تاریخ انتشار : جمعه 11 اسفند 1396 - 12:36
کد خبر : 25110

مسئولان فساد اقتصادی را از خود و اطرافیانشان دور کنند

مسئولان فساد اقتصادی را از خود و اطرافیانشان دور کنند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رفسنجان اظهار داشت: در جامعه دینی و اسلامی ما باید فرهنگ ارزشی غالب باشد. باید کاملاً مشاهده شود مثلا در مواقع نماز باید مساجد باید شلوغ شوند. انسان باید

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رفسنجان اظهار داشت: در جامعه دینی و اسلامی ما باید فرهنگ ارزشی غالب باشد. باید کاملاً مشاهده شود مثلا در مواقع نماز باید مساجد باید شلوغ شوند. انسان باید از حضور در جلسات لهو و لعب که حرام خدا در آن انجام می شود خودداری کند.

وی افزود: در وقت نماز باید ازدحام جمعیت به سمت مساجد باشد، یکی از فرهنگ‌های خوب، شلوغ کردن و پرکردن جماعت‌ها در مساجد است تا اینکه مساجد صبح، ظهر و مغرب شلوغ باشد و خالی بودن مساجد برای شهری مانند رفسنجان زننده است.

امام جمعه رفسنجان در ادامه گفت: روز گذشته برخی بانوان برای دیدن بازی سرخابی‌ها در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کرده بودند مگر اسلام مجاز می‌داند زن در هر محیطی حاضر شود و هر کاری در ملاعام انجام دهد، محدوده اختیارات و عملکرد زنان در نامه ۳۱ نهج‌البلاغه آمده است.

رمضانی‌پور افزود: باید حد و مرز قائل شویم و اجازه ندهیم گناه در جامعه علنی شود و به حد اعلی برسد، چرا که گناه همه را با هم می‌سوزاند.

وی با تسلیت رحلت ام‌البنین که در سال ۶۴ هجری قمری به وقوع پیوست و با گرامیداشت روز تکریم مادران و همسران شهدا، یادآور شد: ام البنین وارها در جامعه داریم همسران و فرزندان شهید و مادران شهید هستند که همه چیز را به جان خریدند و صبح و شام به یاد فرزند شهیدشان می گذرانند.

وی با گرامیداشت سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: خداوند اراده کرده بود تا افرادی مثل امام (ره) در رأس مملکت باشند تا توجه به محرومین شود لذا کمیته امداد، بهزیستی و خیریه ها باید از سوی شما مردم توجه شود.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به سخن امام راحل (ره)، بیان داشت: ایشان از روزی که مسئولان به محرومان پشت کرده و به اغنیا روی آورند هشدار داده بودند، امیدواریم برخی مسئولان خود را از ویژه خورها فاصله دهند. بعضی از اغنیا نباید در دولت جایی داشته باشند و بیشتر از فقرا و محرومان تحویل گرفته شوند.

رمضانی‌پور با اشاره به روحیه خیرخواهی مردم رفسنجان، تصریح کرد: خداوند ۱۰ برابر آن را در دنیا می دهد کمک های شما قطره است که دریا می شود و کارایی دارد به عنوان مثال خیریه کوثر رفسنجان سالانه دو بازارچه راه اندازی می کند و صددر صد سود حاصل از آن برای تهیه جهازیه فرزندان محروم جامعه صرف می شود.

وی با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری، تأکید کرد: در هفته احسان و نیکوکاری جشن نیکوکاری به صورت گسترده در محلات مساجد، آموزش و پرورش برپا می شود که به این موضوع توجه داشته باشید.

وی با اشاره به تاکید رهبری بر تحقق اقتصادی مقاومتی اظهار داشت: شایسته است مسئولان و مدعیان اقتصادی اول فساد اقتصادی را ازخود و اطرافیان دور سازند با مردم صادق باشید از امید بیجا دادن پرهیز کنیم تا مردم به ما بدبین نشوند.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه کارگران قشر زحمت کشی هستند که آبروداری می کنند، ابراز کرد: کارگران در دو جبهه می‌جنگند، هم در جبهه کار که آبروی کارفرما را حفظ می‌کنند و هم در جبهه خانواده و باید حق این کارگران پرداخته شود.

رمضانی پور همچنین به آغاز ثبت نام حوزه های علمیه برادران در سراسر کشور از فردا به صورت مجازی و حضوری اشاره و بیان کرد: در رفسنجان سه حوزه علمیه سفیران هدایت، امام حسن و مدرسه امام ظرفیت های بالایی دارند و حوزه های علمیه خواهران نیز تا پایان اسفندماه فرصت ثبت نام است؛ بیش از دو هزار طلبه نیازمند هستیم در شهرستان که مبلغ شوند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد