تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 بهمن 1396 - 10:56
کد خبر : 23930

مسئولان اجرایی شهرستان را جهت ارائه گزارش عملکرد دعوت نماید/ بسیج دانشجویی آماده ارائه برنامه است

مسئولان اجرایی شهرستان را جهت ارائه گزارش عملکرد دعوت نماید/ بسیج دانشجویی آماده ارائه برنامه است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در پی سخنان اخیر امام جمعه کازرون مبنی بر ارائه پیشنهاد برای «افزودن کیفیت، شکوفایی و تاثیرگذاری بیشتر نمازجمعه» شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی این شهرستان با صدور نامه ای، ضمن تقدیر از این رویکرد امام

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در پی سخنان اخیر امام جمعه کازرون مبنی بر ارائه پیشنهاد برای «افزودن کیفیت، شکوفایی و تاثیرگذاری بیشتر نمازجمعه» شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی این شهرستان با صدور نامه ای، ضمن تقدیر از این رویکرد امام جمعه از وی خواسته از مدیران و مسئولان اجرایی شهرستان جهت ارائه گزارش عملکرد خود و برپایی میز خدمت و دعوت نماید.

متن این نامه بدین شرح است:
محضر امام جمعه محترم کازرون
حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا خرسند
سلام علیکم؛
با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و با احترام، پیرو سخنان اخیر جنابتان مبنی بر ارائه پیشنهاد برای «افزودن کیفیت، شکوفایی و تأثیرگذاری بیشتر نماز جمعه» – که کاری بس شایسته است و جای تقدیر دارد و امید است سایر مسئولان شهرستان نیز برای افزودین کیفیت خدمت رسانی خود از نظر اقشار مختلف مردم استفاده نمایند-، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان کازرون در این خصوص نقطه نظرات خود را به استحضار می رساند.
نیک می دانید نماز جمعه پایگاه سیاسی اخلاقی نظام اسلامی محسوب می شود و در این خصوص امام رضا (ع) درباره اهمیت خطبه های نماز جمعه فرموند: «انگیزه خواندن خطبه در نماز جمعه آن است که: چون جمعه روز حضور عمومی است، اسلام خواسته تا نماینده دولت اسلامی وسیله ای یا تریبونی داشته باشد برای موعظه مردم و تشویق آنان به اجرای قوانین و اطاعت از دستورات الهی و پرهیز از نافرمانی، قانون شکنی، و معصیت و همچنین بتواند از این طریق مردم را در جریان برنامه ها و تصمیمات متخذه مربوط به دین و دنیای آنان قرار دهد و از آنچه در جهان می گذرد- و به نحوی با حیات مسلمین ارتباط دارد – و از حوادث و پیش آمدهایی که ضرر یا منفعتی- تاثیر مثبت یا منفی- برای آنها دارد آنان را مطلع نماید». (وسائل الشیعه /ج ۵/ ص ۴۰)
امروز شاهدیم که ائمه نماز جمعه مسئولیت اجرایی در جامعه ندارند، چرا که در صدر اسلام تریبون نماز جمعه توسط افرادی اداره می شد که هم مرجعیت سیاسی واجرایی وهم مرجعیت معنوی جامعه را برعهده داشتند اما امروزه این دو نقش از هم تفکیک شده و لذا تریبون های نماز جمعه به محلی برای بیان موعضه تبدیل شده که گاهی انتقاداتی به برخی مسائل جاری جامعه آن هم نه از طرف کسی که دستی بر آتش دارد، بلکه شخصی که از بیرون گود به مسئله نگاه می کند و برخی نقطه نظرات را بیان می کند که این مسئله باعث شده از تأثیر اجتماعی این تریبون ها کاسته و لذا مردم تمایل چندانی برای حضور در نماز جمعه نداشته و کسانی هم که شرکت می کنند بیشتر به جهت بهره بردن از بعد معنوی آن است.
حاج آقا خرسند
یکی از راههایی که این خلاء را برطرف می نماید حضور مدیران و مسئولین اجرایی شهرستان به همراه کارمندان و زیر مجموعه اداره خود در نماز جمعه جهت برقراری ارتباط مستقیم با مردم، ارائه گزارش عملکرد خود و رفع مشکلات مردم با برپایی «میز خدمت» و در یک جمله «ایجاد نهضت مطالبه گری در نمازجمعه» می باشد. لذا پیشنهاد می گردد تقویم حضور مدیران شهرستان را در نماز جمعه جهت ارائه گزارش آماده کرده و در اختیار آنان قرار دهید. بسیج دانشجویی آمادگی خویش را جهت اداره این برنامه اعلام می نماید.
امام جمعه محترم کازرون
اگر شرایط حضور همه مسئولین اجرایی شهرستان در تریبون های نماز جمعه فراهم شود تفاوت مسئول فعال و تنبل و کارا وغیراثرگذار برای مردم مشخص می شود؛ وظایف مسئولین برای مردم مشخص شود که در هر مسئله کدام مسئولین باید پاسخگو باشند؟ مسئولین توضیح دهند سرنوشت تونل محرم، سد نرگسی و … چرا به نتیجه مطلوب نرسیده؟ مسئولینی که سال ها در این شهر مسئولیت دارند و بدون خداحافظی می روند برای مردم شفاف شود در طول دوران مدیریت چه مسائلی در سازمان مطبوع گذشته است؟
از نظر ما بهترین مکان برای مطالبه گری از مسئولین تریبون های نماز جمعه و مورد اعتمادترین شخص برای پیگیری این مسئله حضرتعالی می باشید که بحمداله مایه مباهات است خودتان در بسیاری از موارد پرچم دار مطالبات مردمی بوده اید.
جناب آقای خرسند
طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، آگاهی به مسائل روز، ارتباط مستمر با جوانان، عدم غفلت از توطئه های دشمن و مردم داری جزو وظایف کلیدی امام جمعه می ‌باشد و لازم است تا ائمه جمعه با مردم، جوان ها، ضعفا و دیگر قشرهای مردم نشست و برخاست داشته باشند چرا که باید بیشتر از دیگر روحانیون با مردم و در بین مردم باشند.
توفیقات روزافزون جنابعالی و سایر مسئولان نظام را در ظل توجهات ولیعصر(عج) و رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی را خواستاریم.
شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان کازرون

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد