تاریخ انتشار : دوشنبه 21 اسفند 1396 - 8:11
کد خبر : 25962

تاکید دولت بر اجرای عدالت

تاکید دولت بر اجرای عدالت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه تحلیل، تفسیر و پژوهش های خبری ایرنا، اظهارات معاون اول رییس جمهوری درباره ضرورت های رفع فقر موضوعی است که روزنامه های امروز(۲۱ اسفند ماه) در کنار تغییر و تحولات چین و مادام العمری ریاست جمهوری در این کشور

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه تحلیل، تفسیر و پژوهش های خبری ایرنا، اظهارات معاون اول رییس جمهوری درباره ضرورت های رفع فقر موضوعی است که روزنامه های امروز(۲۱ اسفند ماه) در کنار تغییر و تحولات چین و مادام العمری ریاست جمهوری در این کشور به آن پرداختند. کناره گیری آیت الله «احمد جنتی» از امامت نماز جمعه تهران و ، مهمترین محورهای بازتاب یافته در مطبوعات امروز بود.

**ضرورت های رفع فقر در زندگی مردم
معاون اول رییس جمهوری روز گذشته در آیین نکوداشت ساماندهی سهام عدالت درباره ضرورت های مبارزه با فقر گفت که مردم باید احساس کنند با فقر و فساد مبارزه می‌شود. سخنان «اسحاق جهانگیری» در این مراسم مورد توجه برخی روزنامه های چاپ امروز قرار گرفت.
روزنامه ایران در بازتاب اظهارات جهانگیری و به نقل از او آورد: یکی از مباحثی که در دستور کار دولت قرار دارد و مردم نیز در جریان آن هستند اقتصاد مقاومتی است. اقتصاد مقاومتی در واقع با این هدف اعلام شد که اقتصاد کشور را به مرحله‌ای از مقاومت و تاب‌آوری برسانیم که بتواند در برابر تکانه‌های داخلی و خارجی مقاومت کند و آسیب نبیند.
وی افزود: مهم‌ترین تکانه اقتصادی که در دوران جمهوری اسلامی با آن روبه‌رو بوده‌ایم و مردم را آزرده است، تحریم‌هایی بوده که قدرت‌های استکباری و غربی به بهانه‌های واهی علیه ملت ایران اعمال کردند و هنوز هم تهدید می‌کنند که مجدداً تحریم‌ها را بازخواهیم گرداند.
جهانگیری با بیان اینکه البته گوش ما از اینگونه تهدیدات پر شده است، خاطرنشان کرد: مهم این است که اقتصاد کشور بتواند با فرض اینکه غربی‌ها دیوانگی کنند و بخواهند دوباره اقدامی انجام دهند، بتوانیم اقتصاد کشور را از گردنه‌ها عبور داده و به سرمنزل مقصود برسانیم.
در روزنامه «اطلاعات» هم می خوانیم: معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اینکه توسعه و پیشرفت زمانی ارزش دارد که آحاد یک جامعه طعم پیشرفت را بچشند و مردم زمانی این طعم را احساس می کنند که عدالت در جامعه برقرار باشد، اضافه کرد: بدترین تعریف از عدالت محدود کردن آن به مسائل اقتصادی است.
وی با اشاره به سخنان هفته های گذشته مقام معظم رهبری تصریح کرد که ایشان در سخنان خود فرمودند که اگر چه در خیلی از زمینه ها پیشرفت داشته ایم اما در زمینه عدالت آنطور که باید پیشرفت نکرده ایم و از خداوند و مردم باید به این دلیل عذرخواهی کنیم. این سخنان رهبر معظم انقلاب نشان دهنده اهمیت عدالت است که وقتی عملکرد مسئولین در این زمینه خوب نبوده است، مقام معظم رهبری می گویند که باید از مردم و خدا عذرخواهی کنیم و به دنبال اجرای عدالت باشیم.
روزنامه «جهان صنعت» نوشت: هیچ‌کسی منتی ندارد که سود سهام عدالت را به شما بدهد، این سود مال شماست و اختیاردار آن هستید، اما توصیه می‌کنم سهام خود را نفروشید‌. اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور در مراسم نکوداشت ساماندهی سهام عدالت با بیان اینکه ما از اول انقلاب دنبال این بودیم که مردم در سهام کارخانه‌ها مشارکت داشته باشند و احساس مالکیت کنند، اظهارداشت: در دولت خاتمی مصوبه توسعه سهام را نوشتیم و در دولت نهم و دهم رهبر انقلاب با واگذاری سهام عدالت موافقت کردند و ۴۰ درصد از سهام کارخانه‌ها به مردم واگذار شد‌.
وی در ادامه افزود: البته این طرح به گونه‌ای مطرح نشد که مردم احساس مالکیت نکنند‌. هیچ‌کس منتی به مشمولان سهام عدالت ندارد که ۷۵ یا ۱۵۰ هزار تومان سود سهام داده است، زیرا این سود مال مشمولان است‌.

**بسترسازی برای مادام العمری ریاست جمهوری در چین
‌روز گذشته کنگره ملی خلق چین، درباره رفع مانع زمانی برای رهبری دولت آن کشور رای‌گیری کرد و براساس نتیجه آن «جین‌پینگ» رییس جمهوری مدام العمر این کشور آسیایی شد. مطبوعات امروز صبح ایران چنین رویه ای در چین را بازگشت به دوران امپراطوری این سرزمین تفسیر کردند.
روزنامه «ایران» در گزارش خود نوشت: برای مردم چین، میدان تیانانمن مکان عجیبی است. این میدان همواره بستر بهترین و بدترین اتفاقات در تاریخ این کشور بوده است. در سال ۱۹۴۹ مائو تسه‌تونگ در همین میدان موجودیت حکومت جمهوری خلق چین را اعلام کرد. ۴۰ سال بعد، تانک‌ها و سربازان روانه این میدان شدند تا اعتراض دانشجویانی را که به‌دنبال دموکراسی بزرگ‌تری بودند، سرکوب کنند. روز گذشته هم در همین میدان اتفاق بزرگی در تاریخ این کشور روی داد.
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از «ایران» به نقل از گاردین، در نشست کنگره خلق ملی اکثریت نمایندگان به برچیده شدن محدودیت‌های زمانی دوران ریاست‌جمهوری رأی دادند و زین پس رئیس‌جمهوری چین می‌تواند پس از پایان دوره ۵ ساله ریاستش همچنان در این مقام باقی بماند. قانون تازه در عین‌حال به دولت اجازه خواهد داد تا انتقاد از شی جین‌پینگ را به‌عنوان اقدامی ضد قانون اساسی تعبیر کند. این رویداد را بیش از ۲ هزار روزنامه‌نگار پوشش دادند.
«علیه خلق چین» تیتر گزارش گسترده روزنامه «اعتماد» درباره تصمیم کنگره خلق چین است که در بخش هایی از آن می خوانیم: فقط دو نفر نه گفتند و سه نفر نظر ممتنع داشتند، ٢٩۵٨ نماینده دیگر کنگره ملی خلق چین، با حذف محدودیت دو دوره‌ای ریاست‌جمهوری از قانون اساسی موافقت کردند. چهار دهه بعد از مرگ بنیانگذار چین کمونیست، مائه زدونگ، بار دیگر چین شاهد رهبری است که قصد دارد تا لحظه مرگش تمام قدرت را در اختیار داشته‌باشد.
هر چند رسانه‌های رسمی چین حذف محدودیت دوره‌های ریاست‌جمهوری را که از ۵ ماه پیش در کنگره ملی حزب کمونیست چین مطرح و دیروز در جلسه کنگره ملی خلق چین تایید شد، لزوما به معنای مادام‌العمر شدن ریاست‌جمهوری و رهبری شی جین‌پینگ نمی‌دانند، اما مشخص است که رییس‌جمهور جدید چین، به این زودی‌ها علاقه‌ای برای کنار گذاشتن قدرت ندارد.
اعتماد در یادداشتی در صفحه نخست خود درباره تصمیم کنگره خلق چین آورد: اقدام اخیر شی‌جین ‌پینگ در تغییر قانون اساسی چین و مهر تایید کنگره ملی خلق بر آن، برای بسیاری شگفت‌آور بود، اما این اقدام در متن تاریخ حکمرانی حزب کمونیست چین و متن بزرگ‌تر «تاریخ دولت» در چین چندان تعجب‌برانگیز نیست. در هفتاد سالی که از حکمرانی کمونیست‌ها بر چین می‌گذرد تنها ۲۰ سال آن، رهبری شورایی- موقتی بوده است.
مائو تا زمانی که الزامات فیزیولوژیک اجازه می‌داد بر چین حکم راند. دنگ به عنوان دیگر رهبری که چین امروز را بیش از همه مرهون رهبری‌های خردمندانه او می‌دانند نیز تا زمانی که تاب و توانی داشت همچنان بر این سرزمین پر رمز و راز حکم راند. اقدام شی‌جین‌پینگ و مهر تایید کنگره بر آن را می‌توان نوعی «بازگشت به آینده» محسوب کرد، بازگشت به آینده‌ای از منظر تاریخ حزب و تاریخ چین چندان شگفت‌آور نیست. البته جامعه‌ای که شی بر آن حکم می‌راند با جامعه روستایی دوره مائو و در حال شهری شدن دوره دنگ تفاوت‌های کلیدی دارد و همین تفاوت‌ها می‌تواند چالش‌های سهمگینی در مسیر حکمرانی شی ایجاد کند.
در روزنامه «آرمان» می خوانیم: حامیان حزب حاکم خلق چین معتقدند که تصمیم کنگره خلق از حمایت عمومی برخوردار است و تاکید دارند که چین خوش شانس است که رهبری با ظرفیت‌های شی جین‌پینگ دارد. شی جین‌پینگ، دومین دور ریاست خود به‌عنوان رئیس حزب حاکم را از ماه اکتبر گذشته آغاز کرد. محدودیت دو دوره برای ریاست‌جمهوری پس از مرگ مائو در سال ۱۹۷۶ توسط دنگ شیائوپینگ به قانون اساسی چین اضافه شد که معتقد بود حکومت تک نفری و بر‌اساس شخصیت و طرز فکر یک نفر خطرناک است و به جای آن باید بر رهبری جمعی تاکید کرد.
دولت چین اعلام کرده حذف محدودیت دو دوره امری است که می‌تواند اقتدار حزب حاکم را با حضور شی جین‌پینگ در مرکزیت آن، حفظ کند. با این حال روزنامه «خلق»، ارگان حزب کمونیست چین نوشته این امر به معنی ریاست‌جمهوری مادام‌العمر نیست.
«شرق» دیگر روزنامه ای بود که به موضوع مادام العمری ریاست جمهوری در چین پرداخته و نوشته است: وقتی دنگ شیائو پینگ، معمار چین جدید، در اوایل دهه ۸۰ محدودیت دو دوره ریاست‌جمهوری را به قانون اساسی چین اضافه کرد، فکر نمی‌کرد چهار دهه بعد چین دوباره به دوران قبل از او عقب‌گرد کند. او حکومت تک‌نفری و مبتنی بر کیش شخصیت را برای چین خطرناک می‌دانست. با‌این‌حال، روز گذشته کنگره ملی این کشور با برداشته‌شدن محدودیت دو دوره متوالی ریاست‌جمهوری موافقت کرد؛ امری که زمینه را برای حضور هرچه طولانی‌تر شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری کنونی این کشور، در قدرت فراهم می‌کند.
از نظر برخی تحلیلگران، برداشته‌شدن این محدودیت حتی می‌تواند به معنای مادام‌العمرشدن ریاست‌جمهوری شی باشد؛ مسئله‌ای که باعث شد این اقدام از سوی رسانه‌های بین‌المللی با انتقاد همراه شود؛ اما به نظر در عرصه سیاسی چین، در بر پاشنه دیگری می‌چرخد؛ زیرا از حدود دوهزارو ۹۰۰ نماینده‌ای که روز گذشته در این رأی‌گیری شرکت داشتند، تنها دو نفر به برداشته‌شدن این محدودیت رأی مخالف داده‌اند. با این اوصاف، به نظر شی جین‌پینگ حالا جا پای مائو تسه تونگ می‌گذارد که علاقه‌ای وافر به متمرکزکردن قدرت در دستان خود داشت.
«تحقق چین بزرگ یا بازگشت به دوران سیاه مائو» عنوان گزارش روزنامه «شهروند» است که در بخش هایی از آن می خوانیم: شی جی پینگ، رئیس‌جمهوری چین، بر اساس تصمیم کنگره خلق چین موفق به لغو محدودیت زمانی دوره ریاست‌جمهوری کشورش شد؛ او به این ترتیب می‌تواند تا پایان عمرش در این سمت باقی بماند. اتفاقی که مخالفان از آن به‌ عنوان یک کودتای نرم سیاسی یاد می‌کنند.
تمرکز قدرت در دست شی جی پینگ از زمان زمامداری «مائو» بی‌سابقه است. ‌سال ۱۹۸۲ دنگ ژیائوپینگ با عزیمت از هرج‌و‌مرج ناشی از زمامداری مائو به تغییر قانون اساسی جمهوری خلق چین اقدام کرد. محدود‌کردن دوره‌ زمامداری یک رئیس‌جمهوری با این هدف پیش‌بینی شده بود که مانع از شکل‌گیری حکومت دیکتاتوری مادام‌العمر در این کشور شود. از میان نزدیک به ٣هزار اعضای کنگره خلق چین، همگی، به جز ۵ نفر که ٣ نفر آنها غایب بودند و ٢ نفر رأی مخالف دادند، به لغو محدودیت دوره زمامداری رئیس‌جمهوری چین رأی مثبت دادند.
در روزنامه «قانون» زیر تیتر « گارانتی مادام‌العمر چینی!» می خوانیم: خبر آنقدر عجیب و غریب بود که بیشتر به شوخی ۱۳ یا همان دروغ آوریل می ماند؛ مگر می شود در عصر دموکراسی، این چنین حرکتی صورت بگیرد! اما این خبر دروغ نبود و جدی جدی با اصلاح قانون اساسی، مقام ریاست جمهوری در چین مادام العمر شد! شاید در روز اخیر هر کسی در هر جای دنیا این خبر را شنیده، ابتدا آن را باور نکرده و پس از دیدن شواهد و مدارک ، از این حرکت چینی ها شوکه شده است. خبر که به گوش ترامپ، رییس جمهور آمریکا رسید، او نیز بدش نیامد از این حرکت استقبال کند اما همین دیروز، یکشنبه، مجبور شد بگوید که شوخی کرده است.
به هر حال، شی جین پینگ، رییس جمهور فعلی سرزمین اژدها تا لحظه ای که نفس بکشد، رهبر چین باقی خواهد ماند! دستکاری قانون اساسی برای شخص او که یکی از محبوب ترین رهبران کشور کمونیستی چین است، شاید برای همیشه تاریخ مخفی باقی بماند اما بی‌شک مسیر تاریخ را عوض نخواهد کرد. صحبت های مذبحانه و ساختار‌شکنانه نیکولا سارکوزی، رییس جمهور اسبق فرانسه در امارات را به یاد می آورم که درست همزمان با خبر مادام العمر شدن ریاست جمهوری در چین، رسانه ای شد. سارکوزی گفته بود که دموکراسی، رهبران بزرگ دنیا مثل پوتین، شاهزاده محمد بن سلمان و … را نابود می کند!
روزنامه «تجارت» دیگر رسانه ای است که به موضوع تصمیم کنگره خلق چین در مادام العمری رییس جمهوری این کشور پرداخته و آورده است: شی جین پینگ در شش سال اخیر ریاست جمهوری خود فضای سیاسی این کشور را تغییر داده است از اصلاحات اقتصادی سختگیری در جذب سرمایه گذاران خارجی، مبارزه با فساد، خروج سرمایه‌ها تلاش برای تبدیل شدن به مدافع جهانی سازی و گسترش حضور اقتصادی چین در دیگر قاره‌ها گرفته تا سرکوب‌های گسترده و برخورد با مخالفان هم حزبی.
ادامه دوران ریاست جمهوری شی جینپینگ می‌تواند چهره رقابتی در سیاست و اقتصاد بین الملل را تغییر دهد.این اصلاحیه با ۲۹۵۸ رای موافق دو رای مخالف و سه غایب در کنگره حدودا سه هزار عضوی به تصویب رسید. شی جینپینگ اولین فردی بود که رای خود را درون صندوق انداخت. پیشتر خبرگزاری دولتی چین گزارش داد که لغو محدودیت دوران معاون ریاست جمهوری هم از دیگر پیشنهادهای مربوط به تغییر قانون اساسی است.
روزنامه «مردم سالاری» نوشت: «شی ژین پینگ» پا جای پای «مائو» گذاشته است. کنگره خلق چین به افزایش دوره ریاست جمهوری رای‌ داده است. وی می‌تواند تا آخر عمر با خیالی آسوده نبض پکن و کل چین را در دست داشته باشد. البته مخالفان از کودتای نرم و خزنده شی جین پینگ سخن می‌گویند. امپراتورشی برای تحکیم اقتدار برای مدتی نیازمند ایجاد آرامش در خاوردور است.
چرخش عجیب «کیم جونگ اون» در مقابل آمریکا، اقدامی‌خودسرانه در پیونگ یانگ نبوده است. قطعا مشورت‌هایی بین مسکو و پکن برای بازی با «دونالدترامپ» انجام گرفته است. این که برخی در واشنگتن خودشان را به آسمان و زمین می‌کوبند نشان می‌دهد که حکومت ایالات‌متحده نگران آینده است. رئیس‌جمهوری مادام العمر چین که در دریای چین جنوبی و در مجمع الجزایر «اسپراتلی» دست به توسعه ارضی زده است قطعا در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. خوب یا بد؛ آینده تحولات خاوردور در دست امپراتور شی خواهد بود.

**خداحافظی با تریبون نماز جمعه
روز گذشته آیت الله «احمد جنتی» در نامه ای خطاب به رهبر انقلاب درخواست کناره گیری از امامت نمازجمعه تهران را ارائه کرد و رهبری نیز با این موضوع موافقت کردند. این کناره گیری آیت الله جنتی پس از ۲۶ سال از خطیبی نماز جمعه تهران در روزنامه های امروز بازتاب یافت.
روزنامه شرق درباره کناره گیری آیت الله جنتی از امامت نماز جمعه تهران زیر عنوان «نخستین بازنشستگی احمد جنتی» نوشت: از سال ۸۴ تاکنون چند بار خواستار کناره‌گیری از امامت جمعه تهران شده بود. میسر نشد تا ۱۲ سال بعد که مقام معظم رهبری با رفتن او موافقت کرد. به‌این‌ترتیب این نخستین بازنشستگی احمد جنتی درست ۱۶ روز بعد از تولد ۹۱سالگی اوست.
در شماره امروز روزنامه «همدلی» می خوانیم: سال ۹۰ بود که اولین بار خبر درخواست احمد جنتی برای بازنشستگی از امامت جمعه موقت تهران اعلام شد. اما این درخواست به دلایل مختلف به تعویق افتاد و سال ۹۳ نیز دوباره در نامه‌ای دیگر از جانب او به رهبر انقلاب این در خواست تکرار شد. اما گویا اجابت نشد. احمد جنتی از ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ دیگر در نماز جمعه حاضر نشد و نزدیکانش علت را کسالت‌های جسمی عنوان کردند.
همه این رخدادها در کنار هم احتمال پایان امامت جمعه آیت‌الله جنتی را افزایش داد تا آنکه رهبر انقلاب دیروز ۲۰ اسفند ماه ۹۶ با این درخواست موافق کردند. جنتی در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به ۲۵ سال توفیق خدمت در سنگر امامت جمعه تهران و با تشکر از اعتماد و عنایات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در طول این مدت، درخواست کناره‌گیری از امامت جمعه تهران را مطرح کرده بود که مقام معظم رهبری با این درخواست موافقت و جنتی را از این وظیفه خطیر معاف کردند.
روزنامه «آرمان» با اشاره به کناره گیری آیت الله جنتی از امامت جمعه تهران آورد: غیبت هرازگاهی آیت‌ا… احمد جنتی در نمازجمعه و اظهارات او در سال ٩٣ مبنی بر درخواست از مقام‌ معظم رهبری برای برداشتن بار نمازجمعه از دوش وی درکنار انتصاب ابوترابی‌فرد، نشان می‌داد که احتمالا تغییراتی در نمازجمعه تهران به وجود خواهد آمد.
با توجه به اینکه آیت‌ا…‌جنتی دبیری شورای نگهبان و ریاست مجلس خبرگان رهبری و مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی و برخی دیگر سمت‌ها را به‌عهده داشته، چنین درخواستی چندان دور از ذهن نمی‌توانست باشد. روز گذشته اخباری مبنی بر موافقت مقام معظم رهبری با این درخواست اعلام شد. آیت‌ا… جنتی در ١۴ فروردین ٧١ با حکم مقام معظم رهبری به امامت جمعه تهران منصوب شده بود.
این روزنامه در یادداشتی به قلم «سیدرضا اکرمی» عضو جامعه روحانیت نوشت: چندی است که برخی امامان جمعه در تهران و برخی مراکز استان‌ها به دلایل مختلف از جمله کهولت سن از این سمت کناره‌گیری می‌کنند. اینکه شخصی به دلیل سن و سابقه و… از امامت جمعه اعلام کناره‌گیری کند، امری طبیعی بوده و چندان مساله جدیدی نیست.
در این راستا برای تقویت نمازجمعه افرادی جایگزین امامان جمعه سابق می‌شوند که البته این تقویت جدای از تغییر یا جایگزینی شخص امام‌جمعه به عوامل مختلفی بستگی دارد. نخست اینکه سخنان، خطبه‌ها، تحلیل‌ها و امام‌جمعه باید مقبول بوده و شخص امام‌جمعه باید در تحلیل‌های خود و خطبه‌هایی که می‌خواند جاذبه داشته باشد.
یکی دیگر از راه‌های تقویت نمازجمعه این است که خطبا باید سخنان جدید از تریبون نمازجمعه بیان کنند تا مردم برای شنیدن مطالب جدید به نمازجمعه بیایند. نکته دیگر اینکه تبلیغات دیگران مثل سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات، جامعه وعاظ، جامعه مبلغان و ائمه جماعات باید هم خود در نمازجمعه شرکت کرده و مردم را نیز به شرکت در این فریضه عبادی سیاسی دعوت کنند.
روزنامه «ابتکار» نوشت: رهبر انقلاب روز گذشته با کناره‌گیری آیت‌الله احمد جنتی از امامت جمعه تهران موافقت کردند. جنتی در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به ۲۵ سال توفیق خدمت در سنگر امامت جمعه تهران و با تشکر از اعتماد و عنایات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در طول این مدت، درخواست کناره‌گیری از امامت جمعه تهران را مطرح کرده بود که مقام معظم رهبری با این درخواست موافقت کردند و جنتی را از این وظیفه خطیر معاف.
با همه این تفاسیر رئیس سالخورده مجلس خبرگان رهبری در یک دهه گذشته بارها و بارها اظهار نظرهایی را مطرح کرده است که با واکنش‌های متعددی مواجه شده است و بی‌راه نیست بگوییم که از آغاز دولت نهم، حضورش در عرصه سیاست رنگ و بوی عجیبی گرفت. او که از طرفداران جدی محمود احمدی‌نژاد بود و از همفکران مصباح یزدی با تمام توان به حمایت از دولت می‌پرداخت و بخش هایی از سخنرانی‌های خود در نماز جمعه را به آن اختصاص می‌داد.
در روزنامه تجارت هم می خوانیم: رهبر معظم انقلاب اسلامی‌با کناره گیری آیت ا… احمد جنتی از امامت جمعه تهران موافقت کردند. او در سال ۱۳۰۵ در اصفهان به دنیا آمد اکنون عضو فقها و دبیر شورای نگهبان، رئیس مجلس خبرگان رهبری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و امام جمعه موقت تهران است. جنتی از دوره اول شورای نگهبان در سال ۱۳۵۹ به‌عنوان عضو فقهای این نهاد منصوب شد و از سال ۱۳۷۱ دبیری شورا را برعهده داشته‌است.
وی از ۱۳۶۰ دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی‌و از بدو تأسیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در سال ۱۳۷۲، رئیس این ستاد است. احمد جنتی در ١۴ فروردین ٧١ با حکم رهبر انقلاب به امامت جمعه تهران منصوب شد. او نخستین فردی بود که با حکم رهبری به این سمت منصوب شد. جنتی در سال‌های اخیر حضور کمرنگی در تریبون نماز جمعه داشت، به نحوی که آخرین حضورش در نماز جمعه به ١٩ شهریور سال ٩۵ باز می‌گردد.

**پژوهشم**۹۴۰۲**۳۰۵۰ **
ایرنا پژوهش، کانالی برای انعکاس تازه ترین تحلیل ها، گزارش ها و پژوهش های خبری ایران وجهان، با ما https://t.me/Irnaresearchهمراه شوید.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد