارزه با قاچاق کالا،‌ رانت و فساد اداری تأکید کرد و گفت:‌ حمایت از کالای ایرانی زمانی معنا پیدا می‌کند که با مفسدان اداری و اقتصادی و رانت‌خوارانی که سد راه تولید ملی قرار گرفته‌اند مبارزه جدی انجام شود.

‌وی بر ضرورت استفاده از کالای ایرانی در دستگاه‌های دولتی تأکید کرد و افزود:‌ بر طبق قوانین و برنامه‌های پنجم و ششم توسعه تمام دستگاه‌های دولتی باید اقلام مصرفی خود را از کالای ایرانی تهیه کنند امری که دولت باید نسبت به اجرای کامل آن به‌ویژه در سال جدید تلاش بیشتری از خود نشان دهد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد