تاریخ انتشار : جمعه 13 بهمن 1396 - 11:45
کد خبر : 22807

«فقه حکومتی»؛ یادگار مغفول بنیان‌گذار کبیر انقلاب

«فقه حکومتی»؛ یادگار مغفول بنیان‌گذار کبیر انقلاب

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته ۱۳ بهمن به امامت حجت الاسلام یحیی صالح‌نیا درحسینیه سرآسیاب کن با حضور امت خداجوی غرب تهران برگزار شد.امام جمعه کن در خطبه اول با اشاره به حدیث حضرت فاطمه(س) گفت:

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته ۱۳ بهمن به امامت حجت الاسلام یحیی صالح‌نیا درحسینیه سرآسیاب کن با حضور امت خداجوی غرب تهران برگزار شد.
امام جمعه کن در خطبه اول با اشاره به حدیث حضرت فاطمه(س) گفت: رسول خدا(صلى الله علیه وآله وسلم) بر من وارد شد، فرمود: اى فاطمه نخواب مگر آن‌که چهار کار را انجام دهى: قرآن را ختم کنى و پیامبران را شفیعت گردانى، و مؤمنین را از خود راضى کنى، و حجّ و عمره‌اى را به جا آورى.
صالح‌نیا در ادامه افزود: پیامبر این را فرمود و شروع به خواندن نماز کرد، صبر کردم تا نمازش تمام شد، گفتم: یا رسول اللّه به چهار چیز مرا امر فرمودى در حالى‌که بر آن‌ها قادر نیستم.
امام جمعه کن در ادامه خطبه اول از پیامبر اکرم(ص) نقل قولی کرد و گفت: چون قل هو اللّه را سه بار بخوانى مثل این است که قرآن را ختم کرده، وقتی که بر من و پیامبران پیش از من صلوات بفرستى، شفاعت کنندگان تو در روز قیامت خواهیم بود.
وی در پایان خطبه اول اظهار کرد: زمانی‌که براى مؤمنین استغفار کنید، آنان همه از تو راضى خواهند شد، و چون بگویى سُبحانَ ‌اللّه وَ الحَمدُللّه وَ لااِلهَ‌اِلاَّاللّهُ وَ اللّهُ‌ اکبرُ، حجّ و عمره‌اى را انجام داده‌اید.

ایام فاطمیه فرصتی مناسب برای بازخوانی سیره  حضرت زهرا(س) است
حجت الاسلام صالح نیا امام جمعه کن در خطبه دوم ضمن شکرگزاری خداوند به دلیل نزول نعمات الهی، گفت : خدای متعال را به خاطر نزول برکات آسمانی شکرگزاریم و به خاطر این لطف الهی سر به سجده شکر می‌نهیم. آفرین بر کسانی‌که نماز باران، دعا و در این سوز و سرما به دیگران خدمت کردند.
وی درادامه به ایام فاطمیه(س) اشاره کرد و افزود: ایّام شهادت صدّیقه کبری و انسیّه حورا فاطمه زهرا (علیها سلام) را تسلیت و ایّام‌الله دهه فجر و سالگرد ورود حضرت امام خمینی(ره)، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را تبریک عرض می کنیم.
صالح‌نیا در ادامه این ایام را برای بازخوانی سیره حضرت زهرا(س) مهم دانست و در این‌باره ادامه داد: این روزها ایّام مناسبی است برای این‌که تأمّل کنیم چقدر از سیره زهرای مرضیّه و امام و شهدا دور شدیم و در چه چیزهایی پیشرفت کرده ایم؟
وی بیان کرد: شور انقلابی، همدلی، ایثار و از خودگذشتگی، شور خدمت‌رسانی، دوری از اداری بازی و داشتن منش جهادی، سرمایه اجماعى فراوانی که اهل بیت(ع) و امام و شهدا برای ما ایجاد کرده‌اند چقدر درست مورد استفاده قرار گرفته‌اند.
امام جمعه کن در ادامه جوانان را به حفظ شور انقلابی توصیه کرد و گفت: جوانان عزیز با همان شور، انقلاب را به سمت جلو حرکت دهید و بقایای سلطنت را یعنی اخلاق سلطنتی، منش سلطنتی و موانع نزدیکی به مردم را از میان ببرید.

«فقه حکومتی» یادگار امام راحل که از آن غفلت کرده‌ایم
وی از فقه حکومتی به عنوان  مهم‌ترین یادگار امام خمینی(ره) نام برد و در توضیح آن افزود: بزرگترین یادگار معمار کبیر انقلاب اسلامی و بزرگترین ویژگی رهبری حکیم انقلاب که عوام و خواص متأسفانه از تأثیر شگرف آن غافل شده‌اند، فقه حکومتی است. این کشور باید با فقه حکومتی یعنی فقه معطوف به حکومت اداره شود؛ با محافظه‌کاری نمی‌توان کشوری را که دولت‌های مستکبر هر روز بر علیه آن توطئه‌های گوناگونی را در سر می‌پرورانند، اداره کرد.
وی در ادامه تشریح فقه حکومتی تصریح کرد: فقه معطوف به حکومت یعنی به کسانی‌که امورات مردم به دست آن‌ها است به هیچ وجه نباید اجازه فرصت‌طلبی داده شود. مثلاً در این رابطه، اخیراً شاهد افزایش قیمت برخی خدمات مثل بلیط هواپیما، اتوبوس و غیره بودیم که واقعاً نمی‌دانم که این افراد اسم خود را انسان گذاشته‌اند، چرا مردم را درک نمی‌کنند.
امام جمعه کن اثر دیگر فقه حکومتی را مقابله با مفاسد اقتصادی توصیف کرد و ادامه داد: فقه معطوف به حکومت یعنی تنبیه اختلاس‌گران در ملأ عام، یعنی این‌که مدیر نفتی تازه فرار کرده و آن‌هایی که به بیت المال مسلمین تعدّی کردند را در هرجای دنیا که رفته باشد به درک واصل کنند تا هیچ مدیری خیال خیانت به بیت المال را هم در ذهنش پرورش ندهد.
صالح‌نیا در ادامه فقه حکومتی را برای مقابله با فسادها مؤثر دانست و گفت: فقه معطوف به حکومت یعنی دزدها از مسئولان در هراس باشند نه این‌که مسئولان دزدی‌ها را توجیه کنند و بگویند که ما خبر نداشتیم و خود بیان این توجیهات جرم محسوب می‌شود.
وی افزود: فقه معطوف به حکومت یعنی نباید یک کارگر زحمت‌کش حقوق ماهیانه‌اش یک ملیون تومان باشد؛ اما مسئولی در تجملات و تشریفات زندگی کند.
امام جمعه بخش کن در ادامه گفت: فقه معطوف به حکومت یعنی مسئولانی که به هر دلیلی توانایی خدمت ندارند با سلام و صلوات جای خود را به جوان‌ترها واگذار کنند.
صالح‌نیا در پایان به پیشروی انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: علیرغم شیطنت‌های مستکبران و دلقک بازی‌های ضدانقلاب، همه چیز روشن است و این انقلاب به سرعت پیش خواهد رفت و منشأ خیرات و برکات خواهد شد و خدا دشمنان این انقلاب و مستکبران عالم را با دست مهدی امت‌ها مجازات خواهد کرد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد