تاریخ انتشار : یکشنبه 5 فروردین 1397 - 12:27
کد خبر : 27158

همدان| دولت ساز و کار لازم برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور را فراهم کند

همدان| دولت ساز و کار لازم برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور را فراهم کند

محمد‌کاظمی در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در ملایر با اشاره به اینکه نامگذاری سال ۹۷ توسط مقام معظم رهبری در راستای شعار سال‌های قبل و بحث اقتصاد مقاومتی است اظهار داشت: مردم ما باید بدانند که راه بی‌نیازی از تولیدات خارجی و ره‌آوردهای کشورهای بیگانه اتکا به تولیدات داخلی است. وی با بیان اینکه امروز کیفیت محصولاتی

محمد‌کاظمی در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در ملایر با اشاره به اینکه نامگذاری سال ۹۷ توسط مقام معظم رهبری در راستای شعار سال‌های قبل و بحث اقتصاد مقاومتی است اظهار داشت: مردم ما باید بدانند که راه بی‌نیازی از تولیدات خارجی و ره‌آوردهای کشورهای بیگانه اتکا به تولیدات داخلی است.

وی با بیان اینکه امروز کیفیت محصولاتی که در کشور تولید می‌شود در بسیاری از موارد بالاتر از محصولات خارجی به ویژه محصولات چینی است، تصریح کرد: تجربه نشان داده است هر کشوری روی‌پای خود بایستد و ‌مردم به لحاظ اعتقادی برای استقلال خود فقط به تولید داخلی تکیه کنند قطعا موفق می‌شوند.

کاظمی بیان کرد: مقام معظم رهبری با توجه به ترفندها و دسیسه‌‌های دشمنان ‌که خواب‌های نامبارکی برای کشور ما دیده‌اند امسال را به عنوان سال اتکا به تولید داخلی و تامین نیازهای مردم  از طریق  کالای ایرانی نامگذاری کردند.

وی گفت: امیدواریم مسئولان به ویژه صدا و سیما و مراکز فرهنگی، آموزشی و دانشگاهی ‌مردم را به استفاده از تولیدات داخلی تشویق کنند و به سمت و سویی پیش‌ رویم که در بسیاری از موارد واردات  کالا را که منجر به برون رفت ارز از کشور می‌شود قطع ‌کنیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز در بسیاری از رشته‌های مورد نیاز مانند پوشاک، مواد غذایی و سایر اقلام‌ مورد نیاز زندگی به غیر از تولید خودرو که از لحاظ کیفیت هنوز به بی‌نیازی نرسیدیم کشور ما در حدی هست که بتواند نیازهای مردم را تامین ‌کند.

وی افزود: امیدواریم  ‌مسئولان در راستای پشتیبانی از تولیدات داخلی  برنامه‌ریزی‌های خوبی داشته و ملت نیز در این زمینه و استفاده از تولیدات داخلی پیرو فرمان رهبری باشند.

کاظمی بیان کرد: امروز با وجود همه سازو‌کارها و برنامه‌ریزی‌هایی‌ که ستاد مبارزه با قاچاق کالا در بحث جلوگیری از قاچاق کالا داشته و اعلام می‌شود رقم ۲۲ الی 23 میلیون دلار قاچاق کالا را به ۱۰ الی ۱۵ میلیون دلار رسانده‌ایم اما موفقیت چندانی در این زمینه نداشته‌ایم و متاسفانه می‌بینیم در بحث کالای لوکس حجم  قاچاق کالا افزایش نیز داشته است.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس  با اشاره به اینکه یکی از دلایل اصلی افزایش قاچاق در کشور  می‌تواند گستردگی مرزهای کشور باشد تصریح کرد: یکی از دلایل عمده این امر این است که ما نتوانسته‌ایم ساز و کارهای لازم‌ و  برنامه‌ریزی‌های مدونی در گمرکات کشور برای جلوگیری از قاچاق  تدارک ببینیم.

وی افزود: امیدواریم با تغییر و تحولی که  روزهای اخیر در بحث مسئولیت‌های  ستاد مبارزه با قاچاق کالا رخ داده بتوانیم  شاهد کنترل واردات قاچاق در کشور باشیم.

نماینده مردم‌ ملایر در مجلس دهم  با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم دولت  مبارزه هم‌‌جانبه با قاچاق کالا در کشور است گفت: امسال دولت باید به سازمان‌ها و ‌وزارتخانه ابلاغ کند که نیازمندی‌های نهادهای خود را از کالاهای خارجی تامین نکنند.

وی بیان‌کرد: اگر زمینه‌ای فراهم شود و دولت بتواند به جای پرداخت وام ازدواج به زوج‌های جوان جهیزیه تولید داخل را بدهد قطعا این امر در راستای پشتیبانی و توسعه تولیدات داخلی و بالا رفتن فرهنگ استفاده از کالای ایرانی بسیار اثرگذار است.

کاظمی با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به سال حمایت از کالای ایرانی  اظهار داشت: در راستای حمایت از تولیدات داخلی باید سایه بانک‌ها را از سر تولید‌ کم‌ کنیم  چرا که تا زمانی که همراهی بانک‌ها در بحث مساعدت و باز پرداخت تسهیلات بخش تولید را نداشته باشیم و دولت در این زمینه کمکی نکند عملا کار تولید ما متوقف و‌ متزلزل خواهد بود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد