تاریخ انتشار : شنبه 7 بهمن 1396 - 8:27
کد خبر : 22259

مردم زاهدان برای نماز باران آماده می‌شوند

مردم زاهدان برای نماز باران آماده می‌شوند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، به‌نقل از بیت نمایندگی ولی فقیه در استان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی از مردم زاهدان خواست تا برای رهایی از خشکسالی و طلب رحمت الهی، برای نماز باران آماده شوند.امام جمعه شهرستان زاهدان بیان کرد:

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، به‌نقل از بیت نمایندگی ولی فقیه در استان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی از مردم زاهدان خواست تا برای رهایی از خشکسالی و طلب رحمت الهی، برای نماز باران آماده شوند.
امام جمعه شهرستان زاهدان بیان کرد: نماز باران صبح روز جمعه، ۱۳ بهمن‌ماه در بیابان اطراف شهر برگزار خواهد شد و از همه مردم مؤمن در حالی که روزه هستند، دعوت می‌کنیم تا در این مراسم حاضر شوند تا به برکت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، دعای آنان برای طلب باران مستجاب شود.
وی افزود: از الزامات نماز باران، سه روز روزه گرفتن است، بنابراین می‌توان از روز چهارشنبه روزه‌داری را شروع کرد و در روز جمعه نماز اقامه شود که با توجه به مناسبت روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، این روز بسیار بااهمیت است.
آیت‌الله سلیمانی اظهار کرد: مشکل خشکسالی و کمبود آب، تبدیل به یک بحران شده است و باید در چنین شرایطی دست تضرع به درگاه الهی بلند کرد و از خدای رحمان و رحیم بخواهیم باران رحمتش را بر ما نازل کند.
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا، نماز باران یا استسقاء مثل نماز عید، دو رکعت است که رکعت اول، پنج قنوت و رکعت دوم چهار قنوت دارد؛ این نماز را می‌توان بصورت فرادا خواند، اما طبق نظر مراجع بهتر است که با جماعت خوانده شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد