تاریخ انتشار : جمعه 3 فروردین 1397 - 9:09
کد خبر : 26938

امسال را به سال جهش تبدیل کنیم/هرچه داریم از پیوند امت وامامت است

امسال را به سال جهش تبدیل کنیم/هرچه داریم از پیوند امت وامامت است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد خطیب نخستین نماز جمعه تهران در سال ۱۳۹۷، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره معیارها و شاخص‌های رفتار دینی اظهار داشت: قرآن کریم جامعه انسانی را به شدت از مرتبه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد خطیب نخستین نماز جمعه تهران در سال ۱۳۹۷، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره معیارها و شاخص‌های رفتار دینی اظهار داشت: قرآن کریم جامعه انسانی را به شدت از مرتبه پست و نازل «حیات حیوانی» پرهیز داده و به سوی مراتب برتر حیات دعوت کرده است.

وی افزود: مرتبه دوم حیات، «حیات عقلانی» است؛ به گفته قرآن کریم، کسانی تحت تاثیر تربیت قرآنی قرار می‌گیرند که از حیات عقلانی برخوردار باشند و عقل بر وجود آنها حکومت کند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مرتبه سوم حیات در آموزه‌های وحیانی، «حیات الهی» است؛ انسان با بهره‌گیری از عقل و تسلیم در برابر وحی، به حیات الهی و مقام رفیع عبودیت دست می‌یابد و در سایه مقام عبودیت، از عالم مُلک عبور می‌کند و با عالم ملکوت ملاقات می‌کند و این بالاترین مرتبه حیات است.

ابوترابی فرد اظهار داشت: انسان‌های مومن و آراسته به ایمان و عمل صالح، به حیات ویژه و طیبه دست می‌یابند و برای رسیدن به این مرتبه، باید تلاش کرد.

وی همچنین با اشاره به ایام ماه رجب و ولادت امیرالمومنین علی (ع) گفت: خداوند متعال اراده کرده است که جامعه بشری در پرتو مدیریت صالحان اداره شود؛ اگر تحت ولایت علی بن ابیطالب قرار گرفتیم، زندگی ما به نحو شایسته‌ای سامان می‌یابد و اجرای عدالت صورت می‌گیرد.

خطیب نماز جمعه امروز تهران تاکید کرد: امسال را که با ایام ماه رجب و نام و یاد امیرالمومنین (ع) آغاز می‌شود و با نام و یاد ایشان خاتمه می‌یابد، به سال جهش تبدیل کنیم.

ابوترابی فرد تصریح کرد: انقلاب اسلامی هرچه دارد، از برکت پیوند امامت و امت اسلامی است؛ تمام عزت ما از این راه به دست می‌آید. امروز جبهه مقاومت اسلامی در برابر جبهه کفر و آمریکا که منافع نامشروع خود را در جهان دنبال می‌کند، در سایه پیوند استوار امت با امام و رهبری به دست آمده است.

ادامه دارد….

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد