تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1396 - 21:09
کد خبر : 24144

استقبال اصلاح‌طلبان از ابوترابی قبل و بعد از نماز جمعه+ تصاویر

استقبال اصلاح‌طلبان از ابوترابی قبل و بعد از نماز جمعه+ تصاویر

گروه سیاسی جهان نیوز: انتصاب حجه الاسلام ابوترابی به امامت موقت جمعه تهران با استقبال بسیار گسترده اصلاح طلبان و اعتدالیون مواجه شد. آنها نه تنها از ابوترابی استقبال کردند بلکه درباره ویژگی ها شخصیتی او و نوع نماز جمعه اش نیز سخن گفتند. اصلاح طلبان ابوترابی فرد معتدل، آرام، اخلاق مدار، متین، حق طلب،

گروه سیاسی جهان نیوز: انتصاب حجه الاسلام ابوترابی به امامت موقت جمعه تهران با استقبال بسیار گسترده اصلاح طلبان و اعتدالیون مواجه شد. آنها نه تنها از ابوترابی استقبال کردند بلکه درباره ویژگی ها شخصیتی او و نوع نماز جمعه اش نیز سخن گفتند. اصلاح طلبان ابوترابی فرد معتدل، آرام، اخلاق مدار، متین، حق طلب، پاکدست، فرهیخته و… معرفی کردند. این تعریف و تمجیدها بگونه ای بود که برخی از حضور کم سابقه برخی چهره های اصلاح طلب در نماز جمعه نیز سخن گفتند!
 
  به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از جهان نیوز، علی شکوری‌راد،دبیر کل حزب اتحاد ملت در واکنش به خبر دستور مقام معظم رهبری در ارتباط با اقامه نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت‌الاسلام  ابوترابی‌فرد در توییتر خود نوشت: "حجه الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن‌ابوترابی‌فرد یک اصولگرای آرام، معتدل و اخلاق مدار است. اگر به او باشد جانب انصاف را نگاه می دارد و اگر حقی را بشناسد آن را پاس می دارد. از او نسبت به بزرگان و محترمین در بین مردم، بی ادبی و بی احترامی ندیده و نشنیده ام."
 
  حسام‌الدین آشنا رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری با انتشار پستی در توییتر خود نوشت: "اگر تهران باشم؛ این هفته به نماز جمعه خواهم رفت. ان شاءالله."
 
  محمود صادقی از نمایندگان عضو فراکسیون امید نیز در توییتر خود انتصاب آقای ابوترابی را خبری امیدوارکننده و مسرت بخش توصیف کرد.
 
  اما کار به جایی رسید که عطاالله مهاجرانی از وزرای فراری دولت اصلاحات نیز طی توییتی نوشت: "انتخاب ابوترابی فرد، به نمازگزاران جمعه تهران فرصت می‌دهد تا نفسی تازه کنند. امام جمعه ای که آرام و متین حرف می زند، و توی صورت کسی چنگ نمی اندازد، جیغ نمی زند، سیاست باز نیست، غنیمت است!

کمال الدین پیرموذن اصلاح‌طلب دیگری بود که دیروز چنین به ابوترابی فرد تبریک گفت: «تبریک صمیمانه انتصاب برادر حق طلب، پاکدست و فرهیخته‌ام حاج آقا ابوترابی به‌عنوان امام جمعه موقت تهران بزرگ که در دفاع از برجام و پیگیری تایید صلاحیت اینجانب نقش اساسی داشتند.»

در همین حال این تنها چهره های سیاسی اصلاح طلب نبودند که از آمدن ابوترابی استقبال کردند، بلکه رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب نیز آمدن ابوترابی را مطلوب دانستند.
 
  روزنامه اصلاح طلب اعتماد تیتر اصلی خود را به انتصاب ابوترابی اختصاص داد و از او به عنوان "خطیب اعتدال" نام برد.
 در همین حال روزنامه های دیگر اصلاح طلب نیز انتصاب ابوترابی را مفید دانسته و برای آن گزارش ویژه رفتند.
 
آفتاب یزد با تیتر "روحانی منصف" از آمدن ابوترابی به نماز جمعه استقبال کرد.


روزنامه آرمان نیز طی گزارشی به استقبال اصلاح طلبان از ابوترابی پرداخته است
  *تمجید از ابوترابی در حد حرف باقی ماند و یک روزه تمام شد!
اما یک روز پس از اولین خطبه‌  نماز جمعه ابوترابی، رسانه‌های اصلاح طلب نه تنها در صفحه یک خبری از نماز جمعه‌اش نوشتند‌ ‌بلکه اکثریت آنها حتی یک خبر معمولی نیز از نماز جمعه ابوترابی منتشر نکردند. این در حالی بود که چهره های اصلاح طلب که خود قبل از رسانه هایشان پیشقدم برای استقبال از ابوترابی شده بودند، نیز پس از اولین خطبه نماز جمعه او، با سکوت از کنار محتوای و خبر آن گذشتند.

پیش‌تر مدیر مسئول روزنامه جوان قبل از برگزاری این نماز جمعه در مطلبی با اشاره به اینکه اگر تعریف و تمجیدها راست باشد باید تعداد نمازگزاران جمعه در تهران دوبرابر شود، نوشته بود که «واقعیت این است که هیچ اتفاقی نخواهد افتاد، همانگونه که حسرت مسجد را دارند حسرت نماز جمعه نیز پابرجا خواهد بود. ابوترابی برایشان حکم ناطق نوری را دارد که آدم خوبی است و هر روز عکس یک روزنامه‌شان می‌شود اما برای جناح خودش خوب است نه برای ما. ما فقط تعریفش را می‌کنیم و توصیه می‌کنیم رقیب از ایشان استفاده کند اما در هیچ یک از جلسات ما دعوت نخواهد شد. اگر ابوترابی نماز جمعه اختصاصی برای این جماعت برگزار کند پشت سرش مانند نماز جماعت مسلم در کوفه خواهد بود. تردید نکنید. این انتصاب هوشمندانه بود. »

*تصاویر استقبال اصلاح طلبان یک روز پس از اولین خطبه های ابوترابی در نماز جمعه تهران!
 


 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد