تاریخ انتشار : دوشنبه 23 بهمن 1396 - 9:03
کد خبر : 23640

موردی مبنی بر مداخله مقامات در قاچاق مشاهده نشده است / افزایش ۳۰ درصدی پرونده‌های مربوط به قاچاق کالا و ارز

موردی مبنی بر مداخله مقامات در قاچاق مشاهده نشده است / افزایش ۳۰ درصدی پرونده‌های مربوط به قاچاق کالا و ارز

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جمال انصاری رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی شبکه خبری تهران نیوز اظهار داشت: انقلاب شکوهمند امام راحل با حضور موثر مردم محقق شد و تداوم این انقلاب نیز مشروط بر حضور مردم در

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جمال انصاری رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی شبکه خبری تهران نیوز اظهار داشت: انقلاب شکوهمند امام راحل با حضور موثر مردم محقق شد و تداوم این انقلاب نیز مشروط بر حضور مردم در مسیر انقلاب و در کنار رهبر معظم انقلاب است.

وی در ادامه قاچاق کالا و ارز را یک جرم سازمان‌یافته معرفی و مطرح کرد: تمامی دستگاه‌ها برای مبارزه با این جرم سازمان‌یافته باید از انسجام قطعی و هماهنگی موثری برخوردار باشند.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی یادآور شد: هماهنگی‌ها و پایه‌گذاری‌های قانونی ما خیلی خوب شکل گرفته البته نیازمند بازیابی یا بازتعریف مجدد است.

انصاری هم‌چنین از افزایش ۳۰ درصدی پرونده‌های مربوط به قاچاق ارز و کالا خبر داد و گفت: گزارش ۱۰ ماهه ابتدایی سال جاری حکایت از این دارد که پرونده‌های مربوط به قاچاق کالا و ارز در سازمان حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده و تعیین تکلیف این پرونده‌ها روند بسیار سریعی پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: افزایش ۶۰ درصدی درآمدهای وصولی سازمان تعزیرات که جزو درآمدهای دولت تلقی می‌شود، نشان می‌دهد که مبارزه با قاچاق امری جدی و مورد اهتمام در این حوزه است.

معاون وزیر دادگستری پیشگیری را مهم‌ترین اصل دانست و ادامه داد: اقدامات مبارزه‌ای و پیشگیری در سال جاری و سال‌های اخیر توانسته تاثیر نسبی در کاهش حجم ورودی قاچاق به کشور بگذارد اما مصمم بر از بین بردن این معضل بزرگ اقتصادی هستیم.

انصاری در ارتباط با دست داشتن برخی از آقازاده‌ها در واردات قاچاق به کشور بیان داشت: ما درمقصد نهایی امر برخورد هستیم ولی تاکنون به موردی مبنی بر مداخله مقامات در قاچاق سازمان‌یافته و سازمان‌یافته نرسیده‌ایم.

وی برهمین اساس افزود: از دیدگاه قانون، هر کسی که به هر شکلی بخواهد در قاچاق مداخله داشته باشد، مجازات می‌شود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در پایان نگاه دستگاه‌های مختلف به متخلفان را یکسان دانست و خاطرنشان کرد: قانون‌گذار بین مجرم عادی و مجرم مسئول تبعیض قائل نمی‌شود و حتی برخورد با مسئولان جدی‌تر هم هست.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد