تاریخ انتشار : سه شنبه 2 دی 1399 - 11:23
کد خبر : 76927

ساخت دومین نفتکش اقیانوس‌پیما توسط سپاه+ عکس

ساخت دومین نفتکش اقیانوس‌پیما توسط سپاه+ عکس

سردار سعید محمد در گفتگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: دومین کشتی نفتکش افراماکس به سفارش یک شرکت خارجی به‌صورت «ای پی سی» در شرکت صدرا ساخته و آماده به آب‌اندازی است. فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه از پیشرفت ۹۳ درصدی پروژه خبر داد و افزود: این نفتکش پس از نصب بخش مسکونی و

سردار سعید محمد در گفتگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: دومین کشتی نفتکش افراماکس به سفارش یک شرکت خارجی به‌صورت «ای پی سی» در شرکت صدرا ساخته و آماده به آب‌اندازی است.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه از پیشرفت ۹۳ درصدی پروژه خبر داد و افزود: این نفتکش پس از نصب بخش مسکونی و انجام آزمایش‌های دریایی، قبل از پایان سال ۹۹ آماده تحویل خواهد شد.

وی در خصوص ابعاد و مشخصات اصلی کشتی نفتکش اقیانوس‌پیما گفت:وزن کشتی ۲۲۵۰۰ تن، طول کشتی ۲۵۰ متر، عرض ۴۴ متر، ارتفاع ۲۱ متر، آبخور طراحی ۱۴.۸ دهم متر و سرعت ۱۵ گره دریایی و امکان حمل ۱۱۳ هزار تُن معادل ۷۵۰ هزار بشکه نفت را دارد.

 

محمد به ویژگی‌های این نفتکش اقیانوس‌پیما پرداخت و ابراز کرد: این کشتی قابلیت حمل ۷۵۰ هزار بشکه نفت و ارزآوری حدود ۶۰ میلیون دلاری را دارد که با احتساب اولین نفتکش ساخت قرارگاه، در مجموع ۱۲۰ میلیون یورو برای کشور ارزآوری دارند.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه تصریح کرد: برای ساخت این کشتی، حدود ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و یک هزار و ۵۰۰ نفر به طور غیرمستقیم در دو سال اخیر مشغول به فعالیت بوده‌اند و اشتغال‌زایی شده است.

وی با بیان اینکه کلیه مراحل طراحی ساخت و تأمین تجهیزات کشتی اقیانوس پیما توسط متخصصین صدرا انجام شده است، گفت: آمادگی داریم نیازهای کشور را در زمینه نوسازی ناوگان کشتیرانی با بهترین کیفیت و در کمترین زمان تأمین نماییم.

 

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه با دعوت از کلیه مدیران شرکت ملی نفت‌کش و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سایر شرکت‌های کشتیرانی برای بازدید از این کشتی و امکانات شرکت صدرا، گفت: از کلیه مسؤولان استان بوشهر اعم از استانداری، اداره بندر، گمرک، سازمان اموال تملیکی، اداره استاندارد و سایر مسؤولان استانی که برای پیشرفت این پروژه همکاری لازم را داشته‌اند، تشکر می‌کنم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد