تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 اسفند 1396 - 7:00
کد خبر : 26214

افزایش ۱۹ درصدی کشفیات قاچاق در کشور/ ۴۳ هزار پرونده قاچاق به ارزش ۱۴ هزار میلیارد مختومه شد

افزایش ۱۹ درصدی کشفیات قاچاق در کشور/ ۴۳ هزار پرونده قاچاق به ارزش ۱۴ هزار میلیارد مختومه شد

رضا بهشتی‌زاده مدیرکل روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: دستگاه قضایی پرونده‌های قاچاق که مشمول قاچاق سازمان‌یافته، اقلام ممنوعه و پرونده‎هایی که مجازات آن مستلزم حبس یا انفصال باشد را رسیدگی می‌کند و سایر پرونده‌های قاچاق در صلاحیت رسیدگی سازمان

افزایش 19 درصدی کشفیات قاچاق در کشور/ 43 هزار پرونده قاچاق به ارزش 14 هزار میلیارد مختومه شدرضا بهشتی‌زاده مدیرکل روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: دستگاه قضایی پرونده‌های قاچاق که مشمول قاچاق سازمان‌یافته، اقلام ممنوعه و پرونده‎هایی که مجازات آن مستلزم حبس یا انفصال باشد را رسیدگی می‌کند و سایر پرونده‌های قاچاق در صلاحیت رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی است.

وی در تشریح عملکرد دستگاه قضایی و سازمان تعزیرات حکومتی، گفت: در مواد ۱۰ و ۱۱ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تکالیفی برعهده قوه قضاییه و سازمان تعزیرات حکومتی گذاشته شده است که به صورت کامل عملیاتی نشده و گزارش اقدامات در حوزه محاکم به ستاد واصل نشده است.

بهشتی‌زاده ادامه داد: در سازمان تعزیرات حکومتی طی ۱۱ ماهه امسال حدود ۵۵ هزار و ۱۸۵ فقره پرونده مورد بررسی قرار گرفته است که از این میزان ۴۳ هزار پرونده مختومه شده است.

وی درباره میزان محکومیت پرونده‌های مختومه شده، گفت: این میزان بالغ بر ۱۴ هزار و ۸۱۴ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته ۱۷۶ درصد رشد داشته است.

بهشتی‌زاده در مقایسه بخشی از عملکرد مبارزه با قاچاق طی ۱۱ ماه نخست سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۵، افزود: ارزش کشفیات مظنون به قاچاق بالغ بر ۴۰ هزار و ۳۹۷ میلیارد ریال بوده است.

این مقدار در سال گذشته حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال بوده که در مقایسه با امسال نزدیک به ۱۹ درصد افزایش داشته است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد