تاریخ انتشار : یکشنبه 13 اسفند 1396 - 12:51
کد خبر : 25205

کسانی که حجاب را اجباری نمی‌دانند، یا بی‌سوادند یا مغرض

کسانی که حجاب را اجباری نمی‌دانند، یا بی‌سوادند یا مغرض

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، حجت الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی در آخرین جلسه کانون مداحان و شعرای آیینی استان در سال ۹۶ که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، با اشاره به مطرح شدن بحث لزوم حجاب در جامعه، گفت:

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، حجت الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی در آخرین جلسه کانون مداحان و شعرای آیینی استان در سال ۹۶ که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، با اشاره به مطرح شدن بحث لزوم حجاب در جامعه، گفت: کسانی که حجاب را در کشور اجباری نمی‌دانند یا سواد لازم را ندارند یا با افراد مغرضی هستند.

وی افزود: هر فرد برای حضور در یک جمع باید به ضوابط و شرایط آن جمع پایبند باشد و این پایبندی مصداق آیه «لااکراه فی دین» نیست.

حسینی کوهستانی افزود: مداحان در ایام ولادت حضرت زهرا(س) با استفاده از منابر علاوه به بهره‌گیری از آیات و روایات از سوره‌های با مفهوم در خصوص حجاب، کرامت زن و غیره بهره گیرند. بدحجابی و بی‌حجابی، یک عمل فردی است که تنها مربوط به خود فرد نیست و اثرات مخرب بسیاری را در جامعه به همراه دارد.

وی با بیان این که هدف از تشکیل نظام اسلامی مشخص است، گفت: حضرت علی(ع) می‌فرماید”من آمده‌ام تا عدالت و حق را در جامعه پیاده کنم.”

حسینی افزود: قطعاً طبق فرموده اولین امام شیعیان، حکومتی که نتواند عدالت و حق را در جامعه پیدا کند، ارزشش از کفش کهنه حضرت علی(ع) هم کمتر است. طبق آموزه‌های اسلامی تنها تشکیل نظام اسلامی هدف نیست. هدف باید پیاده کردن دستورات دینی در جامعه باشد.

شریف حسینی کوهستانی با بیان این که در تأسیس هر مجموعه‌ای اهدافی تعریف شده است، گفت: تأسیس کانون مداحان و شعرای آیینی با اهدافی صورت گرفته که شناسایی و ساماندهی مداحان مقدمه آن است. توجه به مباحث آموزشی و تغذیه فکری مداحان و شعرای آیینی از دیگر اهداف مهم و مورد توجه کانون مداحان و شعرای آیینی است.

وی بر لزوم توجه مداحان و شعرای آیینی به میاحث روز تاکید و اظهار کرد: مداحان باید در منابر با ظرافت خاصی پاسخگوی شبهات مطرح شده در جامعه باشند.
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد