تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 فروردین 1397 - 21:23
کد خبر : 26795

واکنش امامان جمعه کردستان به شعار «حمایت از کالای ایرانی»

واکنش امامان جمعه کردستان به شعار «حمایت از کالای ایرانی»

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، دحضرت آیت الله خامنه‌ای در پیام نورروزی امسال مسئله اصلیِ امسال را نیز همچون سالهای قبل، مسئله اقتصاد و معیشت مردم خواندند و با تأکید بر «تولید ملی» به‌عنوان محور اساسی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، دحضرت آیت الله خامنه‌ای در پیام نورروزی امسال مسئله اصلیِ امسال را نیز همچون سالهای قبل، مسئله اقتصاد و معیشت مردم خواندند و با تأکید بر «تولید ملی» به‌عنوان محور اساسی در حل مشکلات اقتصادی، افزودند: اگر تولید ملی با همت و پیگیری همگانی شتاب بگیرد، بسیاری از مشکلات معیشتی مردم و مسائل اشتغال و سرمایه‌گذاری حل خواهد شد و آسیب‌های اجتماعی کاهش زیادی خواهد یافت، بر همین اساس، نام و شعار امسال را «حمایت از کالای ایرانی» قرار داده‌ام.

 

 

 در همین راستا ماموستا جمال کریمی امام جمعه موقت بانه در گفت‌و گو با خبرنگار کُردتودی، با اشاره به نامگذاری شعال سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری، عنوان کرد: بیکاری و رکود اقتصادی از مهمترین مشکلات امروز کشور است.

 

وی افزود: به همین دلیل محور نامگذاری‌های هر سال از سوی رهبر معظم انقلاب در چند سال گذشته با محوریت اقتصاد و اشتغال می باشد بطوریکه امسال نیز تحت عنوان «حمایت از کالای ایرانی» از سوی معظم له نامگذاری شده است.

 

امام جمعه موقت بانه تصریح کرد: دولتمردان دولت تدبیر و امید بایستی تدبیری برای حل بیکاری جوانان و ایجاد زمینه های اشتغال و تولید را فراهم سازند.

 

ماموستا کریمی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید در هر دو دوره تبلیغات انتخلباتی وعده داد که مشکل بیکاری و اشتغال جوانان را که از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است حل کند که متاسفانه تا امروز اقدام قابل توجهی در این زمینه صورت نگرفته است.

 

وی افزود: اگر وضعیت به همین منوال پیش برود معلوم خواهد شد که همه این وعده وعیدهای دولت تدبیر و امید صرفا جنبه انتخاباتی و شعار بوده است.

 

وی همچنین شفاف سازی مسئولین برای مردم و تسهیل در خدمات رسانی به مردم را از دیگر وظایف مسئولین نهادهای خدمات رسان و دولتی برشمرد و گفت: مسئولین باید تا حد ممکن در انجام خواسته ها و نیازهای مردم آسان کاری کنند.

 

 

ماموستا یدالله محمدی امام جمعه دهگلان نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار کُردتودی، با اشاره به نامگذاری شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری، افزود: قاچاق کالا باعث بیکاری جوانان و تهدید جدی برای اقتصاد یک کشور است.

 

وی افزود: قاچاق کالا نه تنها به اقتصاد کشور ضربه می زند بلکه باعث بیکاری جوانان و افزایش سایر جرایم شده و جامعه را در تمامی زمینه ها فلج می کند.

 

وی افزود: همه مردم باید از تاثیر منفی ورود قاچاق کالا در کشور آگاه باشند و با اطلاع از اثرات منفی این موضوع، از خرید کالای قاچاق و همچنین کالای غیرایرانی خودداری کنند.

 

ماموستا محمدی گفت: استکبار جهانی نیز به دنبال افزایش ورود کالاهای قاچاق به کشور است، زیرا با ترویج قاچاق، فرصت های شغلی از بین می رود ، جوانان بیکار می شوند و به دنبال مفاسد می روند و در نتیجه جامعه متلاشی می شود.

 

وی یکی از راه‌های مبارزه با قاچاق کالا را فرهنگ‌سازی برای مصرف کالای داخلی دانست و عنوان کرد: البته باید برای بالابردن کیفیت تولیدات داخل و نظارت مستمر بر استاندارد کالاها نیز توجه داشت که اگر این موارد رعایت شود کسی به سمت مصرف کالای قاچاق نمی‌رود.

 

امام جمعه دهگلان در ادامه گفت: قاچاق کالا و ارز، یک تهدید جدی برای اقتصاد، امنیت و فرهنگ در جامعه به شمار می‌رود که باید از توسعه این پدیده شوم پیشگیری کرد.

 

 

ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه سنندج نیز در گفت و گو با خبرنگار کُردتودی، با تأکید بر اهمیت توجه به شعار سال (حمایت از کالای ایرانی) و با بیان اینکه حمایت از تولید داخلی و خرید کالاهای داخلی باید اولویت همه ما باشد، گفت: تنها با خرید و حمایت از کالاهای داخلی است که می‌توان از اشتغال موجود حراست کرد و بستر ایجاد اشتغال را فراهم سازیم.

 

وی ادامه داد: متاسفانه امروز یک فرهنگ غلط در بین جامعه ما وجود دارد که مارک های خارجی را خریداری کنند که تشویق آنها به خرید کالای داخلی نیازمند فرهنگ‌سازی است.

 

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد