تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1396 - 11:41
کد خبر : 23539

لزوم اطلاع‌رسانی مسئولان برای بالا رفتن سواد حقوقی شهروندان

لزوم اطلاع‌رسانی مسئولان برای بالا رفتن سواد حقوقی شهروندان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا مرتضی خواجوی رئیس اداره ثبت اسناد و املاک فریدونکنار در گفت‌وگو با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار کرد: خدمات اداره ثبت فریدونکنار علاوه بر فعالیت در شهر، ۲۳ روستا را نیز در بر می‌گیرد.   وی با

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا مرتضی خواجوی رئیس اداره ثبت اسناد و املاک فریدونکنار در گفت‌وگو با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار کرد: خدمات اداره ثبت فریدونکنار علاوه بر فعالیت در شهر، ۲۳ روستا را نیز در بر می‌گیرد.

 
وی با اشاره به اینکه پنج دفتر اسناد رسمی، سه دفتر ازدواج و طلاق در فریدونکنار در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: ثبت شرکت‌ها، اجرای چک و مهریه، درخواست تفکیک و غیره از فعالیت‌های هر روزه اداره ثبت اسناد و املاک است.
 
رئیس اداره ثبت اسناد و املاک فریدونکنار تصریح کرد: نقشه کادادستر در کل شهر تدوین شد و روستاها هم در حال انجام نقشه‌برداری جامع روستایی هستند.
 
خواجوی با بیان اینکه بسیاری از روستاهای فریدونکنار دارای سند هستند، یادآور شد: تعداد کمی در صف سنددار شدن هستند و این شهرستان ۳۲ هزار پرونده وجود دارد و در هر ماه حدود ۴۰۰ سند صادر می‌شود.
 
وی بر بالارفتن سواد حقوقی مردم تاکید کرد و گفت: البته این امر نیازمند اطلاع‌رسانی و تعامل بیشتر سه قوه  و صدا و سیما است.
 
رئیس اداره ثبت سند و املاک فریدونکنار افزود: برای کمک به اعلام و اطلاع‌رسانی به مردم نیازمند تعامل با رسانه و خبرنگاران هستیم.
 
وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های سازمان به سامانه شمیم مجهز شده است که هم‌اکنون کارشناسان به بهره‌گیری از دستگاه روور نسبت به تثبیت و جانمایی املاک اقدام می‌کنند ، گفت: این دستگاه در محل با اختلاف بسیار کم تعیین مختصات می‌کند که این امر در فریدونکنار راه‌اندازی شده است و کارها به سرعت انجام می‌شود.
 
رئیس اداره ثبت اسناد و املاک فریدونکنار با بیان مزایای این دستگاه، خاطرنشان کرد: با این دستگاه نقشه‌ها با سرعت و دقت بیشتری ترسیم می‌شود و کمترین اختلافی ایجاد نمی‌شود.
 
خواجوی با اشاره به اینکه بیش از ۳ هزار و ۶۵ سند مالکیت تک برگ کاداداستری به نام اشخاص صادر شد، اظهار کرد: در همین بازه زمانی بیش از ۸۰ سند مالکیت تک برگ کاداداستری به نام دولت نیز صادر شد.
 
وی افزود: در همین بازه زمانی تعدادی اسناد به نام مسکن مهر و دو فقره سند مالکیت پررقبه به نام اداره اوقاف صادر و تسلیم شده است.
 
رئیس اداره ثبت اسناد و املاک فریدونکنار از بازداشت ۳۷۴ فقره سند در سطح فریدونکنار خبر داد و تصریح کرد: ۲۸۷ فقره رفع بازداشت نیز در این مدت انجام شده است.
 
خواجوی از ثبت ۳۴۷ واقعه ازدواج در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: ۲۳۰ واقعه طلاق در سال جاری در دفتر طلاق شهرستان ثبت شد.
 
وی با بیان اینکه تعداد ۳۸۷ فقره تفکیک انجام شد، اظهار کرد: هزار و ۵۲۸ فقره اسناد قطعی منقول به ثبت رسد و همچنین هزار و ۱۲۹ فقره ثبت اسناد قطعی غیرمنقول در دفاتر این حوزه ثبتی به ثبت رسیده است.
 
رئیس اداره ثبت اسناد و املاک فریدونکنار گفت: مبلغ ۱۶۷ میلیارد ریال از مطالبات بانک‌ها تاکنون وصول شده است.
 
خواجوی با تاکید بر تعویض اسناد دفترچه‌ای قدیمی به تک برگ اظهار کرد: اداره ثبت اسناد این آمادگی را دارد که در کوتاهترین زمان ممکن برای تعویض اسناد اقدام کند.
 
وی تصریح کرد: ادارات دولتی بر اساس قانون و آئین نامه حدنگار موظف به ارائه اطلاعات املاک در اختیار خود به اداره ثبت و تثبیت و سنددار نمودن آن‌ها هستند.      

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد