نعیمه اشراقی: البته حجاب به این شدتی که بعضی از علما بر آن پافشاری می کنند، نیست و ما یک کم غلظت آن را زیاد کرده ایم
گروه سیاسی جهان نیوز، امین فرج الهی، رهبرانقلاب ۱۷ اسفند۹۶: آنچه بنده را حسّاس میکند، این است که ناگهان شما میبینید از دهان یک گروهی از افرادی که جزو خواص محسوب میشوند، مسئلهی «حجاب اجباری» مطرح میشود؛ معنایش این است که یک عدّهای نادانسته -حالا من میگویم نادانسته؛ انشاءالله نادانسته است- همان خطّی را دنبال
گروه سیاسی جهان نیوز، امین فرج الهی، رهبرانقلاب ۱۷ اسفند۹۶: آنچه بنده را حسّاس میکند، این است که ناگهان شما میبینید از دهان یک گروهی از افرادی که جزو خواص محسوب میشوند، مسئلهی «حجاب اجباری» مطرح میشود؛ معنایش این است که یک عدّهای نادانسته -حالا من میگویم نادانسته؛ انشاءالله نادانسته است- همان خطّی را دنبال میکنند که دشمن با آنهمه خرج نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند؛ همان خط را دارند دنبال میکنند؛ در بین اینها روزنامهنگار هست، در بین اینها روشنفکرنما هست، در بین اینها آخوند و معمّم هست. [میگویند] «امام که فرمودند باید زنها باحجاب باشند، همهی زنها را نگفتند»! حرف بیخود! ما بودیم آنوقت، ما خبر داریم؛ چطور اینجور است؟ امام در مقابل یک منکر واضحی که بهوسیلهی پهلوی و دنبالههای پهلوی در کشور به وجود آمده بود، مثل کوه ایستاد، گفت باید حجاب وجود داشته باشد. در مقابل همهی منکرات، امام همینجور محکم ایستاد.
آن زمان همه نگاهها به سمت آقای حجتالاسلام زائری چرخید که در این مدت به عنوان مهمترین مخالف حجاب اجباری مطرح شده بود. اما جز ایشان بودند افراد دیگری که حتی از چندسال قبل هم از موضع «امامخمینی» و هم از موضع «اسلام» مدعی شدند حجاب اجباری اشتباه است و بر خلاف آقای زائری متواضعانه از اشتباهشان هم برنگشتند:
نعیمه اشراقی(نوه امام) مرداد۹۱: حجاب قطعا شرعی است. صرفا اجباری بودن حجاب است که شاید شرعی نباشد. البته حجاب به این شدتی که بعضی از علما بر آن پافشاری می کنند، نیست و ما یک کم غلظت آن را زیاد کرده ایم.
سیدحسن خمینی ۱۹دی۹۳: در سی سال اخیر برخی چیزها از درون جامعه جوشید، امام هیچ وقت به مردم نگفت با حجاب شوید، اما مردم آن زمان با حجاب شدند.
حجتالاسلام سروش محلاتی(روحانی اصلاحطلب) ۲۸ بهمن ۹۶: تشویق و ترغیب به حجاب و استفاده از شیوهها و روشهایی که به تقویت حجاب در جامعه میانجامد، از مسئولیتهای دولت اسلامی است ولی مسئولیت دولت ملازمهای با بهکارگیری روشهای تند و یا اعمال مجازات نسبت به متخلفان ندارد. اجبار در اینجا دلیل خاص فقهی ندارد و کسی که آن را تأیید میکند نمیتواند مستند فقهی ارائه کند بلکه میتواند استدلال اجتماعی یا تربیتی بیاورد که چنین کاری مفید یا لازم است.[ سروش محلاتی پیشتر بحث مذاکره امامحسین(ع) و عمر سعد را هم مطرح کرده بود)
حجتالاسلام مقدم(عضو مجمع روحانیون مبارز) ۱۷ بهمن ۹۶: از منظر دینی و از منظر اعتقادی نباید به عنوان امری اجباری به حجاب نگاه کرد. البته میتوان آن را به صورت قانون تعریف کرد اما باید مرز میان قانون و تکلیف دینی مشخص شود. شاید به همان میزانی که اجبار بر عدم وجود پوشش و گرفتن باورهای دینی از یک انسان قابل قبول نیست، طبیعتاً نمیتوان به کسی که به این مساله باور ندارد اجبار کرد که آن را رعایت کند. دین هیچگاه فردی را نسبت به حجاب و پوشش مجبور نمیکند.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰