تاریخ انتشار : دوشنبه 7 اسفند 1396 - 7:33
کد خبر : 24891

سی‌وششمین مسابقات سراسری قرآن سپاه آغاز می‌شود

سی‌وششمین مسابقات سراسری قرآن سپاه آغاز می‌شود

سرهنگ کیانوش امانی، مدیر قرآن، ‌عترت و نماز سپاه، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به آغاز سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت سپاه از روز هشتم اسفندماه، گفت: این مسابقات به مدت دو روز ادامه دارد و روز دهم اسفندماه نیز پایان خواهد یافت.وی با اشاره به اینکه این مسابقات مرحله

آغاز سی و ششمین مسابقات سراسری قرآن کل نیروهای سپاه

سرهنگ کیانوش امانی، مدیر قرآن، ‌عترت و نماز سپاه، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به آغاز سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت سپاه از روز هشتم اسفندماه، گفت: این مسابقات به مدت دو روز ادامه دارد و روز دهم اسفندماه نیز پایان خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه این مسابقات مرحله نهایی مسابقات قرآن سپاه است، گفت: تا پیش از این دو مرحله این رقابت‌ها برگزار شده که شامل آزمون مقدماتی و مرحله نیمه‌نهایی بوده است.
امانی تصریح کرد: در این مسابقات، شرکت‌کنندگان و برگزیدگانی از سراسر رده‌های سپاه که شامل ۵۸۳ نفر هستند، حضور دارند که شامل آقایان پایور و سربازان وظیفه هستند.
مدیر قرآن، ‌عترت و نماز سپاه، افزود: صبح روز هشتم اسفندماه، شاهد برپایی مراسم افتتاحیه هستیم و مراسم اختتامیه نیز صبح روز ۱۰ اسفندماه در سالن ولایت ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار می‌شود. در این مسابقت مراسم ویژه‌ای برای اختتامیه در نظر گرفته شده است که با حضور میهمانان از مسئولان کشوری و لشگری برگزار می‌شود. مراسم افتتاحیه شامل تلاوت «وحید خزایی»، نفر اول مسابقات در سال گذشته، خیرمقدم دبیر مسابقات و بیان نکات آیین‌نامه‌ای رقابت‌ها خواهد بود.
امانی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به داوری ۱۹ داور بین‌المللی و ممتاز در این مسابقات، گفت: از بین این تعداد داور، ۱۲ داور کشوری و بین‌المللی و هفت داور ممتاز درون‌سازمانی هستند.
وی بیان کرد: یکی از رویکردهای سپاه این است که از ظرفیت نیروهای ممتاز خود با عنوان «فرهنگ‌یاران ممتاز قرآنی» استفاده لازم را در برگزاری مراحل مختلف مسابقات داشته باشد، لذا امسال هفت داور را به عنوان یکی از رویکردهای مهم در کنار داوران بین‌المللی قرار داده است تا هم تجربیات به خوبی منتقل شود و هم از ظرفیت خود سپاهیان استفاده شود.
مدیر قرآن، ‌عترت و نماز سپاه، با اشاره به اینکه این مسابقات تنها در بخش آقایان است و بخش بانوان آن، بهمن‌ماه امسال در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: این مسابقات در رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل قرآن، اذان، مفاهیم سطح یک (ویژه افراد دیپلم و زیر دیپلم) و مفاهیم سطح دو (ویژه افراد فوق دیپلم و بالاتر) برگزار می‌شود.
امانی همچنین به حضور برگزیدگان مسابقات سراسری قرآن سپاه در مسابقات قرآن نیروهای مسلح کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مسابقات قرآن نیروهای مسلح هر دو سال یکبار برگزار می‌شود و امسال نیز این مسابقات برگزار شده است، بنابر این در سال ۹۷ شاهد برگزاری مسابقات قرآن نیروهای مسلح نخواهیم بود.
وی افزود: مسابقات قرآن نیروهای مسلح کشور سال ۹۸ برگزار می‌شود و لذا برگزیدگان مسابقات قرآن امسال و سال آینده کل نیروهای سپاه، به اردوی انتخابی دعوت می‌شوند تا در این اردو نفرات برگزیده برای حضور در مسابقات قرآن نیروهای مسلح در سال ۹۸ مشخص شوند.
مدیر قرآن، ‌عترت و نماز سپاه در پایان در مورد داوران این مسابقات نیز بیان کرد: از جمله داوران شناخته شده‌ای که در این مسابقات حضور دارند می‌توان به مهدی قره‌شیخلو، محمدحسین سعیدیان، بهروز یاریگل، علی‌اکبر ملکشاهی، محمد بنیادی، امیر آقایی، سیدرضا میرموسایی و … اشاره کرد.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد