تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 بهمن 1396 - 8:01
کد خبر : 23243

دستگیری باند سارقان حرفه‌ای/ کشف ۴۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق

دستگیری باند سارقان حرفه‌ای/ کشف ۴۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “حسین براری” توضیح داد: در پی وقوع چندین فقره سرقت لوازم و قطعات داخل خودرو با شگردهای مشابه در حوزه کلانتری ۱۶ سعدی، ماموران این کلانتری رسیدگی به موضوع را به

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “حسین براری” توضیح داد: در پی وقوع چندین فقره سرقت لوازم و قطعات داخل خودرو با شگردهای مشابه در حوزه کلانتری ۱۶ سعدی، ماموران این کلانتری رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران این کلانتری پس از انجام کارهای اطلاعاتی و استفاده از منابع و مخبرین توانستند ۲ سارق حرفه ای را شناسایی و در یک عملیات ضربتی آنان را در حین سرقت دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه متهمان به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شده اند، گفت: این سارقان که از متهمان حرفه ای و سابقه دار بودند، در بازجویی های اولیه به ۲۲فقره سرقت لوازم و قطعات خودرو اعتراف کردند.

سرهنگ حسین براری با اشاره به حجم زیاد لوازم مسروقه کشف شده از محل اختفای متهمان، اظهارداشت: شکی نیست تعداد سرقت های انجام شده توسط این باند بیش از این است، از این رو کار اطلاعاتی و بازجویی های فنی توسط کارشناسان انتظامی کماکان ادامه دارد.

 وی خاطرنشان کرد: از تمام توان به منظور مقابله با سارقان، خصوصا باندهای سرقت، استفاده خواهیم کرد و برخود لازم میدانیم از همکاری و همراهی خوب مردم با خدمتگزاران خود در مجموعه انتظامی تقدیر کنیم.

توقیف وانت مزدا با بیش از ۳۶ میلیون ریال خلافی 

فرمانده انتظامی گیلانغرب از توقیف یک دستگاه وانت مزدا با بیش از ۳۶ میلیون ریال خلافی در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ “سلیم سلیمی ” گفت: روز گذشته ماموران پلیس راهور این شهرستان در زمان روان سازی ترافیک و کنترل خودروهای عبوری، یک دستگاه خودروی وانت مزدا را به علت ارتکاب تخلف رانندگی متوقف کردند.

این مقام انتظامی افزود: با استعلام از سیستم تخلفات مشخص شد که این خودرو دارای ۳۶ میلیون و ۶۶۵ هزار ریال جریمه پرداخت نشده و ۶۶ فقره تخلف حادثه ساز است از این رو خودرو مذکور بلافاصله به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ سلیمی با بیان اینکه براساس ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، از تردد خودروهای با خلافی بیش از ۱۰ میلیون ریال توسط پلیس جلوگیری می شود، خاطر نشان کرد: پلیس با متخلفان به خصوص افرادی که با تخطی از قانون، جان خود و شهروندان را به خطر می اندازند، قاطع برخورد می کند.

کشف ۴۰۰میلیون ریالی کالای قاچاق 

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از کشف کالای قاچاق به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ “حسین براری” عنوان کرد: در راستای طرح مبارزه با کالای قاچاق  و کسب خبر از منابع خبری مبنی فعالیت تعدادی از قاچاقچیان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

 وی افزود: در این راستا ماموران یگان فوریت ها در میدان کرناچی یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ را شناسایی و پس از تعقیب و گریز و استفاده از موانع بازدارنده خودرو را متوقف و در بازرسی از آن ۴هزار ساعت مچی  قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد، گفت: ارزش کالای مکشوفه بنا بر اظهارات کارشناسان ۴۰۰ میلیون ریال است.

سرهنگ براری افزود: همواره مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای شعار سال و حمایت از تولیدات داخلی با جدیت توسط پلیس پیگیری می شود.

کشف اسکناس جعلی در هرسین 

فرمانده انتظامی شهرستان هرسین از کشف ۱۷ قطعه اسکناس ۱۰۰ هزار ریالی و دستگیری فردی در این زمینه خبرداد.  

سرهنگ “همتعلی شکری” اظهارداشت: در پی دریافت شکایتی مبنی بر رد و بدل شدن پول جعلی در یک معامله موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این معامله ۱۷ عدد اسکناس ۱۰۰ هزار ریالی رد و بدل شده بود، افزود: ماموران در نهایت پیش انجام تحقیقات گسترده عامل اصلی توزیع اسکناس های جعلی را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی هرسین با بیان اینکه متهم به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شده است، گفت: نیروی انتظامی شهرستان با تمام توان در خدمت رسانی به مردم خواهد کوشید و آماده دریافت انتقادات، شکایات وپیشنهادات آنان از طریق سامانه ۱۹۷ است.

اسکتبار جهانی به دنبال ناآرام کردن ایران است 

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: اسکتبار جهانی از راه های مختلف به دنبال ایجاد ناآرامی در جمهوری اسلامی ایران است.  

سرهنگ “علیرضا مرزبانی” در میزگرد بررسی موفقیت های گروهک های معاند اظهارداشت: استعمار پیر و استکبار جهانی سال هاست به منظور بر هم زدن آرامش و ثبات در منطقه خاورمیانه و بهره برداری های نامشروع و ظالمانه به دنبال توطئه هستند.

وی افزود: متأسفانه استکبارگران به علت نا آگاهی ها و مشکلات موجود در برخی از کشورهای همسایه توانسته اند به قسمتی از اهداف خود دست پیدا کنند.  

این مقام انتظامی به وجود آمدن واگرایی قومی و مذهبی در منطقه و رشد گروهک های تکفیری و جدایی طلب را نیز در همین راستا برشمرد و مقابله با آن را نیازمند همکاری و همدلی همه مذاهب و قومیت ها و مدیریتی هوشمندانه دانست.

در ادامه این بحث شرکت کنندگان در جلسه ضمن بررسی آماری میزان موفقیت گروهک های معاند، درجذب جوانان مناطق مرزی استان کرمانشاه راهکارهای مد نظر خود را برای مقابله با این پدیده مطرح کردند.

گفتنی است نتایج و راهکارهای مطرح شده در این میزگرد علمی توسط دفتر تحقیقات کاربردی انتظامی استان به صورت گزارش پژوهشی تهیه و به کلیه یگان های ذی ربط اطلاع رسانی خواهد شد.

استفاده از چراغ راهنما حق تقدم نمی آورد 

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: استفاده از چراغ راهنما به دیگر رانندگان نشان از قصد ما برای تغییر مسیر دارد و برای خودرو ایجاد حق تقدم نمی کند.  

سرهنگ”محمد حیدری” افزود: آیین نامه راهور برای اینکه برخوردی بین خودرو ها انجام نشود، در چارچوب حق تقدم نکات ایمنی را برای رانندگان مشخص کرده است.

وی افزود: از جمله این موقعیت ها رعایت حق تقدم عبور در گردش  به چپ و راست، دور زدن، تغییر مسیر و توقف ها است، و هر راننده ای که بخواهد یکی از این مانورها را انجام دهد باید بداند که حق تقدم عبور با خودروهایی است که در حال حرکت مستقیم هستند.

این مسئول تصریح کرد: متأسفانه در صحنه تصادفاتی که به همین علت روی می دهند، رانندگان مقصر عنوان می کنند که قبل از اقدام به تغییر مسیر از چراغ راهنما استفاده کرده اند، در حالی که استفاده از چراغ راهنما به هیچ وجه نشان دهنده حق تقدم عبور نیست.

سرهنگ حیدری گفت: استفاده از چراغ راهنما قبل و حین انجام حرکات ذکر شده، الزامی است و رانندگان می توانند دیگران را از قصد خود مطلع کنند.

پلیس برای خدمت به مردم به دانش نیاز دارد 

جانشین فرمانده انتظامی استان خدمت به مردم را بالاترین عبادت دانست و گفت: لازمه خدمت به مردم داشتن دانش و آگاهی است.  

سرهنگ “علیرضا مرزبانی” در حاشیه دیدار با مردم در دفتر نظارت همگانی اظهارداشت: جایگاه و نقش نیروی انسانی در اجرای مأموریت های نیروی انتظامی، این نهاد را به یک سازمان انسان محور تبدیل کرده و توفیق و دست یابی به پلیس مقتدر و کارآمد بدون برخورداری از منابع انسانی هماهنگ، مشخص و مؤمن امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: توسعه و بهسازی نیروی انسانی از اصلی ترین فعالیت های ناجا است و توجه به تخصص و حرفه گرایی از جمله راهبردهای اساسی در پذیرش و جذب نیروی انسانی در سازمان نیروی انتظامی است.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: گستردگی و تنوع مأموریت های نیروی انتظامی و ویژگی های خاص خدمتی کارکنان آن و تخصصی شدن امور پلیس، ایجاد تحول در نظام آموزش با رویکرد جدید را اجتناب ناپذیر کرده است.

سرهنگ مرزبانی افزود: مهم ترین عنصری که پس از انگیزه های معنوی می تواند در پیشرفت سازمانی موثر واقع شود موضوع ارتقاء آموزش و تخصص کارکنان است.

وی خدمت به مردم را بالاترین عبادت دانست و گفت: لازمه خدمت به مردم داشتن دانش و آگاهی است که اگر با اخلاص و صداقت همراه باشد بالاترین عبادت محسوب می‌شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد