تاریخ انتشار : جمعه 20 بهمن 1396 - 10:45
کد خبر : 23427

مردم از بی عدالتی وفساد ناراحتند/حضور باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن

مردم از بی عدالتی وفساد ناراحتند/حضور باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین در مسجدالنبی با بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: برای کسانی که می پرسند انقلاب برای ما چه کرده باید بگوییم همین که به استقلال و آزادی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین در مسجدالنبی با بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: برای کسانی که می پرسند انقلاب برای ما چه کرده باید بگوییم همین که به استقلال و آزادی و یک حکومت دینی رسیدیم بزرگترین دستاورد است.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی موجب عبادت و بندگی بیشتر مردم شد و راه تربیتی دینی را در کشور هموار کرد و فضای معنوی در جامعه طنین انداز شد که جای شکرگزاری دارد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین بیان کرد: در قبل از انقلاب تعداد دانشجویان کشور ۱۷۶ هزار نفر بود که این تعداد در حال حاضر به بیش از ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.

وی تصریح کرد: در شرایطی که ساخت بالگرد و صنایع نظامی برای ما یک رویا بود امروز در ساخت هواپیما، بالگرد و تجهیزات نظامی شاخص و در پرتاب ماهواره نیز در ردیف معدود کشورهای صاحب تکنولوژی هستیم.

آیت الله عابدینی اضافه کرد: ارتقاء رتبه تولید علم در دنیا از رده ۵۳ به ۱۶، کسب رتبه دانشمندان ایران در میان ۱۸۳ کشور جهان در جایگاه ۱۶، کسب رتبه پنجم برتر دنیا در فنآوری و دانش هسته ای ازدیگر دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است.

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: باید قدردان نعمتهای انقلاب اسلامی باشیم و با همه وجود از آن صیانت کنیم.

مردم از بی عدالتی ناراحتند

آیت الله عابدینی درادامه اظهارداشت: مردم فهیم ما از نداری و کمبود ناراحت نیستند بلکه از فاصله ایجاد شده بین خود و مسئولان ناراحتند.

وی اضافه کرد: مردم از بی عدالتی و فساد و رانت خواری در رنج هستند و اگر عدالت در جامعه باشد و ببینند فرزند یک مسئول هم بیکار است همه مشکلات را تحمل می کنند.

خطیب جمعه قزوین تصریح کرد: البته اگر مسئولی شایسته نیست و تخلف می کند خودما انتخاب کرده ایم لذا باید از این پس مراقب باشیم و با بصیرت کسانی را انتخاب کنیم که عدالت پیشه باشند و مانند بقیه مردم زندگی کنند.

وی گفت: باید مسئولانی از جنس خود انتخاب کنیم تا مانند مردم زندگی کنند و درد و رنج دیگران را متوجه شوند و درک کنند و فاصله زیادی با دیگران نداشته باشند.

نگذاریم دشمن ما را فریب دهد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین اظهارداشت: امروز دشمن با نیرنگ و فریب می خواهد با ترفندهای دیگری ما را فریب دهد و تلاش می کند در عرصه های نظامی دست ما را خالی کند تا به اهداف خود برسد.

وی اضافه کرد: گاهی می خواهند ما را با یک شکلات که زرق و برق زیبا دارد فریب دهند ولی عزم آنهاخاموش کردن نور خداست اما بندگان مجاهد اجازه نخواهند داد نور الهی خاموش شود.

شرکت گسترده در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن

عابدینی در ادامه خطبه های نماز جمعه اظهارداشت: در این شرایط حساس باید با درک بالای مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن با شکوه شرکت کنیم تا دشمنان ناامید و مایوس شود.

وی اضافه کرد: با شرکت گسترده در این راهپیمایی باید قدرت دین را نشان دهیم و بار دیگر با ائمه معصومین(ع)، شهدا و امام راحل و رهبری پیمان ببندیم که در مسیر ارزشهای انقلاب ثابت قدم هستیم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: با حضور در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن بار دیگر وحدت و انسجام ملی خود را نشان خواهیم داد وسیلی دیگری به بدخواهان  داخلی و خارجی خواهیم زد.

شرکت در نماز جمعه ثواب فراوانی دارد

آیت الله عابدینی در ادامه با بیان آثار معنوی نماز جمعه گفت: اگر بدانید شرکت در نماز جمعه چقدر ثواب دارد هرگز از آن در هیچ شرایطی غفلت نمی کنید لذا توصیه می کنم حتی وقتی در سفر هستید در این مراسم عبادی، سیاسی شرکت کنید و از برکات آن برخوردار شوید.

وی گفت: حفظ شعائر دینی از جمله نماز جمعه از وظایف مسلمانان است و همه باید آن را پاس بداریم.

باید خطبه ها جوان پسند باشد

آیت الله عابدینی از حضور خوب مردم در نماز جمعه تشکر کرد و اظهارداشت: خوشبختانه در قزوین شاهد حضور بسیار خوب مردم هستیم و البته من هم باید خطبه ها را جوری ایراد کنم که برای جوانان هم جذاب باشد و این افراد هم در نماز شرکت گسترده داشته باشند.      

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد